نتایج تحقیق بنیاد بیل و ملیندا گیتس

نتایج تحقیق بنیاد بیل و ملیندا گیتس؛ مصرف الکل برای جوانان سراسر خطر و مضر است

مردان بیشتر از زنان مصرف مضر الکل دارند

    نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که افراد پایین چهل سال اگر هر روز بیش از دو قاشق غذاخوری شراب یا دو قاشق غذاخوری و نصفی آبجو مصرف کنند، سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

    این تحقیق بخشی از برنامه‌ پژوهشی گسترده‌تری به نام Global Burden of Disease است که بودجه‌اش را بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأمین کرده و به تازگی در مجله پزشکی لنست Lancet منتشر شده است. (نوشابه‌ای که بیل گیتس در عکس بالا مینوشد مشروب نیست)

    آمارهای نگران‌کننده مصرف الکل

    نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف الکل برای سلامت جوانان بین پانزده تا سی و نه سال هیچ مزیتی ندارد و فقط خطر و ضرر است.

    بر اساس یافته‌های این تحقیق، تقریباً شصت درصد مردم دنیا که سال 2020 مصرف الکل بیش از اندازه داشتند، از همین گروه سنی بودند. به عبارت دیگر، بر اساس نتایج این تحقیق، در افراد زیر چهل سال مصرف مشروب اگر نزدیک دو قاشق غذاخوری شراب قرمز یا دو قاشق غذاخوری و نصفی آبجو باشد، دیگر از قلمرو «سالم» خارج می‌شود.

    برنامه تحقیقاتی The Global Burden of Disease (که در فارسی به معنای بار جهانی بیماری است) ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد. از سال 1990 در حال اجراست و از اطلاعات بیش از 204 کشور و منطقه استفاده می‌کند، و به گفته مجله لنست، «تا به امروز جامع‌ترین اقدام برای شناخت چالش‌های مرتبط با سلامت که در سرتاسر جهان دائم در حال تغییر است، به حساب می‌آید

    اما این پژوهش جامع تنها به جوانان محدود نمی‌شود.

    خطر مصرف الکل برای جوانان
    دکتر امانوئلا گاکیدو، استاد دانشگاه واشنگتن گفته است: پیام ما ساده است. جوان‌ها نباید مشروب بخورند، اما کمی مشروب شاید برای پابه‌سن گذاشته‌ها مزایایی داشته باشد

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    من اعتیاد را شکست دادم اما الکلیسم پسرم را کشت

    چگونه به یک الکلی کمک کنیم

    «مزایای» مصرف الکل

    در حالی این تحقیق هشدار می‌دهد که مصرف الکل تنها برای سلامت نسل‌های جوان‌تر خطرناک است، تیم تحقیقاتی The Global Burden of Disease به این نتیجه رسیده است که در افراد بالای چهل سال که هیچ بیماری پیش‌زمینه‌ای ندارند، مصرف روزانه کمی الکل می‌تواند برای سلامت‌شان مفید باشد. به عنوان مثال می‌تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته و دیابت شود.

    به گفته نویسندگان این پژوهش، منظور از این مقدار کم بین یک تا دو گیلاس تقریباً صد گرمی شراب است.

    نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که مردان به‌مراتب بیشتر از زنان مصرف مضر الکل دارند؛ به گفته محققان، از میان کسانی که سال 2020 مصرف مضر الکل داشتند، هفتاد و هفت درصد مرد بودند.

    دکتر امانوئلا گاکیدو، استاد دانشگاه علوم سنجش سلامت از مؤسسه پزشکی سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی واشنگتن در این باره گفته است: «پیام ما ساده است. جوان‌ها نباید مشروب بخورند، اما کمی مشروب شاید برای پابه‌سن گذاشته‌ها مزایایی داشته باشد

    البته او به این نکته هم اشاره کرد که این نتیجه «شاید چندان واقع‌گرایانه نباشد»، اما این را هم گفت که افراد باید درباره تأثیر الکل بر سلامت‌شان خودشان تصمیمات آگاهانه بگیرند. این تحقیق همچنین به یافته‌های تحقیقات پیشین درباره میزان مصرف الکل که نشان دادند مصرف الکل سراسر ضرر است و هیچ نکته مثبتی در آن نیست، اشاره کرده است.

    سال گذشته، تحقیقی از سوی دانشگاه آکسفورد که روی بیش از بیست و هزار نفر انجام شده بود، نشان داد تا جایی که به سلامت مغز مربوط است، «هیچ دز مصرف ایمن الکلی» وجود ندارد.

    در عین حال، تحقیقی در ایرلند که ماه می منتشر شد، نشان داد که مصرف الکل شاید برای سلامت قلب خطراتی، به‌مراتب بیشتر از آنچه در گذشته تصور می‌شد، در بر داشته باشد. 

    https://fortune.com/2022/07/15/alcohol-study-lancet-young-adults-should-not-drink-bill-melinda-gates-foundation/amp/

    افسردگی تنها دلیل الکلیسم من نبود

    علائم خماری مشروب

    برچسب‌ها