هوشیاری آنتونی هاپکینز

۴۵ سال هوشیاری مبارک جناب آنتونی هاپکینز!

امروز فردایی است که دیروز نگرانش بودید

    سر آنتونی هاپکینز در یک پیام تصویری تأثیرگذار در صفحه توئیترش سالگرد چهل‌وپنج‌ هوشیاری‌اش را اعلام کرد و چند کلمه دلگرم و امیدوارکننده را با دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشت.

    این بازیگر ٨٢ ساله برنده اسکار اهل ولش که مخاطبان ایرانی بیشتر او را با نقش دکتر هالنیبال لکتور «سکوت بره‌ها» Silent of the Lambs به یاد می‌آورند، در این پیام تصویری‌، یک سال گذشته را آن‌گونه که بر تمام دنیا گذشت، سالی سخت، پر از درد و غم برای بسیاری می‌خواند. 

    هوشیاری آنتونی هاپکینز آسان به دست نیامد. او می‌گوید: «۴۵ سال پیش در چنین روزی به من تلنگری زده شد. من داشتم به قهقهرا می‌رفتم. تا حد مرگ مشروب می‌خوردم. نمی‌خوام موعظه کنم، اما یک پیام دارم. آن موقع با خودم گفتم که آیا می‌خواهی زندگی کنی یا بمیری؟ و صدایی در درونم گفت که می‌خواهم زندگی کنم. و به یکباره رها شدم و زندگی‌ام زیبا شد.»

    آنتونی هاپکینز
    قبل از ترک اعتیاد کار کردن با هاپکینز بسیار سخت بود؛ «معمولاً خمار بودم!»

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    برد پیت درباره ترک اعتیاد با آنتونی هاپکینز گفتگو می‌کند

    باورهای غلط درباره خماری بعد از مستی مشروب

    هاپکینز در ادامه اعتراف می‌کند که او هم روزهای ناامیدی و تردید را در زندگی‌اش تجربه کرده، اما همه را تشویق می‌کند که مراقب باشند به رغم سال سختی که با یک همه‌گیری جهانی به سر شد، مثبت‌اندیش باقی بمانند. 

    او می‌گوید: « امروز فردایی است که دیروز نگرانش بودید. شما جوان‌ها نباید تسلیم شوید. دوام بیاورید. از پا ننشینید. باشد که قوای جسور و نیرومند به کمک‌تان بیایند. همین، تمام زندگی، من را نگه داشت.»

    هاپکینز پیش از این از جدالش با الکل در جوانی بی‌پروا حرف زده بود. او در سال ٢٠١٨ در یک سخنرانی گفت که در سال‌هایی که تئاتر کار می‌کرد، «کار کردن با او بسیار سخت بود» و «معمولاً خمار بود.»

    او می‌گوید که در دسامبر ١٩٧۵، با یک نقطه عطف در زندگی‌اش مواجه می‌شود و می‌بیند که موقع مستی نه تنها برای خودش که برای اطرافیانش هم خطرناک است. بعد از اینکه به انجمن ا‌ی‌ای می‌پیوندد، تحت تأثیر کلام یک زن قرار می‌گیرد که به او می‌گوید «فقط به خدا اعتماد کن» و هاپکینز به فاصله کوتاهی بعد از آن، میل به مشروب را کاملاً از دست می‌دهد.

    هوشیاری آنتونی هاپکینز ۴۵ سال تداوم داشته است. او هنوز در جلسات اِی اِی شرکت کرده و اصول برنامه دوازده قدمی را اجرا می‌کند.

    ترجمه مجله اعتیاد: آزاده اتحاد