۴۶ هزار پوند قمار یک شب بازیکن کریستال پالاس

    هافبک کریستال پالاس که در یک شب ۴۶ هزار پوند در قمار از دست داده بود، اعتیاد خود را کنار گذاشت.

    به گزارش مجله اینترنتی اعتیاد به نقل از روزنامه گاردین، اندروس تاون‌سند، هافبک تیم فوتبال کریستال پالاس گفته که دچار مشکل اعتیاد به قمار بوده ولی توانسته این اعتیاد را کنار بگذارد.

    او در این مورد گفت: «یک بار ۴۶ هزار پوند را از طریق گوشی‌ام از دست دادم. پس از آن برای دوری از این اعتیاد نزد پزشک رفتم. این کار نه‌ تنها دوران فوتبالی من را نجات داد، بلکه باعث شد زندگی‌ام به عنوان یک فرد هم نجات پیدا کند. من با روانشناس صحبت کردم و این فرصت برایم عالی بود.»

    تاون‌سند گفت که برادر ناتنی‌اش الگوی او بوده و در ۱۸ سالگی در یک سانحه رانندگی جان باخته است: «از دست دادن برادرم باعث نشد سخت‌تر تلاش کنم. باعث نشد گل‌های بیشتری بزنم. فقط به معنای درد و بدبختی بود. من هر روز دلم برایش تنگ می‌شد و هنوز هم می‌شود.»

    او در بخش پایانی صحبت‌هایش افزود: «زمانی که اتحادیه فوتبال برایم پرونده ساخت و دریافتم که ممکن است از فوتبال محروم شوم، به واقعیت برگشتم. ممنونم که اتحادیه فوتبال دریافت که هدف شریرانه‌ای نداشته‌ام و تنها پسر احمقی بودم که اشتباه کرده است. آنها ۴ ماه من را محروم کردند. من مشروب نمیخورم و مواد مخدر مصرف نمی کنم ولی به قمار اعتیاد پیدا کردم و مقدار زیادی پول از دست دادم. ولی به سراغ روانشناس رفتم و کمک گرفتم. این موضوع نه ‌تنها فوتبالم را، که زندگی‌ام را هم نجات داد.»

    شمار زیادی از ورزشکاران دچار مشکلات وابستگی به قمار هستند و در معرض خطر پيشرفت به اعتیاد قمار قرار دارند. اعتیاد به قمار یکی از بیماری های روانی محسوب میشود که میتوان آنرا با اعتیاد به الکل و مواد مخدر مقایسه کرد.

    برخی علایم اعتیاد به قمار عبارتند از شرط بندی پول هرچه بیشتر، تمایل به انتقام در صورت باختن و فکر کردن مداوم در مورد قمار یا اینکه پول برای قمار را از کجا پیدا کنم. شمار زیادی از افراد بخاطر احساس راحتی از احساسات منفی از قبیل اضطراب یا افسردگی قمار میکنند.

     اختلال در سامانه پاداش مغز نقش مهمی در توسعه اعتیاد دارد. در اعتیاد به قمار همانند اعتیاد به مواد، اختلال در نوروترنسمیترها سبب می‌شوند تا فرد به رفتار معتاد گونه خود ادامه دهد. به همین علت درمان اعتیاد به قمار همانند اعتیاد به مواد مخدر پروسه پیچیده‌ای است که باید زیر نظر پزشکان و روانشناسان و با روش‌هایی چون دارودرمانی و روان‌درمانی صورت پذیرد.