سیگار الکترونیکی

ممنوعیت تبلیغ سیگار الکترونیکی در اینستاگرام

    افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی از این پس اجازه تبلیغ سیگار الکترونیکی، تنباکو و اسلحه را در اینستاگرام، پلتفرم متعلق به شرکت فیس بوک، نخواهند داشت. زیرا این شرکت بر اجرای سیاست های تبلیغاتی خود نسبت به ترویج چنین محصولاتی کاملا جدی و سختگیرانه عمل خواهد کرد.

    معرفی و تبلیغ محصولات مختلف در اینستاگرام بسیار رایج است، و سلبریتی ها و افرادی که تعداد فالوور زیادی دارند، یا به اصطلاح اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار)، برای معرفی پوشاک، غذا، و سایر محصولات قرارداد می بندند.

    برای مثال، کمپانی های تولید تنباکو برای تبلیغ محصول خود و ترویج استفاده از آن با برخی سلبریتی ها از جمله لیلی الن خواننده انگلیسی و رامی ملک هنرپیشه برنده اسکار همکاری می کنند.

    اما فراگیری سریع استفاده از سیگار الکترونیکی در بین نوجوانان در آمریکا، و چندین مورد مشکلات ریوی منجر به مرگ ناشی از استفاده از این سیگار، باعث دقت بیشتر در روند بازاریابی این وسیله شده است.

    با اینکه فیس بوک و اینستاگرام پیش از این فعالیت بازاریابی مستقیم از طرف شرکت های تولیدکننده را ممنوع کرده بودند، اما این شرکت ها با کمک این افراد همچنان به بازاریابی در شبکه های اجتماعی ادامه می دادند.

    اینستاگرام این هفته اعلام کرد: محتواهایی که استفاده از سیگار الکترونیکی، تنباکو و اسلحه را با نام شرکت سازنده تبلیغ و ترویج می کنند، ممنوع است، و این قانون طی چند هفته آینده لازم الاجرا خواهد شد.

     اینستاگرام همچنین گفت: این اولین باری است که این رسانه درباره نوع محصولات قابل تبلیغ و محتواهای حاوی نام برندها، اعمال محدودیت می کند.

    ماتیو میرز، رئیس کمپین کودکان به دور از تنباکو نیز گفت: لازم است فیس بوک و اینستاگرام نه تنها چنین تغییراتی را اعمال کنند، بلکه از اجرای جدی آن نیز اطمینان حاصل کنند.

    شرکت های تولید تنباکو ده ها سال است که کودکان را هدف تبلیغات خود قرار داده اند. شرکت های شبکه های اجتماعی نباید در این استراتژی با آنها همدست شوند.

    منبع: ایران جوان