خشونت علیه زنان در ایران

خشونت علیه زنان در ایران ۲۰درصد افزایش یافت

    رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی ایران از افزایش «۲۰ تا ۲۲ درصدی» گزارش خشونت علیه زنان در اورژانس اجتماعی طی سال ۹۷ خبر داد.

    خبرگزاری پانا همزمان با روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان، این خبر را به نقل از رضا جعفری سدهی گزارش کرد.

    آقای جعفری سدهی با این حال اضافه کرده است: «این آمار به معنای آن نیست که خشونت‌ها افزایش یافته بلکه این موارد در جامعه وجود داشته است و به دلیل افزایش مراکز اورژانس اجتماعی گزارش شده است.»

    به گفته وی، «بیشترین علت این گزارش‌ها به ترتیب عامل اعتیاد، فقدان آگاهی درباره مسائل زناشویی و اختلالات روانی» بوده است.

    جعفری سدهی همچنین به ضرورت تصویب لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: «ما در حوزه کودک‌آزاری قانون سال ۸۱ را داریم اما در حوزه زنان قانونی وجود ندارد، بنابراین این خلأ بزرگی است.»

    رئیس اورژانس اجتماعی ایران اسفندماه سال ۹۶ خبر داده بود که در شش ماهه اول آن سال، ۱۴ هزار و ۵۹۹ مورد همسرآزاری به این مرکز گزارش شده است.

    بر اساس آمار سال ۹۶ سازمان پزشکی قانونی در ایران نیز بیشترین موارد ثبت‌شده همسرآزاری در سال ٩۵ در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ١٧٠٨٣ مورد، ۷۳۸۵ مورد و ۶۴۸۳ مورد بوده است.

    بر اساس این آمار، این استان‌ها در سال ٩٤ نیز بالاترین میزان خشونت زن‌آزاری از سوی همسران را دارا بوده‌اند.

    آمارهایی که در دی‌ماه ۹۵ توسط مقام‌های پزشکی قانونی تهران منتشر شده نشان می‌دهد که در این سال همسرآزاری پس از تصادفات و نزاع‌های خیابانی اصلی‌ترین عامل مراجعه شهروندان تهرانی به پزشکی قانونی بوده، و به طور متوسط روزانه ۵۲ مورد همسرآزاری به پزشکی قانونی تهران اعلام می‌شود.

    پانا

    برچسب‌ها