الکل صنعتی چگونه جان انسان را می‌گیرد

 نوشیدن الکل هیچ اثری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد

    مسمومیت‌‌های الکلی از زمان شیوع کرونا به شدت افزایش یافته است.  نوشیدن هر نوع الکل (چه متانول و چه اتانول) نه تنها باعث پیشگیری و درمان کرونا نمی‌‌شود، بلکه می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. الکل متانول در کوتاه‌‌مدت باعث بروز کوری و مرگ و الکل اتانول در بلندمدت باعث بروز کبد چرب و سیروز الکلی و در نهایت حتی مرگ فرد می‌‌شود.

    عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند چون ویروس کووید 19 نسبت به الکل حساس بوده و با ضد عفونی دست یا سطوح از بین می‌رود، بنابراین با شرب الکل نیز همین اتفاق در داخل بدن می‌افتد و در واقع به شکلی نقش ضدعفونی‌کننده در بدن دارد! در حالی‌ که این یک باور و تصور هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

    به گزارش مجله اعتیاد، مردم باید از اماکن معتبر مانند داروخانه‌ها الکل را تهیه کنند و الکل نیز از نوع اتیلیک باشد، زیرا از نظر ظاهری هیچ فرقی بین این دو الکل وجود ندارد و نمی‌توان تشخیص داد که الکل آیا اتانول است یا متانول و ممکن است ناخواسته عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد.

    منابع پزشکی و بهداشتی کشور هشدار دادند، سودجویان برای شعله ور کردن آتش بحران اقدام به مخلوط کردن اتانول و متانول کردند. سودجویان الکل را با محلول وایتکس، بی‌رنگ و روانه بازار می‌کنند. در حالی که این مواد تنها موجب مسمومیت‌های شدید شده و هیچ تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد.

    دکتر حیدری سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه به خبرنگاران گفت: الکل اتیلیک اغلب در غلطت ۷۰ ال ۸۵ درصد، اثرات ضدعفونی کننده‌ای که از آن انتظار می‌رود را ایجاد می‌کند. این پزشک مسوول، با تاکید بر این مساله که در شرایط فعلی همه بیمارستان‌‌ها و کادر درمان کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، افزود: باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی ‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری ‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

    برچسب‌ها