جلسه آنلاین مجله اعتیاد

جلسه آنلاین مجله اعتیاد ۳روز در هفته برگزار می‌شد

     به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی جلسات انجمن معتادان گمنام و الکلی‌های گمنام در ایران و بیشتر نقاط جهان، جلسات آنلاین ترک اعتیاد و بهبودی گسترش یافته است. مجله اعتیاد نیز در این راستا اولین جلسه مجازی بهبودی خود را با استفاده از نرم افزار زوم راه اندازی کرد.

    برنامه‌های دوازده قدمی مانند AA و NA نقشی تاریخی در درمان اعتیاد الکل و مواد مخدر بازی کرده است. اکثر کلینیک‌های ترک اعتیاد و مراکز معتبر درمان معتادان در جهان از اصول و راه‌کارهای معتادان گمنام و الکلی‌های گمنام استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کارها برای معتادانی که مواد مخدر را ترک کرده و وارد برنامه ۱۲ قدمی شده‌اند، شرکت در جلسات بهبودی است. در این جلسات معتادان درباره دوران تلخ اعتیاد، تجربه‌های زندگی و دوران پاک و متفاوت بهبودی با یکدیگر مشارکت می‌کنند و تجربه‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. این فرآیند یک نوع گروه درمانی است.

    به علت عدم برگزاری جلسات NA و AA به خاطر شیوع ویروس کرونا، مجله اعتیاد تصمیم گرفت سه روز در هفته راس ساعت ۶ جلسه آنلاین بهبودی برگزار کند.

    اکنون که جلسات عادی اجازه یافتند فعالیت خود را از سر بگیرند جلسات آنلاین مجله اعتیاد فعالیت خود را متوقف می‌کند.

    متاسفانه اعتیاد در ایران یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است و به خاطر شرایط بد اقتصادی روز به روز بدتر شده است. هنوز تریاک شایع‌ترین ماده مصرفی است و در سال‌های گذشته شیشه یا مت آمفتامین صدمات جبران ناپذیری بر پیکر جامعه ایران وارد کرده است. امروز ماری جوانا یا به قول جوانان امروز گُل، به جان جوان ایرانی افتاده و قربانی می‌گیرد. هروئین، انواع و اقسام قرص‌های مساله دار و مواد روان‌گردان فاجعه بزرگی در کشور ما به وجود آورده است.

    خوشبختانه تلاش‌های موفقی هم در ایران و جهان روی داده که نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی دارد. لازم است همه به هم کمک کنیم تا اطلاع رسانی و مراجع معتبری دراختیار مردم بگذاریم. با استفاده از تجربه موفق انجمن معتادان گمنام در ایران، بیش از نیم میلیون نفر معتاد پاک شده و زندگی جدیدی آغاز کرده‌اند.

    مجله اعتیاد با هدف اطلاع‌رسانی صحیح و بی‌طرفانه در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد آغاز به فعالیت کرده و در عرصه مهار اعتیاد، كاهش تقاضا، پیشگیری، كاهش آسیب و فرهنگ‌سازی و نیز چگونگی زندگی معنوی به دور از وابستگی‌ها فعالیت دارد.

    در حال حاضر مردم و جامعه در کلافی سر در گم در مورد مسائل اعتیاد گیر کرده‌اند. تمام تلاش‌های خود معتادان – پزشکان – پلیس- قاضی و مددکاران به صورت ضعیفی انجام می‌شود و یا رفع مشکل را دشوار میبیند. این بدین معنی نیست که کاری نمی‌شود کرد،  این بدین معناست که معضل خیلی قوی است و نیاز به تلاش جمعی از طریق جمع آوری اطلاعات و پیدا کردن مدل‌های موفق دارد.


    جلسات مجازی و بهبودی واقعی
    بهبودی آنلاین در جلسات مجازی

    برچسب‌ها