173-NA-woman-shutterstock-200

نگرانی دولت ایران از اعتیاد دانشجویان دختر به مواد مخدر

    یک مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید ۹درصد بچه‌ها و ۱۱ درصد دختران دانشجوی دانشگاه‌های دولتی به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند.

    پیش‌تر گفته شده بود حشیش و کودیین بیشترین مواد مصرفی نزد دانشجویان هستند. مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده که آمار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در دانشگاه‌های ایران بالاست و باید برای کنترل آنها برنامه‌ریزی کرد. خبرگزاری “ایسنا” از قول حمید صرامی گفته است که عصبانیت، پرخاشگری، افسردگی، هیجان‌طلبی، کمبود اعتماد به نفس و عدم‌پایبندی به مذهب از دلایلی است که منجر به تشویق دانشجویان به مصرف مواد می‌شود.

    این مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است ۷۶ درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، امکانات تفریحی مراکز تحصیلی خود را کافی نمی‌دانند. او گفت: “۳۰ درصد بچه‌ها و ۱۱ درصد دختران دانشگاه‌های دولتی ایران، سیگار و قلیان مصرف می‌کنند.”

    میزان مصرف مواد در میان دانشجویانی که خانه مجردی دارند از دانشجویان خوابگاهی بیشتر است و میزان مصرف مواد در دانشجویان خوابگاهی نیز بیشتر از دانشجویان بومی یا دانشجویانی است که با والدین خود زندگی می‌کنند.

    صرامی یادآوری کرده که اختلال در عملکرد ارکان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باعث بی‌اخلاقی، عدم هویت و گرایش به سمت اعتیاد می‌‌شود. این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی در مورد فساد اخلاقی در خواب‌گاه‌های دخترانه و دانشجویانی که در اتاق‌های کرایی زندگی می‌کنند نیز منتشر شده بود.

    در این گزارش ها آمده بود که دختران دانشجو، برای کم شدن کرایه اتاق، پسران را نیز با خود شریک می کنند و این موضوع سبب افزایش فساد اخلاقی شده است.

    منبع: مانیتور نیوز