بحران در ترک اعتیاد با شیوع کرونا

بحران در ترک اعتیاد با شیوع ویروس کرونا

چگونه در دوران قرنطینه پاک بمانیم؟

    سیاتل – چارلی کمبل نزدیک به 13 سال‌ست که پاک است. این روزها، پاک ماندن برای او از قبل سخت‌تر شده است.

    به گزارش مجله اعتیاد، پدر چارلی در یکی از بیمارستان‌های حومه سیاتل، دوران بهبودی بعد از کووید-19‌ را سپری می‌کند. مادرش، که به فراموشی مبتلاست، در مرکزی بستری‌ست که به خاطر شیوع ویروس کرونا جلوی تمام ملاقات‌ها را گرفته است. از طرفی دیگر دوست عزیزش نیز به تازگی خودکشی کرده است.

    هفته گذشته، کمبل 61 ساله، برای اولین بار جلسات آنلاین الکلی‌های گمنام را امتحان کرد. البته آن روز ارتباط اینترنتش مشکل داشت و موفق به صحبت کردن نشد. این جلسه برای او آرامشی که بدنبالش بود را به ارمغان نیاورد.

    کمبل می‌گوید :”من از آنهایی هستم که صحبت رو در رو را ترجیح می‌دم.”

    خوشبختانه کمبل هنوز دچار لغزش نشده است.

    جلسه آنلاین
    او می‌گوید بازهم جلسات بهبودی آنلاین رو امتحان خواهد کرد اما برنامه‌ی اصلی او، بیشتر روی تماس‌های تلفنی با دوست قدیمی‌اش و استفاده از حمایت عاطفی همسرش متمرکز است.

    به گفته دکتر کّلِب آلکساندر از بخش سلامت عمومی بیمارستان جانز هاپکینز، بیماری همه‌گیر کورونا ویروس میلیون‌ها آدم در حال مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر و الکل را به چالش کشیده و تهدیدی‌ست برای پیشرفت آمریکا در مقابله با بحران اعتیاد به مواد افیونی.

    دکتر آلکساندر در ادامه می‌گوید:بیماران در دوران بهبودی نیازمند روابط انسانی هستند، و هرچه دوران رعایت فاصله اجتماعی طولانی‌تر شود، احتمال تشدید نیازهای احساسی در مردم بیشتر می‌شود.

    درمانگران و پزشکان به صورت رو در رو یا از طرق تلفن در حال یافتن راه‌هایی برای همکاری با بیماران هستند و تلاش می‌کنند آن‌ها را به ادامه درمان ترغیب کنند.

    به گفته مدیر بخش درمان، دکتر لوسیندا گرانده در اُلیمپیا، واشنگتن، این روزها پزشکان کلینیک تخصصی ترک اعتیاد به هروئین، بیماران خود را در محوطه خارج از منزل ویزیت کرده و سعی می‌کنند برای کاهش تعداد ملاقات‌ها و ریسک انتقال ویروس، دوره درمان طولانی‌تری (چهار هفته به جای دو هفته)را با داروی بوپرنورفین برای آن‌ها تجویز کنند.

    در جایی دیگر، مقامات بهداشت و درمان فدرال به بیماران اجازه می‌دهند که آنان داروی متادون ،که یکی دیگر از داروهای درمانی ترک اعتیاد است را با خود به منزل ببرند.

    آنها همچنین با صدور بیانیه‌ی اورژانسی بدون دریافت ابتدا به امر رضایت‌نامه کتبی که برای به اشتراک گذاشتن سوابق بیماران الزامی‌ست، سعی در راحت‌تر کردن ارایه خدمات از طریق تلفن را دارند.

    بیماران برای دریافت دارو در کلینیکی در المپیای واشنگتن صف کشیده‌اند
    photo: Ted S. Warren / Associated Press

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید:

    مجله اعتیاد «جلسه آنلاین بهبودی» برگزار می‌کند

    سوء‌ مصرف الکل را بشناسید

    افزایش مصرف مشروبات الکلی بعد از اپیدمی کرونا

    جلسات آنلاین

    با توجه به قرنطینه شهر‌ها و استان‌ها، گروه‌های پشتیبانی جلسات آنلاین در حال شکل‌گیری هستند، در میان آن‌ها گروهی جهانی‌ به اسم “هر کورونا، یک کورونای اضافی‌ست”، وجود دارد که توسط یک تکنسین ساکن سانفرانسیسکو راه اندازی شده است.

    در کلان شهر نیویورک، اعضای انجمن AA با بیش از شش هزار جلسه در هفته، درحال ارائه‌ی آموزش بهترین روش‌های برگزاری جلسات آنلاین ویدیویی هستند.

    ریگان رید، رئیس انجمن ارتباطات میان گروهی انجمن الکلی‌های گمنام، در خصوص مشکلات پیش آمده در نرم افزار زوم می‌گوید: برخی از گروه‌ها نمی‌دانستند چطور تنظیمات خود را از حالت عمومی به حالت خصوصی تغییر دهند؛ بعضی‌ها هم بیش از گنجایش، مشترک گرفتند، که باعث فاش شدن شماره‌های تلفن شد.

    در حومه بوستون، کاترین کالینز، زن 65 ساله‌ی الکلی سابق در حال بهبودی، می‌گوید برای حاضر شدن سر جلسات آنلاین “الکلی‌های گمنام” از طریق برنامه نرم افزار زوم، به تمرین احتیاج داشته است.

    کالینز که از سال  1998 پاک است و در سیستم سلامت اسپکتروم، بزرگ‌ترین تامین کننده‌ی درمان اعتیاد در ایالت، مشغول به کار است می‌گوید حفظ برخی از تعامل‌های اجتماعی برای ادامه درمان و بهبودی افراد حیاتی‌ست.

    او تاکید می‌کند که مردم احتیاج دارند در مورد اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد صحبت کنند، چون اگر حرف نزنند، ریسک برگشتن آنها به سوی مصرف مشروبات الکلی وجود دارد.

    بهترین روش ترک و درمان اعتیاد
    دکتر آلکساندر در ادامه می‌گوید:بیماران در دوران بهبودی نیازمند روابط انسانی هستند، و هرچه دوران رعایت فاصله اجتماعی طولانی‌تر شود، احتمال تشدید نیازهای احساسی در مردم بیشتر می‌شود

    کالینز می‌گوید: الان امیدواری از هروقت دیگری مهم تر است و این موضوع همان چیزی است که جلسات به شرکت کنندگان  ارائه می دهد. از دست دادن شغل در این دوران ضربه‌ای محکم به آن‌هاست که در ساختن دوباره زندگی خود، تلاش خویش را آغاز کرده‌اند.

    کورتنی کیث، پیشخدمت و مادر یک دختر 13 ساله در تولیدو اوهایو، می‌گوید که چهار سال گذشته را صرف بازپرداخت جریمه اشتباهاتی کرده که در دوران اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی مرتکب شده است. او بعد از اعلام شروع تعطیلی رستوران‌ها از طرف ایالت، کار خود را از دست داده است .

    او می گوید: زندگیم را حقوق به حقوق می‌گذراندم. اکنون هم هیچ پس‌اندازی ندارم.

    این مادر 33 ساله می‌گوید که برای کار در یک فروشگاه مواد غذایی اقدام کرده و با گشتن گوشه و کنار خانه‌اش چند صد دلار پول فراهم کرده است.

    او البته رابطه‌اش را همچنان با راهنمای دوران بهبودی خودش حفظ کرده است.

    کورتنی کیت در رستورانی در شهر اوهایو که بعد از شیوع ویروس کورونا تعطیل کرد و او بیکار شد

    کورتنی می‌گوید تا الان فکری برای مصرف مجدد نداشتم، اما آدم‌ها با هم فرق دارند. اگر این مشکلات منجر به لغزشم شود تکلیف چیست؟

    ریچی وِبِر 28 ساله نیز که از اووردوز  داروی فنتالین در سال 2014 نجات پیدا کرده و در حال حاضر مشغول به کار به عنوان مشاور ترک اعتیاد در کلاید اوهایو است می‌گوید: شنیده است مردم در حین جلسات آنلاین اعلام کرده‌اند که دچار لغزش شده‌اند.

    وبر در ادامه می‌گوید:‌ آنها هم اینک در تلاشند که دوباره به یک مصرف کننده تمام عیار تبدیل نشوند.

    وی می افزاید:دوران ایزولاسیون، تنهایی و انزوا واقعا برای من نگران کننده‌ست،

    وبر می‌گوید: اگر در خانه گرفتار شوید و پنجره‌هایتان هم دائم بسته بماند بی شک دچار افسردگی خواهید شد.

    کمبل، که یک پرستار بازنشسته است برای ملاقات مجدد والدینش در حال رانندگی با ماشین خود از نیومکزیکو به واشنگتن است. هفته گذشته خبر خوبی به او داده‌اند: آخرین تست کووید-19 پدرش منفی بوده است.

    او می‌گوید بازهم جلسات بهبودی آنلاین رو امتحان خواهد کرد اما برنامه‌ی اصلی او، بیشتر روی تماس‌های تلفنی با دوست قدیمی‌اش و استفاده از حمایت عاطفی همسرش متمرکز است.

    او معتقد است که به طور کلی، باید میانه‌روی رو پیشه کرد و سعی کرد نیمه پر لیوان را دید و مطمئن ماند که وضعیت برای همیشه به این شکل باقی نخواهد ماند.

    ترجمه: سلماز سعیدی/ روزنامه لس آنجلس تایمز/ https://www.latimes.com/science/story/2020-04-01/virus-outbreak-creates-new-challenges-for-addiction-recovery

    برچسب‌ها