اثرات مثبت و فوری ترک سیگار الکترونیکی

اثرات مثبت و فوری ترک سیگار الکترونیکی در بدن شما

سیگار الکترونیکی به اندازه سیگار معمولی می‌تواند خطرناک باشد

    مزایای ترک سیگار الکترونیکی چیست؟ مصرف ویپ یا سیگار الکترونیکی با بیش از سه میلیون مصرف‌کننده در بریتانیا بیش از پیش محبوب شده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این پدیده تازه اعتیادزا میان امریکایی‌ها هم مرسوم شده است. این‌طور که پیداست مدل‌‌ها و محصولات مختلف این نوع سیگار که در حال حاضر در بازار وجود دارد و طعم‌های مختلفش، و این حقیقت که به مصرف‌کننده اطمینان خاطر می‌دهد که ضرری ندارد، آن را میان جوانان تبدیل به یک سرگرمی کرده است. بسیاری از مصرف‌کنندگان بر این باورند از آنجا که سیگار را نباید در فضای داخلی مصرف کرد، سیگار الکترونیکی جایگزین خوبی است.

    اما این اختراع بشر که قرار بود معضل سو‌ء‌مصرف سیگار را میان بزرگسالان حل کند، حالا خود تبدیل به معضلی میان نوجوانان و جوانان شده است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سیگار الکترونیکی به اندازه سیگار معمولی می‌تواند خطرناک باشد. با این حال، با توجه به آمدن سال جدید میلادی، که در افراد انگیزه تغییر و تحول به وجود می‌آورد، عده‌ای به دنبال انگیزه‌ای برای ترک سیگار الکترونیکی در سال 2023 هستند.

    اثرات ترک سیگار الکترونیکی
    خطر حمله قلبی برای آنها که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، تقریباً دو برابر کسانی است که مصرف نمی‌کنند

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    عوارض ویپ: خطرناک‌تر از آن‌چه تصور می‌شد

    چگونه در سال جدید سیگار را ترک کنیم

    روایت یک پزشک متخصص ترک سیگار از اعتیاد فرزندان به ویپ

    مزایای ترک سیگار الکترونیکی

    نیکولا جورجویج، مدیر پروژه سازمان Med Alert Help، در گفت‌وگویی با وبسایت The Healthy درباره مزایای ترک سیگار الکترونیکی، که بعضی‌هایش خیلی سریع بعد از ترک بروز پیدا می‌کند، می‌گوید.

    این متخصص سلامت در این‌باره توضیح می‌دهد که بعد از بیست دقیقه، ضربان قلب شما به حالت عادی برمی‌گردد، فشار خون‌تان پایین می‌آید و گردش خون‌تان به تدریج عادی می‌شود. تغییرات دیگر مدت‌زمان بیشتری می‌خواهد تا خودش را نشان دهد، اما خطر بیماری قلبی تنها بعد از بیست و چهار ساعت کمتر می‌شود.

    یک تحقیق سال 2018 که از ژرونال امریکایی Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد که خطر حمله قلبی برای آنها که سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند، تقریباً دو برابر کسانی است که مصرف نمی‌کنند.

    جورجویچ اضافه می‌کند که تنها پس از یک روز، خطر حمله قلبی در شما به تدریج کم می‌شود. از سویی، به لطف پایین آمدن فشار خون، سطح اکسیژن خون افزایش می‌یابد، تأثیر منفی روی میزان کلسترول کاهش می‌یابد و لخته‌های خون شکل می‌گیرد. بعد از یک ماه، ظرفیت ریه‌ شما بالاتر می‌رود و می‌بینید که به شکل قابل توجهی کمتر به تنگی نفس و سرفه می‌افتید.

    بعد از نه ماه، سلامت ریه به لطف احیای ساختارهای میکروسکوپی مومانند داخل ریه که به خروج خلط کمک می‌کند و جلو عفونت را می‌گیرد، تا حد زیادی بهبود می‌یابد. همچنین خطر بیماری قلبی بعد از یک سال نصف می‌شود.

    این یافته‌ها از نتایج دو تحقیق تازه به دست آمده است که نشان می‌دهد مصرف طولانی‌مدت محصولات ویپ یا سیگار الکترونیکی می‌تواند دقیقاً به همان اندازه‌ مصرف سیگار معمولی برای سلامت قلب مضر باشد.

    https://www.indy100.com/lifestyle/happens-body-stop-vaping