تسلیم شو تا پیروز شوی

تسلیم شو تا پیروز شوی

پیروی از رهنمودهای ساده برنامه بهبودی

    این معتاد کانادایی بعد از پذیرش بی‌قدرتی در برابر اعتیاد، یاد گرفت با تسلیم شدن و پیروی از مسیر صحیح برنامه بهبودی، پاکی خود را حفظ کند. 

    آیا پازل‌های چشم جادویی را در مجله‌های قدیمی دیده‌اید؟ این‌ها یک‌سری عکس‌های دو بعدی هستند که با رعایت زاویۀ دید و اصول خاصی که معمولاً به‌صورت دستورالعمل زیر عکس مربوطه چاپ میشود، سه بعدی به‌نظر می‌آیند. من با وجود تلاش‌های مکرر هیچوقت موفق به دیدن این تصاویر به صورت سه بعدی نشدم. تا اینکه یکروز توجه‌ام به دستورالعملی که در زیر عکس چاپ شده بود، جلب شد. این یک دستورالعمل قدم به قدم برای دیدن تصویر چشم جادویی بود.

     تا به آن لحظه هیچ گونه دستورالعملی را اجرا نکرده بودم. حدس زدم شاید این موقعیتی بود تا من بتوانم اصل «روشن‌بینی» را که در قدم دوم پیشنهاد شده، تمرین کنم. زمانی که طبق رهنمودهای چاپ شده عمل کردم، تصویر سه بعدی جلوی چشم‌هایم زنده شد. این تجربه باعث شد بتوانم به قدم دوم برنامۀ بهبودی انجمن معتادان گمنام نگرشی تازه داشته باشم.

    تسلیمبرای ترک اعتیاد تسلیم شو تا پیروز شوی 

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    افت و خیزهای یک زندگی پرماجرا

    من از راهنمایم اطاعت کردم

    سایت معتادان گمنام کانادا

    راه جدیدی برای زندگی

    وقتی که وارد برنامۀ بهبودی انجمن معتادان گمنام شدم، متوجه شدم که با قطع مصرف مواد، رفتارهای زمان مصرف من دوباره فعال شدند. اگر چیزی را نمی‌دانستم به سادگی برای آن داستانی می‌ساختم و سپس اعتقاد پیدا میکردم که آن حقیقت دارد. انجمن اِن اِی یک دستورالعمل قدم به قدم به ما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن یاد می‌گیریم چطور در قطع مصرف باقی بمانیم، تمایل به مصرف را از دست بدهیم و راه جدیدی برای زندگی پیدا کنیم. با وجودی که من برنامه را با شرایط خودم می‌خواستم، متوجه شدم که این رهنمودها ممکن است راه حلی را برای من مهیا کنند.

     انجمن NA به ما می آموزد که نداشتن سلامت عقل یعنی انجام دوباره و دوبارۀ یک کار و انتظار یک نتیجۀ متفاوت. این برای من بدین معنی بود که اگر قرار بود بهبودی را آزمایش کنم، نیاز به انجام کاری متفاوت داشتم و میبایستی یاد می‌گرفتم چطور به رهنمودها گوش داده و آنها را اجرا کنم. 

    رهنمودها بسیار شفاف و ساده هستند:

     به طور مرتب در جلسات شرکت کنید.

     با یک راهنما کار کنید.

     خدمت کنید.

     قدم‌ها را کار کنید.

    تسلیم
    پس از اینکه در مقابل فرآیند بهبودی تسلیم شدم، به برنامه و پیشنهادات آن ایمان آوردم.

    تسلیم شو تا پیروز شوی

     این عجیب به‌نظر می‌رسد، اما من همیشه خود را یک رهبر می‌دیدم. البته رهبرهای واقعی می‌دانند کی باید طبق دستور عمل کنند. اگر می‌خواستم در بهبودی استاد شده و به عنوان یک رهبر خدمت کنم باید یاد می‌گرفتم چطور دنباله‌روی کرده و چطور تسلیم شوم. دقیقأ مانند زمانی که یاد گرفتم تصویر سه بعدی چشم جادویی را ببینم.

    بلافاصله پس از اینکه در مقابل فرآیند بهبودی تسلیم شدم، یک بعد دیگر در برابر من ظاهر شد. من به برنامه و پیشنهادات آن ایمان آوردم. زمانی که روش‌های دیوانه‌وار خود را تسلیم کرده و شروع به پیگیری این مسیر جدید نمودم، زندگی آنطور که هرگز تجربه‌اش نکرده بودم خود را به من نشان داد.

    نویسنده: گمنام، خبرنامۀ ناحیۀ منیتوبا، کانادا، نوامبر 2010 

    برچسب‌ها