چاک سی راهنمای کلنسی آی بود

«کلنسی آی» پر کشید، «الکلی‌های گمنام» سوگوار شد

۶۱ سال از الکل پاک بود

    روز دوشنبه، ۲۴ اوت ۲۰۲۰، کلنسی آی چشم از دنیا فروبست و جامعه «الکلی‌های گمنام» سوگوار شد. کلنسی آی که در انجمن الکلی‌های گمنام حضور تاثیر گذاری داشت و خدمات برجسته‌ای انجام داد،. بیشتر اعضا کلنسی را به عنوان رهجوی چاک سی نویسنده کتاب «یک عینک جدید» می شناسند. فوت او اعضای انجمن AA را اندوهگین ساخت.

    آوازه شهرت و محبوبیت کلنسی در تمام جهان پیچیده بود و حتی در ایران هم الکلی‌های گمنام او را می‌شناختند. سوگ از دست دادن این شخصیت خیر و موثر باعث شد که کمی درباره او و فعالیت‌هایش بگوییم.

    کلنسی آی در کجا فعالیت می‌کرد؟

    اگر فیلم‌‌باز باشید یا سریال‌های هالیوودی را دنبال کنید؛ حتما دیده‌اید چطور افرادی که از انجمن AA صحبت می‌کنند، احترام خاصی برای اعضای این انجمن و راهنمایان خود قائل‌اند.  َََAA مخفف عبارت Alcoholics Anonymous یا الکی‌های گمنام است.

    کلنسی آی (Clancy Imislund)  که ۹۳ سال از خداوند عمر گرفته بود، ۶۱ سال از الکل پاک بود و اعضای AA او را ۶۱ ساله می‌دانستند. این عضو برجسته انجمن در یکی از مشهورترین گروه‌های AA یعنی گروه «پسیفیک» در لس آنجلس عضو بود و در کارهای خیرخواهانه‌ آنها فعالیت میکرد.

    عکس زیر کلنسی با همسرش

    کلنسی آی و بانو

    سوگواری اعضای گروه پاسیفیک وانجمن الکلی‌های گمنام

    از بامداد دوشنبه 24 اوت 2020 که خبر فوت کلنسی منتشر شد بسیاری از همدردان و هم‌قطارهای او در انجمن الکلی‌های گمنام و گروه پاسیفیک، در شبکه‌های اجتماعی پیام تسلیت و هم‌دردی منتشر کرده‌اند. بسیاری از اعضای این انجمن‌ها  در سراسر جهان، که به کمک کلنسی و رهنمودهای‌اش از دام دنیای واهی و طوفان اعتیاد به الکل، نجات یافته‌اند، امروز به سوگ این عضو برجسته AA نشسته‌اند.

    کلنسی به عنوان بنیانگزار گروه معروف پاسیفیک Pacific در کالیفرنیا شناخته می‌شود.

    بسیاری از این اعضای نجات یافته و پاک، اگرچه راهنمای راهنمای خود، کلنسی را از نزدیک ندیده‌اند اما او را فردی بسیار مهم در زندگی جدید خود می‌دانند.

     رهنمودهای ۱۲ قدمی در ایران

    فعالیت‌های انجمن‌ الکلی‌های گمنام یا AA تنها مختص امریکا و کانادا نیست. دست یاری‌رسان نجات‌یافتگان از دام اعتیاد، نه تنها به سمت گرفتاران امریکایی، کانادایی گرفته شده بلکه رهنمودهای آنها به سراسر جهان گسترش یافته و سری راه‌کارهای ساده ۱۲ قدمی برای کنار گذاشتن الکل و اعتیاد در تمام جهان در دسترس است.

    کتاب راهنمای کلنسی آی در ایران

    اگر دوست دارید با فعالیت‌ها و رهنمودهای انجمن الکلی‌های گمنام بیشتر آشنا شوید می‌توانید کتاب «یک عینک جدید» نوشته«چاک سی» را تهیه کنید. چاک سی راهنمای کلنسی آی بوده و کتابش در ایران به چاپ چهارم رسیده است.  این کتاب راهکارهای بسیار کاربردی و ساده را  برای ترک اعتیاد الکل در ۱۲ قدم به افراد گرفتار الکلیسم ارائه می‌دهد. کتاب یک عینک جدید یکی از مشهورترین کتاب‌ها در زمینه ترک اعتیاد است و چندین رکورد فروش‌ کتاب را با خود یدک می‌کشد. این کتاب مانند راهنما‌های AA، اثرات مثبت چشمگیری در زندگی افراد غرق در تلاطم اعتیاد داشته است. در کتاب مذکور  به اعضای انجمن پیشنهاد می‌شود، یک عینک به چشم بزنند و دنیا را از دیدی متفاوت و جدید بنگرند؛ عنوانی نمادین و جذاب برای کسانی که می‌خواهند بعد از سال‌ها غرق شدگی، یک زندگی دوباره را تجربه کنند.

    در پایان، برای شادی روحش دعا کنید

    حال که فروغ چشمان پشت عینک کلنسی آی، برای همیشه خاموش شده، بیایید با هم راه وی را در کمک به گرفتاران بلای اعتیاد ادامه دهیم و نگذاریم چراغ راه ارزشمند او خاموش شود.

    یاسمین ثریا/مجله اعتیاد www.etiad.org