پول بگیرید تا هوشیار بمانید

پول بگیرید تا هوشیار بمانید: برنامه‌ای که به معتادان هوشیار پادش می‌دهد

اگر پاک بمانند کارت‌های هدیه ششصد دلاری دریافت می‌کنند

    برنامه‌ای در شهرهای ایالات متحده اجرا می‌شود که مایل به پرداخت پول به افراد معتاد به مواد مخدر هستند تا هوشیار بمانند. این برنامه‌ها که با عنوان برنامه‌های مدیریت اضطراری شناخته می‌شوند با دریافت بودجه بیشتر به پیروزی بزرگی دست یافته‌اند. این گزارش به تجربه کسانی که در این برنامه شرکت کرده‌اند می‌پردازد.

    کارشناسان بهداشت می‌گویند که این برنامه‌ها کارساز هستند و نتایج امیدوارکننده اولیه امکان گسترش این نوع اقدامات را برای مبارزه با بحران فنتانیل فراهم می‌کند؛ بحرانی که ایالات متحده با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در حال حاضر، کالیفرنیا پیشرو است و شهرهایی مثل سانفرانسیسکو دارند بررسی می‌کنند که این برنامه چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد.

    برنامه‌ای که به معتادان هوشیار پادش می‌دهد
    وزارت بهداشت سانفرانسیسکو می‌گوید موفقیت این برنامه باعث شده است همین حالا هم برنامه‌هایی مثل این در سراسر شهر گسترش پیدا کند تا افراد بیشتری به آن دسترسی داشته باشند

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    همه آنچه باید درباره ترک داروهای اپیوئیدی بدانید

    از دانشگاه پزشکی تا اعتیاد تا وکالت


    دانا در نوزده سالگی شروع به مصرف هروئین، شیشه و فنتانیل کرد. در بیست و چهار سالگی، او مادر شده و در حال پشت سر گذاشتن اولین قدم‌های خود را برای ترک اعتیاد است.

    دانا که خواسته از نام خانوادگی‌اش استفاده نشود، می‌گوید: «پسرم قطعاً به من دیدگاه جدیدی نسبت به مسائل و دلیلی برای تغییر داده است

    امروز، صحنه‌های اوردوز کشنده در پیاده‌روهای شهرها بسیار رایج شده است. مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در سانفرانسیسکو در سال جاری در حال افزایش است و این شهر را در مسیری قرار داده است که از رکورد ۷۲۵ مرگ ناشی از اوردوز در سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است.

    دکتر جفری هوم، مدیر بهداشت رفتاری جمعیت در اداره بهداشت عمومی شهر می‌گوید: «ما در میانه این بحران عمیق بهداشت عمومی هستیم

    کسانی مثل دانا که در این برنامه شرکت کرده‌اند، هر هفته آزمایش می‌شوند. اگر پاک باشند، کارت‌های هدیه شش ماهه به مبلغ نزدیک به ششصد دلار دریافت می‌کنند.

    دکتر هوم و دپارتمان بهداشت عمومی سانفرانسیسکو دارند اقدامات و انگیزه‌ها برای پاک نگه داشتن افراد معتاد به مواد مخدر را دو برابر می‌کنند.

    هوم می‌گوید: «این برنامه از طریق چندین روش علمی ثابت شده است و یک درمان رفتاری مؤثر برای اختلالات مصرف مواد، به ویژه اختلالات مصرف مواد محرک است

    در سطح فدرال، اداره کل بهداشت کهنه‌سربازان حدود یک دهه است که بودجه برنامه‌های مدیریت اضطراری را تأمین می‌کند.

    برای اولین بار، کالیفرنیا دارد از بیمه مدیکال (برنامه کمک پزشکی کالیفرنیا) استفاده می‌کند، واجد شرایط بودن را در سراسر ایالت گسترش می‌دهد و به افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، فرصتی دوباره می‌دهد.

    پرداخت پول برای ترک مواد مخدر
    برخی ارگان‌های دولتی با ایده پرداخت پول برای برای ترک مواد مخدر موافق نیستند

    امریکایی‌ها موقع بحران به اعتیاد رفتاری رو می‌آورند

    هیچ‌کس نباید با اعتیاد، اضطراب و افسردگی به تنهایی مبارزه کند

    اعتیاد مرا وارد مسیر روان‌پریشی و خودکشی کرد


    دانا می‌گوید: «خیلی از ما حمایت می‌کنند. من اصلاً نمی‌دانستم چنین چیزی وجود دارد

    جان دانهام، سرپرست مدیریت اضطراری در بیمارستان عمومی سانفرانسیسکو، زاکربرگ، می‌گوید: «کمک‌های زیادی در شهر وجود دارد و از آن دسته کمک‌های یکسان برای همه نیست، اما هر کس که در آن شرکت کند و هرگز متوجه نمی‌شود که کمک از کجا می‌آید و تغییر به کجا می‌رسد

    دانهام در طول بازدیدها مرتباً با دانا صحبت می‌کند. او تغییری چشمگیر در مادر جوان دیده است. دانا معتقد است دیگران هم می‌توانند تغییر کنند.

    او می‌گوید: «فقط انجامش دهید. واقعاً به این بستگی دارد که خودتان می‌خواهید تغییر کنید یا نه، چون اگر نخواهید تغییر کنید، مهم نیست که چه نوع تحقیقی وجود دارد. دیگر برایتان مهم نیست

    پاک ماندن به این مادر مسیری تازه برای پیش رفتن داده است و امکان گشودن درهای بیشتری را برای نوع دیگری از زندگی فراهم می‌کند.

    کالیفرنیا به تازگی اولین ایالت در این کشور شده است که مجوز فدرال را برای برنامه‌های مدیریت اضطراری به عنوان یکی از مزایای برنامه مدیکید (برنامه کمک پزشکی کالیفرنیا Medicaid) دریافت کرد.

    کارشناسان بهداشت می‌گویند هیچ دارویی برای اختلالات مصرف محرک وجود ندارد.

    وزارت بهداشت سانفرانسیسکو می‌گوید موفقیت این برنامه باعث شده است همین حالا هم برنامه‌هایی مثل این در سراسر شهر گسترش پیدا کند تا افراد بیشتری به آن دسترسی داشته باشند.

    https://www.cbsnews.com/Paid to stay sober/