اعتیاد برای فرار از مشکلات

جوانان بیشتر برای فرار از مشکلات مواد مصرف می‌کنند، نه تفریح

راهی برای فرار از چالش‌ها

    تحقیقات جدید مؤسسه‌ خیریه‌ جوانان د میکس The Mix نشان می‌دهد که در سال جاری تعداد جوانانی که گزارش کرده‌اند برای فرار از مشکلات از مواد مخدر استفاده می‌کنند، هفتاد و پنج درصد افزایش یافته است.

    طبق یافته‌های جدید این تحقیقات از سال 2021 تعداد جوانان مصرف‌کننده‌ مواد مخدر پنجاه درصد افزایش داشته است؛ این یعنی یک نفر از هر سه جوان شانزده تا بیست‌وپنج ساله در سال گذشته مواد مخدر مصرف کرده‌اند.

    در حالی که ممکن است این مسئله به دلیل کاهش محدودیت‌های کووید تعجب‌آور نباشد، اما به گزارش د میکس جوانان کمتری از مواد مخدر برای تفریح ​​استفاده می‌کنند؛ در واقع از هر پنج نفر یک نفر برای «فرار از مشکلات زندگی» به مصرف مواد مخدر روی می‌آورد؛ رقمی که نسبت به سال گذشته افزایش هفتاد و پنج درصدی داشته است.

    جوانان بیشتر برای فرار از مشکلات مواد مصرف می‌کنند
    باید امکان یک گفتگوی صادقانه و راحت درباره‌ی مصرف مواد مخدر و الکل فراهم کنیم تا جوانان بتوانند تمام اطلاعات لازم را برای گرفتن یک تصمیم آگاهانه داشته باشند و بدانند که صحبت کردن درباره‌ی چالش‌هایی که با آنها مواجه هستند، اشکالی ندارد

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    ایسلند جوانانش را از اعتیاد به الکل و مواد مخدر نجات داد

    جلوگیری از اعتیاد نوجوانان

    رابطه شب‌زنده‌داری با رفتار پرخطر و اعتیادآور


    اعتیاد برای فرار از مشکلات

    عده‌ای به طور مشابه ادعا کرده‌اند که از مواد مخدر برای کمک به مقابله با مشکلات سلامت روان یا آشفتگی‌های عاطفی خود استفاده می‌کنند. دوازده درصد از افراد هم گزارش کردند که در دوازده ماه گذشته، خارج از نسخه‌ی تجویزشده‌ خود از داروهای ضد افسردگی استفاده کرده‌اند.

    هالی ترنر، مدیر ارتباطات در د میکس The Mix در مصاحبه‌ای به مجله‌ی دیزد Dazed گفت: «از آنجا که با پایان قرنطینه جوانان زمان بیشتری را با دوستان خود می‌گذرانند و به مهمانی‌ها، کلوپ‌ها و فستیوال‌ها می‌روند، ما انتظار این را داشتیم که در دوازده ماه گذشته شاهد افزایش مصرف مواد باشیم. با این حال آنچه انتظار نداشتیم ببینیم، افزایش شدید هفتاد و پنج درصدی جوانانی بود که از مواد مخدر نه برای تفریح بلکه برای فرار از مشکلات زندگی و مقابله با مشکلات سلامت روان خود استفاده می‌کنند.

    او ادامه داد: «جوانان، علاوه بر مقابله با تأثیرات بلندمدت همه‌گیری کرونا و سازگاری با بازگشت دوباره به دنیای بیرون، در زندگی روزمره‌ هم فشارهای بسیار زیادی متحمل می‌شوند. بحرانی که هزینههای زندگی ایجاد کرده است برای بسیاری از جوانان نگران‌کننده است؛ اینکه نتوانند قبض‌های خود را بپردازند و مواد غذایی مناسب تهیه کنند، آنها را نگران می‌کند. آنها نسبت به آینده‌ی خود نامطمئن هستند. تحولات سیاسی اخیر بریتانیا و همچنین مسائلی که در سطح جهانی مطرح است مثل تغییرات زیست‌محیطی و جنگ، باعث اضطراب و احساس عدم قطعیت زیادی در آنها شده است. در نتیجه، جوانان این نسل با چالش‌های بزرگی در زمینهی سلامت روان خود مواجهند و از مواد مخدر به عنوان راهی برای کنار آمدن با آن و فرار از مشکلات خود استفاده می‌کنند

    افزایش اعتیاد جوانان
    شاید مهمترین علت مصرف مواد، اطلاعات نادرست در مورد مواد مخدر و الکل باشد. تقریباً هر نوجوانی دوستانی دارد که ادعا می‌کنند در مواد تفریحی مختلف متخصص هستند، و به دوست خود اطمینان می‌دهند که خطرات آن حداقل است. به فرزندان خود در مورد مصرف مواد مخدر آموزش دهید تا آنها حقایق واقعی در مورد خطرات مصرف مواد مخدر را دریافت کنند.

    شیوع اعتیاد در بین دانشجویان پزشکی

    آیا همه با یک روش می‌توانند اعتیاد را ترک کنند؟


    عدم حمایت از جوانان درگیر با اعتیاد

    این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که نرخ اعتیاد در بین جوانان در حال افزایش است. نسبت مصرف کنندگان جوانی که مواد مخدر را به صورت منظم و به شکل عادت مصرف می‌کنند تقریباً سه برابر شده است و از پنج درصد در سال 2021 به چهارده درصد در سال جاری رسیده است. علاوه بر آن در سال گذشته، شانزده درصد از جوانان گزارش کرده بودند که حداقل یک‌بار در هفته مواد مخدر مصرف می‌کنند، در حالی که این میزان در سال جاری به بیست و سه درصد رسیده است.

    از بین تمام مواد مخدر غیرقانونی که در این نظرسنجی مطرح شده است، مصرف‌کنندگان آمفتامین، بیشتر از سایرین گزارش کردند که ماده‌ی موردنظر را از روی عادت مصرف می‌کنند. تقریباً یک سوم جوانانی که آمفتامین مصرف می‌کردند گفتند که به طور روزانه این ماده را مصرف می‌کنند.

    متأسفانه تنها یک چهارم جوانانی که در اثر مصرف مواد دچار مشکلاتی شده بودند، به خدمات حمایتی دسترسی داشتند. به گفته‌ی د میکس، این بدان معناست که بیش از 2.2 میلیون جوان که مشکلات مرتبط با مصرف مواد مخدر داشتند، به هیچ کمک و حمایتی دسترسی نداشتند.

    ترنر می‌گوید: «بیش از دو نفر از هر پنج جوان معتقدند که حمایت کافی برای کمک به جوانانی که دچار مشکلات مرتبط با مصرف مواد مخدر یا الکل هستند وجود ندارد؛ و این وضعیت باید تغییر کند. ما باید با فراهم کردن خدمات پشتیبانی گمنام برای جوانانی که درگیر مصرف مواد هستند و همین‌طور با آگاهی‌رسانی درباره‌ خدماتی که این جوانان می‌توانند از آنها بهره ببرند، مثل مشاوره‌ی تلفنی رایگان و محرمانه‌ از سوی مراکز بازپروری به اینها کمک کنیم 

    او در ادامه می‌گوید: «مسئله‌ی دیگری که باید به آن بپردازیم، برچسب‌هایی است که به مصرف مواد زده می‌شود و اغلب مانع از این می‌شود که جوانان برای دریافت کمک مراجعه کنند. ما باید استفاده از کلمات توهین‌آمیز که به مصرف کنندگان مواد انگ می‌زند، دست برداریم و به جای آن امکان یک گفتگوی صادقانه و راحت درباره‌ی مصرف مواد مخدر و الکل فراهم کنیم تا جوانان بتوانند تمام اطلاعات لازم را برای گرفتن یک تصمیم آگاهانه داشته باشند و بدانند که صحبت کردن درباره‌ی چالش‌هایی که با آنها مواجه هستند، اشکالی ندارد».

    اگر خود شما یا کسی که می‌شناسید با سوءمصرف مواد دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌توانید برای دریافت خدمات پشتیبانی محرمانه و رایگان با د میکس (The Mix) تماس بگیرید.

    ترجمه: آزاده اتحاد

    https://www.dazeddigital.com/life-culture/article/57119/1/more-young-people-are-using-drugs-to-escape-problems

    برچسب‌ها