علائم اعتیاد به گل

علائم اعتیاد به گل، روش تشخیص چیست؟

افزایش خطر اسکیزوفرنی

    علائم اعتیاد به گل را می‌شناسید؟

    اگرچه که اثرات اعتیاد به  گل یا ماری جوانا به طور کلی به اندازه اثرات سایر اعتیادها جدی در نظر گرفته نمی شود، اما همچنان باید بدانید اعتیاد به گل منجر به مشکلاتی در زندگی روزمره می‌شود و گل اعتیاد آور است. اگر نگران هستید که عزیزتان گل یا ماری جوانا می‌کشد باید علائم اعتیاد به این ماده مادر را بشناسید.

     

    علائم اعتیاد به گل

    • چشم های قرمز و پرخون
    • افزایش اشتها
    • کمبود انگیزه
    • افزایش وزن
    • رفتار عصبی یا پارانوئید
    • اختلال در هماهنگی
    • کاهش زمان واکنش
    • خشکی دهان
    • اختلال حافظه
    • اضطراب
    • اختلال در قضاوت
    • ادراک نامتعادل
    • حالت خواب آلودگی
    • احساس «بالا بودن» یا سرخوشی

    مصرف ماری جوانا بر حافظه کوتاه مدت تأثیر می گذارد و می تواند حواس را برای مدتی پس از مصرف تغییر دهد. اثرات بلندمدت آن کمتر قطعی است و در نهایت به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

    یکی از بزرگترین نگرانی‌ها سنی است که در آن فرد شروع به مصرف ماری جوانا کرده است. در حالی که هنوز بسیاری از دانشمندان نمی دانند، مطالعات نشان داده است که بین مصرف ماری جوانا در نوجوانان و کمبودهای ذهنی طولانی مدت طولانی مدت مانند از دست دادن امتیاز IQ ارتباط وجود دارد.

    عوارض جانبی فوری سوء مصرف گل

    عوارض جانبی کوتاه مدت ماری جوانا تهدید کننده زندگی نیست، اما خطرات بالقوه استفاده از آن وجود دارد. برخی از عوارض جانبی فوری ماری جوانا عبارتند از:

    • پارانویا
    • ضربان قلب بالا
    • پرخوری
    • اختلال در عملکرد حرکتی
    • حافظه ضعیف
    • اختلال در شناخت
    • اضطراب
    • تغییر حس زمان
    علائم اعتیاد به گل
    افرادی که به ماری جوانا معتاد شده اند، باور ندارند که مشکلی دارند و ممکن است به کمک یک فرد بیرونی نیاز داشته باشند تا آنچه را که نمی‌توانند ببینند.

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    کاری که مصرف روزانه ماری‌جوانا با شما و مغز شما می‌کند

    بهترین روش‌های درمان اعتیاد


    اثرات دراز مدت سوء مصرف ماری جوانا یا گل

    وقتی صحبت از آگاهی از عوارض جانبی طولانی مدت استفاده و سوء استفاده از ماری جوانا به میان می آید، این علم چندان مشخص نیست. در حالی که مطمئناً به اندازه سایر مواد مضر و مضر نیست، دانشمندان با وجود عدم وجود علت و معلول واضح و مطلق، برخی از همبستگی ها را ایجاد کرده اند. برخی از اثرات طولانی مدت مشاهده شده عبارتند از:

    نوسانات خلقی
    عفونت ریه یا سایر مشکلات تنفسی
    موارد وحشت زدگی
    بدتر شدن علائم در مبتلایان به اسکیزوفرنی
    همچنین مطالعاتی وجود دارد که مصرف ماری جوانا را با افزایش تجارب مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی یا اضطراب مرتبط می کند.

    اثرات احتمالی بر نوجوانان

    خطرات بالقوه درازمدت سوء مصرف ماری جوانا در مطالعه ای که توسط دانشگاه دوک انجام شد برجسته شد. نشان داده شد که در بین 1037 نفر، افرادی که در نوجوانی به طور منظم از ماری جوانا استفاده می کردند، به طور متوسط بین 13 تا 38 سالگی کاهش 8 امتیاز IQ را تجربه کردند. با این حال، مطالعه دیگری که در مورد دوقلوها مورد بررسی قرار گرفت، تفاوت قابل پیش بینی در دانش و توانایی کلی در هنگام مصرف پیدا نکرد. ماری جوانا و دیگری این کار را نکردند، بنابراین حدس زدند که تفاوت های IQ را می توان به عوامل مختلف دیگری نسبت داد.

    در حالی که علم در مورد اثرات طولانی مدت آن نسبتاً بی نتیجه است، محققان معتقد نیستند که استفاده از ماری جوانا در نوجوانان بی ضرر است. مانند تحقیقات ذکر شده در بالا، مطالعات مشاهده‌ای دیگری نیز وجود دارد که مصرف حشیش در جوانان را با مشکلات و چالش‌های طولانی یادگیری با رشد کلی ذهنی و همچنین افزایش خطر اسکیزوفرنی مرتبط می‌کند.

    تشخیص اعتیاد به ماری جوانا یا گل
    اگر نگران هستید که عزیزتان گل یا ماری جوانا می‌کشد باید علائم اعتیاد به این ماده مادر را بشناسید. image:verywell

    خطرات احتمالی مصرف همزمان مشروب و ماری‌جوانا

    چطور درباره ماری‌جوانا با فرزندتان حرف بزنید

    نشانه‌های اعتیاد به مشروب


    تشخیص اعتیاد به ماری جوانا یا گل

    یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های اعتیاد به ماری‌جوانا، میل سیری ناپذیر برای استفاده از ماری‌جوانا بدون توجه به پیامد منفی آن است. این می تواند به معنای بالا رفتن در محل کار یا صرف هزینه بیشتر برای دارو نسبت به مقرون به صرفه بودن باشد. به طور کلی، اکثر افرادی که به ماری جوانا معتاد هستند، احساس عادی نمی کنند، مگر اینکه بتوانند بالا بروند.

    برخی از علائم هشدار دهنده بالینی اعتیاد به ماری جوانا عبارتند از:

    مصرف ماری جوانا بیش از آنچه در نظر گرفته شده یا برای مدت طولانی تر
    عدم توانایی در کاهش مصرف، علیرغم تمایل به انجام آن
    با وجود پیامدهای منفی آشکار در زندگی شخصی/حرفه ای خود، به مصرف ماری جوانا ادامه دهید

    کمک به حذف علائم ماریجوانا یا گل

    اگر ماری جوانا مانع یک زندگی سالم و سازنده برای شما یا کسی است که به او اهمیت می دهید، مداخله می تواند راه خوبی برای کمک به تغییر باشد. اغلب، افرادی که به ماری جوانا معتاد شده اند، باور ندارند که مشکلی دارند و ممکن است به کمک یک فرد بیرونی نیاز داشته باشند تا آنچه را که نمی‌توانند ببینند.

    به عنوان مثال، والدین نوجوانانی که شروع به سوء استفاده از ماری جوانا کرده‌اند ممکن است مرحله‌بندی شوند

    برخی از افرادی که سال‌ها از ماری‌جوانا استفاده کرده‌اند، هنگام تلاش برای ترک، علائم ترک را گزارش کرده‌اند. برخلاف کسانی که هروئین یا الکل را ترک می کنند، علائم اولیه ترک ماری جوانا به جای جسمی روانی است.

    مصرف کنندگان مزمن ماری جوانا که به یکباره ترک می کنند، ممکن است تحریک پذیری، بی خوابی، هوس، افسردگی، بی قراری، تغییر در الگوی خواب، تغییر در الگوی غذا خوردن و اضطراب را تجربه کنند.

    بیشتر علائم ترک ماری جوانا در 24 تا 72 ساعت اول پس از آخرین مصرف ایجاد می شود، در هفته اول به اوج خود می رسد و تقریباً 1 تا 2 هفته ادامه می یابد. مشکلات خواب ممکن است بیش از 30 روز طول بکشد. علائم پس از ترک حاد (PAWS) از 12، 18 یا 24 ماه گزارش شده است. برخی از PAWS شامل بی قراری، تحریک پذیری، بی قراری، کاهش اشتها، تمرکز ضعیف، افزایش اضطراب، مشکل در مهارت های تصمیم گیری، کاهش توانایی عملکرد در همان سطح قبل از مصرف ماری جوانا، و هوس می شود. فرآیند PAWS اجتناب ناپذیر است و یادگیری مهارت های مقابله ای سالم برای مدیریت PAWS به منظور هوشیار ماندن بسیار مهم است.

    مجله اعتیاد

    Marijuana Addiction