فروش گُل

فروش باورنکردنی ماری‌جوانا در شیکاگو

فروش گُل در ۱۱ ایالت آمریکا قانونی است

    ایلینوی یازدهمین ایالت آمریکاست که فروش ماری جوانا را برای مصرف تفریحی افراد بزرگسال قانونی می‌کند. بر اساس قانونی که تصویب شده، این ایالت می تواند به اشخاصی که برای مقاصد تفریحی قصد کشیدن ماری جوانا دارند به طور قانونی ماری جوانا بفروشد.

    پس از آزاد شدن ماری جوانا در کانادا و ۱۰ ایالت دیگر در کشور آمریکا، از اول ژانویه ۲۰۲۰ مردم شهر شیکاگو و سایر نقاط ایلینویز نیز توانستند از فروشگاه های مجاز، ماری‌جوانا بخرند و مصرف کنند.

    هر فرد ۲۱ساله در این ایالت می‌تواند تا ۳۰ گرم ماری‌جوانا را در اختیار داشته باشد.

    مصرف ماری جوانا به دلایل پزشکی در ۳۴ ایالت آمریکا مجاز است.

    در تکمیل این تغییرات قانونی، فرماندار «جی پریتزکر» بیش از ۱۱ هزار مجرم  مرتبط با ماریجوانا را مورد عفو قرار داد.

    ماری جوانا و حشیش که بین جوانان ایرانی به نام گل شناخته میشود از گیاه کانابیس (شاه‌دانه) تهیه می‌شوند و مصرف آنها در بسیاری از کشورها ممنوع است.

    فروشگاه ماری جوانا در شیکاگو
    قبل از ایلینوی ده ایالت دیگر آمریكا و از جمله واشنگتن ماری جوانا را قانونی کردند. یک فروشگاه لوکس ماده مخدر گل در شیکاگو

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    حتی استفاده تفریحی ماری‌جوانا میتواند خطرناک باشد

    ایلینوی یکی از دمکرات‌ترین ایالت‌های آمریکا شناخته می‌شود.  پس از آزادی ماری‌جوانا از اول صبح نخستین روز سال نو میلادی صدها نفر در مقابل فروشگاه‌های شیکاگو، بزرگترین شهر ایلینوی برای خرید حشیش صف کشیدند. فرماندار این ایالت گفته است که صدها هزار نفر از محکومین جرایم سبک مربوط به حشیش را نیز عفو خواهد کرد. این سیاستمدار دموکرات پیش از آغاز سال نو میلادی ۱۱ هزار و ۱۷ نفر را که به جرایم جزئی در ارتباط با مصرف حشیش محکوم شده بودند عفو کرد. طبق گفته فرماندار درمجموع بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این ایالت عفو می‌شوند.

    جی رابرت پریتزکر، فرماندار ایلینوی، در دفاع از قانونی شدن ماری جوانا گفت که حق ده‌ها هزار شهروند این ایالت ادا شده و امنیت و قانون به بازار برگشته است.

    پیش از ایلینوی ده ایالت دیگر آمریكا و از جمله واشنگتن ماری جوانا را به عنوان یک کالای لوكس و تفننی قانونی اعلام کرده بودند.

    در روز اول آزادسازی ماری جوانا در فروشگاه‌های شیگاگو،۳/۲ میلیون دلار ماری جوانا قانونی به فروش رسید. چهار روز بعد از آغاز فروش ماری جوانا در این شهر، موجودی کلیه فروشگاه ها تمام شد! بلومبرگ گزارش کرده که انتظار می رود این ایالت بین 2 تا 4 میلیارد دلار فروش سالانه به دست آورد.

    تحقیقات “مرکز کنترل و پیشگیری بیماری” در آمریكا نشان داده است كه قانونی كردن ماری‌جوانا مرگ و میر ناشی از مصرف مواد افیونی مانند فنتانیل را حداقل ۲۰ درصد كاهش می‌دهد. قانونی بودن ماری جوانا تاثیر مثبت اقتصادی نیز دارد، مشاغل جدیدی بوجود می‌آورد و درآمدهای مالیاتی را نیز افزایش می‌دهد.

    با این حال اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا ماری‌جوانا را به عنوان ماده‌ای خطرناک در سطح “ال اس دی” یا هروئین طبقه بندی می‌کند.