نامزدم لغزش کرده

نامزدم لغزش کرده است؛ آیا باید نامزدی را به‌هم بزنم؟

همیشه به خودم می‌گفتم که هیچ‌وقت با یک الکلی ازدواج نخواهم کرد

    مقاله‌ای که در ادامه بخوانید بخشی از کتاب «اَبی عزیز» (Dear Abby) نوشته ابیگِیل ون بورن است. در این مطلب خانمی درباره نامزدش که پیش از این سوء‌مصرف مواد داشته و حالا در فرایند بهبودی لغزش کرده است، می‌نویسد. این خانم تصمیم دارد نامزدی‌اش به‌هم بزند. شما جای او بودید چه می‌کردید؟ پاسخ ابی را در ادامه می‌خوانید.

    اَبی عزیز؛ من و نامزدم شش سال است که با هم هستیم و هر دو ما در اواخر دهه چهل سالگی خود به سر می‌بریم. او از اواخر نوجوانی تا اوایل بیست سالگی‌اش معتاد بود و سوءمصرف الکل و مواد داشت. اما حالا بیست و یک سال است که آنها را بهطور کامل ترک کرده است. او تمرکز خود را بر روی مزایای پیشرفت بعد از ترک اعتیاد و بهبودی خود قرار می‌داد و این ویژگی در او، موجب افتخار و تحسین همه می‌شد. من بسیار به او افتخار می‌کردم. اما اخیراً چیزی دیدم که قلبم شکست. یکی از همسایه‌هایم دوربین امنیتی نصب کرده است. یک بار که تصمیم گرفتم به او سری بزنم از من خواست دوربینش را چک کنم؛ چرا که از غریبه‌هایی که دور و اطراف خانه‌اش می‌رفتند می‌ترسید. وقتی که در پس‌زمینه ویدیو نامزدم را در حال کشیدن ماری‌جوانا دیدم، قلبم بهشدت شروع به تپیدن کرد. نامزدم لغزش کرده بود. آن ویدیو را نزدیک به بیست بار دیدم. آن‌قدر شوکه و مأیوس شده بودم که یک ساعتی طول کشید تا بتوانم خودم را جمع‌وجور کنم و به او پیام دهم. قسمتی از ویدیو را برای او فرستادم و پرسیدم که چطور دوباره لغزش کرده و حالا آن را با زیرکی پنهان می‌کند.

    دیگر چندان مطمئن نیستم که بخواهم با او ازدواج کنم؛ لغزش بعدی او چه خواهد بود؟ الکل؟ مواد مخدر بیشتر؟ پدر من یک الکلی بود و من همیشه به خودم می‌گفتم که هیچ‌وقت با یک الکلی ازدواج نخواهم کرد. حالا باید چه کار کنم؟ عروسی را به‌هم بزنم و رابطه‌ام را با او تمام کنم؟ آن‌قدر عصبانی‌ام که نفسم بند آمده است. چه چیزی باعث می‌شود که کسی بعد از بیست سال ترک دوباره لغزش کند؟

     قلب شکسته از پنسیلوانیا

     آیا باید نامزدی را به‌هم بزنم؟
    نامزدم لغزش کرده: او ماری جوانا کشیدنش را پنهان کرده ومن را فریب داده است؛ این یعنی که خودش می‌داند کارش اشتباه است!

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    چگونه با واقعیت لغزش مقابله کنیم

    ال انان، سازمانی حامی برای دوستان و خانواده‌ معتادان


    قلب شکسته‌ی عزیز: داستان نامزدم لغزش کرده را خواندم. احساس تو را درک می‌کنم. بهبودی پس از ترک، هیچ‌وقت مقصد نهایی نیست. بهبودی چیزی است که باید هر روز تمرین شود. به‌ همین دلیل هم مصرف‌کنندگان مواد در برنامه‌های دوازده قدمی شرکت می‌کنند. لغزش‌های گاه‌به‌گاه بخشی از فرایند بهبودی آنهاست؛ که این شامل حال نامزد تو هم می‌شود. او آن را پنهان کرد چون می‌دانست واکنش تو چه خواهد بود.

    آیا تا به حال در جلسات گروه‌های حمایتی دوستان و اعضای خانواده‌ی معتادان در حال ترک (مانند ال انان) شرکت کرده‌ای؟ اگر نه، زودتر این کار را بکن. اینکه نامزدی را به‌هم بزنی و رابطه‌ات را تمام کنی تصمیمی است که تنها خودت می‌توانی بگیری؛ اما اگر در تعدادی از این جلسات شرکت کنی، دید خوبی نسبت به شرایط و آینده خودت پیدا خواهی کرد.

    پی‌نوشت: می‌دانم که حالا خواننده‌ها برایم خواهند نوشت که ماری‌جوانا ماده‌ی چندان سنگینی بین مواد مخدر مختلف نیست و حتی در بعضی از ایالت‌ها قانونی شده است. با این حال چیزی که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد این است که او کارش را پنهان کرده و تو را فریب داده است؛ این یعنی که خودش می‌داند کارش اشتباه است.

    https://nypost.com/2023/04/17/dear-abby-i-caught-my-fiance-smoking-pot