توصیه‌های یک متخصص به یک الکلی

توصیه‌های یک متخصص به یک الکلی سابق

از مسیر بهبودی دور نشو

    کولین نولان نویسنده روزنامه دیلی میرور به عنوان یک متخصص، در این مقاله به زنی که در حال مبارزه با بهبودی خود از اعتیاد به الکل است، توصیه‌هایی می‌کند. سال گذشته این زن لغزش کرد اما بعد دوباره شروع به شرکت در جلسات ای‌ای کرد.

    کولین عزیز

    من پس از سال‌ها سوء‌مصرف در حال بهبودی از اعتیاد به الکل هستم. من درمان‌ها و مشاوره‌های زیادی را پشت سرگذاشتم که به‌ام کمک کرد بتوانم خاطرات مشروب‌خوری و اتفاقات ناگوار زیادی از گذشته را در خودم تسکین بدهم. اما فقط یک مسئله وجود دارد و آن این است که سال گذشته لغزش کردم، اما به‌سرعت دوباره ترک کردم و شروع به شرکت در جلسات ای‌ای کردم.

    و این واقعاً ذهنم را به بازی گرفت. مردم در انجمن رازهایی را درباره دیگران به من می‌گفتند که نباید ازشان باخبر می‌شدم. دیگرانی درباره من دروغ‌هایی می‌ساختند که همه باور می‌کردند. یک اسپانسر پیدا کردم که باید عالی می‌بود، اما او مدام مرا وادار به دعا کرد؛ به معنای واقعی کلمه مرا مجبور کرد روی دست و زانوهایم بنشینم که دعا کنم و تمام اراده‌ام را به خدا بسپارم.

    او واقعاً در این مورد مصمم و مطمئن بود. او حتی گفت که شیطان در من نفوذ کرده است و من فکر می‌کردم در نهایت در آتش جهنم می‌سوزم! تمام اینها خاطرات بدی را از سالیان سال ظلم و سوء‌استفاده در من زنده کرد.

    نکته مثبت ماجرا این است که موفق شدم از آن فاصله بگیرم، و حالا در حال تکمیل درمان هستم. اما این تجربه باعث شد که در من احساس خشم شکل بگیرد و ترس از زورگویی را در من به وجود آورد، و نمی‌دانم چطور با این موضوع کنار بیایم.

    من نمی‌خواهم به الکل برگردم. از راهنمایی شما سپاسگزارم.

    کولین در پاسخ به این زن گفته است:

    انجمن ای‌ای قرار نیست برای همه کارساز باشد، اما لطفاً اجازه ندهید این تجربه باعث شود فکر کنید نمی‌توانید به فرایند بهبودی خود ادامه دهید؛ بسیاری از افراد راه دیگری را پیدا می‌کنند و در پیش می‌گیرند.

    این متخصص در ادامه به الکلی سابق گفت: من افرادی را می‌شناسم که ای‌ای بهترین کاری است که تا به حال انجام داده‌اند و دیگرانی که از طریق راه‌های دیگر حمایت شده‌اند و بهبود پیدا کرده‌اند.

    خاطرات مشروب‌خوری
    بر اساس تجزیه و تحلیل جامعی که از سوی محققین دانشکده پزشکی استنفورد انجام شد، انجمن الکلی‌های گمنام مؤثرترین راه برای ترک مصرف الکل است

    توصیه‌های متخصص به یک الکلی سابق

    اگر فکر می‌کنید روشی که با شما رفتار شده درست نبوده است، می‌توانید تماس بگیرید و احساس خود را با آنها در میان بگذارید. شما برای کمک و حمایت به آنها مراجعه کردید، نه اینکه قضاوت شوید، و برای آنها خوب است که بدانند و بازخورد داشته باشند. فقط همین‌که بتوانید بگویید چه احساسی دارید می‌تواند به‌تان کمک کند که مثبت جلو بروید.

    شاید نکته کلیدی برای شما این باشد که به درمان مداوم ادامه دهید. در دام بهانه آوردن که چرا هیچ روشی روی من جواب نمی‌دهد، گرفتار نشوید. من چندین معتاد را می‌شناسم که همین کار را می‌کنند، اما فقط به این دلیل که یک چیز برای شما کارساز نیست، به این معنی نیست که چیز دیگری نباشد.

    هر نوع مشاوره یا حمایتی که داشته باشید، به خود شما بستگی دارد. هیچ روش درمانی جادویی‌ای برای هیچ‌کس وجود ندارد. در نهایت، این شما هستید که اراده و قدرت ترک را پیدا می‌کنید و کرده‌اید و دارید عالی پیش می‌روید. اجازه ندهید این شکست شما را از مسیر خوبی که در آن قرار دارید دور کند.

    و درباره آن خاطرات تلخی که از دوران درمان برایتان بر جای مانده است حتماً با مشاورتان مشاوره رو در رو داشته باشید.

    https://www.mirror.co.uk

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    درمان اعتیاد به الکل یا الکلیسم

    تفریح و شادی بدون مشروب ممکن است

    من اعتیاد را شکست دادم اما الکلیسم پسرم را کشت