اعتیاد هانتر بایدن

پسر جو بایدن خاطرات مبارزه با اعتیاد خود را منتشر کرد

در هر خانواده‌ای اعتیاد وجود دارد

    هانتر بایدن پسر رئيس جمهور آمریکا در حال انتشار کتابی در مورد مبارزه خود با اعتیاد به الكل و مواد مخدر است. او درباره این کتاب می‌گوید: “من از خانواده‌ای می‌آیم كه ​​به‌دلیل فاجعه‌های گوناگون از جمله مرگ مادر، برادر و خواهر خود، زندگی دردناک و غمگینی داشتم ولی عشقی فوق‌العاده و ناگسستنی هم در آن جریان داشت.” 

    جن ساکی سخنگوی کاخ سفید گفت، جو بایدن و بانوی اول آمریکا شجاعت هانتر بایدن را برای بازگویی داستان اعتیاد خود تحسین می‌کنند که صریحا درباره اعتیاد خود صحبت کرده است. به‌گفته ساکی، کتاب پسر رئیس جمهور آمریکا یک بیوگرافی درباره زندگی شخصی او می‌باشد.

     کتاب خاطرات فرزند رئیس جمهور آمریکا با عنوان «چیزهای زیبا» در ماه آوریل منتشر شد. این بیوگرافی بر روند رهایی «هانتر بایدن» از اعتیاد به مواد مخدر تمرکز دارد. هانتر برای سال‌های متمادی، با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست‌وپنجه نرم کرده است

    در مناظره تلویزیونی قبل از انتخاب شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، دانلد ترامپ اخراج هانتر از ارتش آمریکا را مطرح کرده و از او انتقاد کرد. جو بایدن پاسخ داد: “پسرم مانند بسیاری از مردم، مانند بسیاری از افرادی كه شما هم در کشور ما می‌شناسید، مشكل مواد مخدر داشت. او اکنون مصرف مواد را ترک کرده و مشکل خود را برطرف کرده است. هانتر روی بیماری خود کار کرده است و من به او افتخار می‌کنم. من به پسرم افتخار می‌کنم.”

    اعتیاد هانتر بایدن
    این کتاب بر رهایی و نجات «هانتر بایدن» از اعتیاد به مشروب و مواد مخدر تمرکز دارد

    در جولای سال گذشته، هانتر بایدن در مصاحبه‌ای با آدام آنتوس از مجله نیویورکر در مورد مبارزه خود با اعتیاد درد و دل کرد. هانتر بایدن گفته بود: “ببینید، همه با درد روبرو هستند. همه نوعی آسیب دیده‌اند. در هر خانواده‌ای اعتیاد وجود دارد. من هم در آن تاریکی بودم. در آن تونل بودم. این یک تونل پایان ناپذیر است. شما برای همیشه از آن خلاص نمی‌شوید. شما فقط می‌فهمید که چگونه می‌توانید با آن کنار بیایید.”

    در آن مصاحبه شخصی با نیویورکر، بایدن جزئیات سوء مصرف الکل و مواد مخدر خود را که شامل اولین مصرف کوکائین هنگام تحصیل در دانشگاه جورج تاون بود، بیان کرد.

    پسر بایدن، که برادر بزرگتر او «بو» پس از نبرد با سرطان مغز در سال 2015 درگذشت، چندین بار در کمپ‌های ترک اعتیاد بستری شده است. در سال 2014، وی پس از آزمایش مثبت برای کوکائین، از نیروی دریایی آمریکا مرخص شد. هانتر که هم اکنون 44 سال دارد، پس از آنکه از نیروی دریایی اخراج شد، طی بیانیه‌ای گفت: این افتخار زندگی من است که در نیروی دریایی ارتش خدمت کنم و من از اقدام خود که منجر به اخراج از وظیفه شد، عمیقا متاسف و شرمنده هستم.

    در یک زمان که هانتر بایدن به شدت مشروب می‌نوشید، پدرش بدون اعلام قبلی به آپارتمان وی در واشنگتن آمد تا از او احوالپرسی کند و به هانتر گفت: “من به تو احتیاج دارم، چه کاری باید انجام دهیم تا از این گرفتاری رها شویم؟”

    در مصاحبه نیویورکر، هانتر بایدن در مورد روابط گذشته خود، از جمله با همسر سابق خود کاتلین و بیوه برادرش «هالی» نیز صحبت کرد. هانتر بایدن در ماه مه با یک زن 32 ساله آفریقای جنوبی ازدواج کرد.

    او گفت: “من با پدرم تماس گرفتم و گفتم كه ما تازه ازدواج كرده‌ایم. پدر در مراسمی سخنران بود و به همسرم گفت: از اینکه به پسرم شهامت دوباره عاشق شدن را دادی متشکرم. و به من گفت: عزیزم، من می‌دانستم که وقتی دوباره عشق پیدا کردی، به یک‌دیگر نزدیک خواهیم شد.” 

    کتاب هانتر بایدن مورد تحسین «استفن کینگ» و «دیو اگرز» نویسنده‌های مشهور آمریکایی قرار گرفته است.

    منبع: Guardian/CNN

    برچسب‌ها