آخر خط معتاد

به آخر خط رسیدن یک معتاد به چه معناست؟

آخر خط مفهومی است که برای هر معتاد معنای متفاوتی دارد

    به آخر خط رسیدن یک معتاد به چه معناست؟ آخر خط معتاد عبارتی است که تقریباً همه هنگام صحبت درباره‌ی موضوع اعتیاد شنیده‌اند. شاید پیش خودتان فکر کنید عبارتی را که در بحث اعتیاد بسیار مهم است، می‌توان به راحتی تعریف یا درک کرد. اما در واقع، آخر خط مفهومی است که برای هر معتاد معنای متفاوتی دارد.

    به طور کلی، آخر خط به زمان یا اتفاقی در زندگی اطلاق می‌شود که باعث می‌شود معتاد به نازل‌ترین نقطه ممکن در بیماری خود برسد. زمانی است که فرد معتاد احساس می‌کند اوضاعش دیگر از این بدتر نمی‌شود. زندگی او چنان آسیب دیده است که به نظر می‌رسد دیگر چیز خوبی باقی نمانده که بخواهد نابود شود.

    تقاضای کمک
    مهم نیست که آخر خط خود شما چیست، هرگز برای دست دراز کردن و درخواست کمک دیر نیست.

    آخر خط؛ معنایی متفاوت برای همه

    بیشتر معتادان پیش از اینکه بتوانند روند بهبودی اعتیاد خود را آغاز کنند، باید به آخر خط برسند. کلید درک مفهوم آخر خط این است که آگاه باشید این فرایند برای هر کس به یک شکل نمود پیدا می‌کند. برای یک نفر، ممکن است از دست دادن ازدواج باشد. برای شخص دیگری، ممکن است از دست دادن شغل یا خانه باشد. یک روش آزمایش‌شده و واقعی برای پیش‌بینی اینکه نازل‌ترین نقطه شخصی شما چه زمان و به چه شکل خواهد بود وجود ندارد.

    اعتیاد زندگی شما را از بسیاری لحاظ تغییر می‌دهد. اغلب ممکن است متوجه شوید که چیزهایی را بر زبان می‌آورید یا کارهایی را می‌کنید که پیش از ابتلا به اعتیاد هرگز حتی به ذهنتان هم خطور نمی‌کرد. ممکن است قول داده باشید که دیگر هرگز زیر قولتان نخواهید زد یا دزدی نخواهید کرد، اما به یکباره می‌بینید دارید همین  کارها را می‌کنید تا فقط به دراگ مصرفی‌تان برسید.

    ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که اعتیاد باعث شود اعتماد خانواده‌تان را از دست بدهید و این آن‌قدر به شما صدمه بزند که همین بشود آخر خط شما. یا شاید خطر آخر شما زمانی اتفاق بیفتد که به دلیل نوشیدن زیاد الکل تصادف کرده‌ باشید. همه چیز بستگی به این دارد که شما چه چیزی را در زندگی خود آخر خط در نظر می‌گیرید.

    برای آنکه بفهمید به آخر خط رسیده‌اید واقعاً باید چنین تجربیاتی را از سر گذرانده باشید. فقط آخر خط است که باعث می‌شود آن‌قدر احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید که بخواهید به هوشیاری برسید.

    آخر خط معتاد
    وقتی معتاد به آخر خط می‌رسد، همه امید خود به زندگی بدون مصرف مواد را از دست داده است. برخی فکر می‌کنند مرگ در اثر اعتیاد سرنوشت‌شان را رقم زده است

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    آخر خط معتاد، آغاز ترک اعتیاد

    وسوسه مصرف بعد از ترک اعتیاد

    فروتنی، درس اول بهبودی در زندگی

    و سرانجام، رسیدن به آخر خط

    معتادانی هستند که به سرعت به آخر خط خود می‌رسند. بعضی‌ها سال‌ها معتادند و به آخر خط خود نمی‌رسند. نباید به دنبال این باشید که ببینید آخر خط‌تان شبیه کسی هست یا نه. برای ورود به فرایند درمان اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، نیازی به فرو رفتن در چاه عمیق و تاریک خاصی در زندگی خود ندارید.

    اگر سال‌هاست به مواد مخدر یا الکل معتاد بوده‌اید، ممکن است احساس کنید که وضعیت شما آن‌قدر تاریک یا ناامیدکننده است که هرگز به آخر خط نخواهید رسید. شاید قبلاً تحت درمان اعتیاد قرار گرفته‌اید، اما تقریباً بلافاصله پس از ترخیص از برنامه لغزش کرده‌اید. ممکن است از خود بپرسید که چه نوع تراژدی لازم است تا شما را وادار به ترک اعتیاد کند.

    در حالی که این احساسات گاهی اوقات طاقت‌فرسا هستند، اما می‌توانند نشانه ای از این باشند که شما در پی بهبودی هستید. در بعضی شرایط، حتی ممکن است با ترسیدن بلافاصله، از سقوط در بدترین سناریوهای آخر خط جلوگیری کنید.

    به عنوان مثال، اگر مواد مخدر باعث شده است که شما به طور جدی از اجاره خود عقب بیفتید، ممکن است در خطر از دست دادن خانه خود باشید. فکر بی‌خانمان و بدون سقف بودن ممکن است برای کمک گرفتن کافی باشد.

    مهم نیست که آخر خط خود شما چیست، هرگز برای دست دراز کردن و درخواست کمک دیر نیست.

    ترجمه مجله اعتیاد: آزاده اتحاد

    https://www.clearviewtreatment.com/blog/hitting-rock-bottom-addiction/

    برچسب‌ها