داروی گیاهی مناسب ترک اعتیاد

داروی گیاهی مناسب برای ترک اعتیاد نداریم!

درمان سنتی و تجویز‌های عطاری همیشه اثربخش نیست

    متاسفانه مدتی‌ است که برای انواع داروی گیاهی مناسب ترک اعتیاد در عطاری‌های محلی تبلیغ می‌شود. بسیاری در اینستاگرام و تلگرام هم کلی متخصص قلابی، محصولات گیاهی را تبلیغ می‌کنند؛ این افراد ادعا دارند که درمان معجزه‌آسایی برای ترک اعتیاد می شناسند و کافی است مبلغی را برای آنها کارت به کارت کنید تا درمان اعتیاد با یک پیک به درب منزل شما برسد. آیا واقعا داروهای گیاهی برای ترک اعتیاد مناسب‌اند. اگر چنین داروهایی کشف شده، پس این همه معتاد درجامعه چرا هنوز گرفتاراند؟ این همه مراکز گران‌قیمت ترک اعتیاد چرا به فعالیت مشغول‌اند؟ در مجله اعتیاد نگاهی به محصولات عطاری برای ترک اعتیاد انداخته‌ایم.

    تضمین قلابی داروی گیاهی مناسب برای ترک اعتیاد

    هنگامی که در اینترنت با عبارت داروی گیاهی مناسب ترک اعتیاد مواجه می‌شوید یا از جلوی عطاری‌های محل‌تان می‌گذرید شاید با برچسب‌های زرد «ترک اعتیاد تضمینی» مواجه شوید. این افراد سودجو با ادعای کذب، به خریداران، معتادان به ستوه آمده و خانواده‌های نگران آنها می‌گویند که داروی گیاهی آنها 100 درصد تضمینی است و به محض مصرف، سم مواد اعتیادآور از بدن بیمار خارج می‌شود.

    انواع گیاهان در داروی گیاهی مناسب ترک اعتیاد
    هر گیاهی برای مصرف دارویی مناسب نیست

    فروشندگان داروی گیاهی برای ترک اعتیاد، شیادند

    اگر واقعا چنین داروهای گیاهی مناسبی برای ترک اعتیاد تولید شده بود؛ دیگر این همه معتاد سرگشته در حاشیه شهر و قطب‌های پخش مواد نمی‌دیدید. درست است که اگر بیمار اعتیاد بخواهد ترک کند با کمک مراکز ترک اعتیاد، پزشکان و مددکاران ، می‌تواند موفق به ترک شود؛ اما ترک اعتیاد پروسه‌ای تخصصی است. اصلا این تصور نداشته باشید که مثلا قرص یا داروی گیاهی را می‌خورید، یک لیوان آب هم روی آن فرو می‌برید؛ سپس مواد موثر این داروی گیاهی مثلا مناسب برای ترک اعتیاد، در بدن شما پخش می‌شوند؛ دست مواد اعتیادآور را از جای‌جای بدن شما می‌گیرند و با خود دفع می‌کنند! این تصورات غلط است و فروشندگانی که ترک اعتیاد را این‌قدر ساده جلوه می‌دهند، شیادند.

    داروی گیاهی مناسب ترک اعتیاد نداریم

    گیاهی بودن محصول، نشانه بی‌خطری نیست.

    متاسفانه با تبلیغات غلط و سودجویانه، این باور میان مردم جامعه جا افتاده است که اگر محصولی گیاهی باشد، دیگر درمان‌زا بودنش، حتمی است. در صورتی که هر گیاهی مانند سایر محصولات غیرگیاهی مثلا فرآورده‌های حیوانی یا حتی مواد غیرخوراکی، از مواد شیمیایی تشکیل شده است. بسیاری از گیاهان در طبیعت سمی هستند و در مورد دارو نیز، این‌که منشا گیاهی یک محصول سبب بی‌خطر بودن آن شود، به هیچ وجه درست نیست.

    داروی گیاهی مناسب اعتیاد چند نوع دارد
    2 نوع داروی گیاهی مثلا مناسب ترک اعتیاد در بازار فروخته میشود

    محصولات گیاهی ترکیبی با عصاره‌های دیگر هستند.

    داروهای گیاهی مناسب ترک اعتیاد، اگر هم ساخته شوند، به صورت سبزی خشک شده نیستند که پودر آن در یک کپسول پر شده باشد! اگر بخواهیم دارویی گیاهی تولید کنیم باید این مراحل را در آزمایشگاه بگذرانیم:

    • عصاره گیاه مورد نظر با روش‌های شیمیایی استخراجی، خارج و خالص‌سازی شود.
    • ماده شیمیایی به دست آمده از گیاه با سایر ترکیبات شیمیایی فرمول دارو، ترکیب شود.
    • مواد قوام‌دهنده یا نگهدارنده لازم به آنها اضافه ‌شود.
    • داروی به دست آمده قبل از ورود به بازار باید چندین بار روی حیوانات و سپس انسان‌ها تست شود.
    • ترکیب نهایی یک محصول کاملا صنعتی است که باید  به صورت مناسب بسته‌بندی ‌شود.

    بنابراین تصور «گیاهی بودن نشانه شفابخشی است» را دور بریزید.

    آزمایشگاه داروی مناسب ترک اعتیاد
    مراحل تولید داروی گیاهی خیلی پیچیده است

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید:

    بهترین روش‌های درمان اعتیاد به مواد مخدر

    یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد چه ویژگی‌های دارد؟

    چرا داروی گیاهی ترک اعتیاد مناسب نیستند؟

    بسیاری از این داروهای ترک اعتیاد عرضه شونده توسط عطاری‌‌ها، حاوی متادون‌اند . این ماده خودش اعتیادزا است. انگار بیمار با مصرف این داروهای گیاهی بی‌اساس، از چاله به چاه بیافتد.

    انواع داروهای گیاهی مثلا مناسب برای ترک اعتیاد!

    گیاهان شناخته شده

    گروهی از انواع داروهای گیاهی مناسب برای ترک اعتیاد حاوی عصاره گیاهانی هستند که عوام آنها را می‌شناسند. مثلا نعنا، اسپند یا خیلی از سبزی‌های که بارها اسمشان را شنیده‌اید. با این حال اثر درمان اعتیاد هیچ‌کدام از این عصاره‌های گیاهی در علم پزشکی اثبات نشده است.

    ترکیبات ویژه عطاری

    برخی عطارها و افراد سودجو خودشان ادعا می‌کنند که ترکیبی دست‌ساز و اختصاصی دارند و هر کس این ترکیب را از آنها خریده ترک کرده است. چنین داروهای گیاهی مناسب ترک اعتیاد انحصاری، هنوز در هیچ‌جای دنیا به ثبت علمی نرسیده است. بسیاری از همین داروهای گیاهی مثلا شفابخش خود دارای انواع مواد مخدر یا مشتقات شیمیایی آنها هستند. در بسیاری از موارد اصلا گیاهی در این ترکیبات عطارباشی، وجود ندارد؛ فرد سودجو مواد اعتیادآور را با هم مخلوط می‌کند و به مشتری می‌دهد.

    قرص و داروی مناسب ترک اعتیاد
    داروی ترک اعتیاد گیاهی فقط اعتیاد را جایگزین می کند

    پس معتادانی که نتیجه گرفته‌اند، دروغ می‌گویند؟

    اگر شخصی به ماده مخدری اعتیاد داشته و با مصرف داروی گیاهی مناسب‌تر اعتیاد عطاری یا کارگاهی، اعتیادش بهبود یافته، باید بدانید این افراد تنها نوع اعتیادشان عوض می‌شود. آنها به داروی عطار معتاد می‌شوند، به عبارتی انگار ماده مخدرشان جایگزین شده و به جای خرید غیرقانونی از ساقی، آن را از یک مغازه عطاری یا یک صفحه اینترنتی می‌خرند. مصرف انواع داروهای گیاهی مناسب ترک اعتیاد که اینجا و آنجا تبلیغ می‌شود، حتی ممکن است سبب مسمومیت و اوردوز فرد معتاد شود. این قضیه را جدی بگیرید.

    در پایان

    هنوز داروی گیاهی مناسب برای ترک اعتیاد به بازار تحت کنترل وزارت بهداشت و نظام پزشکی کشور، نیامده است. هر محصولی که با پایه گیاهی به شما پیشنهاد شد را مصرف نکنید و برای درمان اعتیاد حتما از مددکاران و پزشکان باتجربه کمک بگیرید. بهترین و موثرترین درمان اعتیاد، مشورت با متخصصین و استفاده از روش‌های علمی ترک اعتیاد است.

    نگارنده: یاسمین ثریا

    منبع: sciencedaily

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید:

    بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک

    ترک اعتیاد فوری فقط یک فریب است!

    برچسب‌ها