اعتیاد مشاهیر

ستاره‌های چاه سیاه اعتیاد

برای ترک اعتیاد از مشاهیر الگو بگیرید

    شاید برای ترک اعتیاد در خانه بارها با خودتان قرار گذاشته باشید اما هنگام شروع این پروسه دوری از ماده اعتیادآور به خودتان گفته باشید:«مگر می‌شود به همین راحتی ترک کرد؟». این حس ترس برای قدم گذاشتن در راه بازگشت به زندگی، خیلی طبیعی است اما باید بر آن غلبه کنید. اگرچه در برنامه‌های ترک اعتیاد از نقش خانواده، دوستان و گروه‌های حمایت‌گر، خیلی صحبت می‌شود اما شاید شما به هر دلیلی از وجود چنین حامی‌هایی محروم باشید یا اصلا هنوز هیچ‌کس جز خودتان از اعتیادتان خبر ندارد و برای دریافت کمک، به مددکار یا درمان‌گر مراجعه نکرده‌اید. در مجله اعتیاد تصمیم گرفتیم، پروژکتوری به آن دوردست‌های راه بازگشت به زندگی بیاندازیم تا هر آن‌کس که گرفتار اعتیادی است، ببیند چه افراد مشهوری در دام اعتیاد گرفتار بوده اما توانسته از آن رها شود و میان مردم بدرخشد. یادتان باشد اعتیاد یک بیماری‌ است و شما باید هرچه سریع‌تر آن را درمان کنید. به فرصت‌های درخشانی که در زندگی انتظار شما هستند بیاندیشید و با الگو گرفتن از خبرسازانی که سابقه اعتیاد داشته‌اند؛ همین حالا تصمیم قاطع برای ترک اعتیاد بگیرید.

    مشاهیر معتاد
    بن افلک اعتیاد را نبردی مادام العمر می داند

        1.بن افلک- ترک اعتیاد به الکل

    بن افلک ستاره مشهور هالی‌وود که مدتی هم نامزد جنیفر لوپز بود؛ سابقه اعتیادش را به الکل، مخفی نمی‌‌کند. بن که به خاطر بازی در فیلم «آرگو» و نویسندگی «ویل هانتینگ نابغه» اسکار برده، متاسفانه اسکار زندگی شخصی‌اش را به الکل باخته بود. این هنرمند مشهور 48 ساله برای مدتی طولانی با مصرف اعتیادگونه الکل دست و پنجه نرم می‌کرد به طوری که دو جنیفر مشهور هالی‌وود، یعنی نامزد سابقش ، جنیفر لوپز و همسر سابقش، جنیفر گارنر نتوانستند با این موضوع کنار بیایند و سرانجام از او جدا شدند. بن افلک در سال 2001 برای ترک اعتیادش به الکل، به مرکز ترک اعتیاد رفت اما روند درمان را نیمه‌کاره گذاشت.

    او که حالا در دهه پنجم زندگی‌اش به سر می‌برد، از اعتیاد با عنوان «جنگ مادام‌العمر»  یاد می‌کند و بالاخره در سال 2018 با کمک گرفتن از یک مرکز ترک اعتیاد، توانست از آن زندگی سیاه به دنیای روشن بازگردد. بن افلک در شبکه‌های اجتماعی از وابستگان به مواد اعتیادآور خواسته که اعتیاد خود را به عنوان بیماری بشناسند، از آن فرار نکنند و برای کمک گرفتن خجالت نکشند:

    «اگر مشکلی دارید، جرات داشته باشید، کمک بخواهید، یاری گرفتن برای ترک اعتیاد نشانه شجاعت و حرکت رو به جلو است؛ نه ضعف و شکست».

    در مورد اعتیاد بن افلک در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید.

    اعتیاد بردلی کوپر
    ستاره‌ای متولد می‌شود: داستان تلخ اعتیاد با بازی بردلی کوپر و لیدی گاگا

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    ترک اعتیاد در خانه، بله یا خیر؟

    ناگفته‌های اعتیاد ستاره راک، استیون تایلر

          2.بردلی کوپر

    بردلی کوپر در دهه اخیر هالی‌وود خیلی سرو صدا به پا کرده و بارها بازی درخشان‌ او مورد توجه داوران قرار گرفته است. کوپر که نامزدی چندین اسکار را در کارنامه هنری‌اش دارد، برای رسیدن به این نقاط روشن، از چاه‌های تاریکی عبور کرده است. اعتیاد به الکل و مواد مخدر، سال‌های ابتدای فعالیت بردلی را برایش به خاطراتی ناخوشایند تبدیل کرده است. بردلی کوپر 45 ساله که در «ستاره‌ای متولد می‌شود» با لیدی گاگا فرش‌های قرمز 2018 صنعت فیلم‌سازی را نورانی کرد؛ سال2004 زندگی تاریک خود را با موفقیت در ترک اعتیاد، روشن ساخت. جالب اینجاست که فیلم مشترک او و لیدی گاگا هم به موضوع اعتیاد اختصاص داشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

    ترک اعتیاد درو بری مور
    13 سالگی درو بری مور به ترک اعتیاد گذشت

          3.درو بری مور

    شاید عجیب به نظر برسد اما داستان ترک اعتیاد درو بری مور، قصه‌ای شجاعت و شهامت یک نوجوان است. درو این بازیگر 45 ساله، تنها یک بچه مدرسه‌ای بود که برای ترک اعتیادش، مراجعه کرد. او در زمان ترک اعتیاد و با شهامت به خرچ دادن برای پذیرش بیماری و درخواست کمک، فقط 13 سال سن داشت. آن زمان، یعنی سال 1989 اعتیاد بچه مدرسه‌ای ها چندان مانند حالا در خود امریکا هم مورد پذیرش نبود و شاید خیلی از هم سن و سال‌های درو بری مور آن زمان به بد‌ترین حالت اعتیاد مبتلا بودند اما جراعت اعتراف و درخواست یاری نداشتند و روز به روز بیشتر در مرداب اعتیاد فرو می‌رفتند.

    درو از خانواده‌ای معروف بود و در 6 سالگی خودش هم با ایفای نقش در فیلم مشهور و پرطرفدار «ای تی-1989»  ناگهان در اقیانوس شهرت‌های هالی‌وودی غرق شد؛ باور کردنی نیست اما درو هنگامی که میان مشاهیر هالی‌وود خود را گم کرد و به  چنگال اعتیاد گرفتار شد، فقط 9 سال داشت! ابتدا مصرف الکل را شروع کرد و کم‌کم به مصرف ماری‌جوانا و کوکائین هم گرفتار شد. این هنرمند محبوب که در 13 سالگی برای ترک اعتیادش تلاش می‌کرد، موفق شد به زندگی عادی برگردد اما در تمام دوران نوجوانی سعی می‌کرد تلاش سخت و طاقت‌فرسایش را برای غلبه بر بدنامی از نگاه دوربین خبرنگاران مخفی کند؛ با این حال درو توانست ایام تلخ نوجوانی‌اش را طی کند و در سال‌های جوانی از شهرت و هنرش لذت ببرد.

    اعتیاد التون جان
    سال گذشته، التون جان، ستاره قدیمی موسیقی پاپ بریتانیا برنده جایزه گِرمی، ۲۹ سال ترک اعتیاد خود را جشن گرفت

        4.التون جان

    التون جان یکی از چهره‌های ماندگار و بی‌نظیر موسیقی است تا جایی که لقب «سر» را به دوش می‌کشد. او در سال 1990 برای ترک اعتیاد کوکائین و الکل مراجعه کرد و هم‌اکنون فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای برای ترک اعتیاد دارد.

    تجربه و مبارزه این خواننده محبوب با مواد مخدر و الکل در در فیلم «راکت‌من» که با الهام از زندگی شخصی و حرفه ای او روی پرده سینماهای آمریکا آمد و برای این خواننده اسطوره ای یک جایزه اسکار به ارمغان آورد. این فیلم، دو دهه در دست تهیه بود؛ چرا که به گفته التون جان، که خودش یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم هم بود، کمتر کسی حاضر بود روایتی واقعی از زندگی لبریز از روابط جنسی و مواد مخدر این هنرمند ارائه دهد.

    در مورد اعتیاد التون جان در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید.

    اعتیاد بازیگز هری پاتر
    هری‌پاتر در زندگی واقعی الکلی بوده است.

         5.دانیل ردکلیف

    حدود 20 سال پیش بود که سری فیلم‌های «هری پاتر» با بازی پسر بچه‌ای به نام دنیل ردکلیف، تماشاچیان بی‌شماری را به سینماها کشاند. دانیل 31 ساله که آن موقع‌ها در هر فیلم جدیدش بزرگتر می‌شد؛ در فیلم سوم متوجه شد، عادت‌های سبک زندگی هالی‌وودی اش غیر عادی شده و نمی‌تواند مصرف نوشیدنی‌های الکلی را کنترل کند؛ بنابراین برای درمان به مرکز ترک اعتیاد رفت.

    حرف آخر

    همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اعتیاد به الکل، مواد مخدر یا مواد دیگر اگرچه در جامعه پذیرفته شده نیست اما میان مراکز درمانی، پزشکان و مددکاران، یکی از بیماری‌های شناخته شده است. علم برای این مشکل راه‌حل‌های اثربخشی دارد. بنابراین برای ترک اعتیاد در خانه و خوددرمانی اصرار نکنید. شهامت به خرج دهید، از نزدیکان‌تان کمک بخواهید و حتی اگر آنها از شما حمایت نمی‌کنند؛ به مراکز دولتی مراجعه بروید و از مددکاران کمک بگیرید. زندگی روشن و پرثمری بعد از ترک اعتیاد انتظار شما را می‌کشد. فرصت‌های‌تان را متولد نشده از بین نبرید.

    نگارنده: یاسمین ثریا

    :reference

    https://www.webmd.com/mental-health/addiction/ss/slideshow-celebs-addiction-recovery