معتاد موفق به ترک، از کف خیابان تا مدیریت کارخانه

معتاد موفق به ترک، از کف خیابان تا مدیریت کارخانه

داستان موفقیت ترک اعتیاد خلیل رفعتی تا میلیاردر شدن

    اگر افراد معتاد موفق به ترک را در قصه‌ها تصور می‌کنید یا زندگی پس از ترک اعتیاد را برای خودتان غیرممکن و خاموش از نورهای امید می‌پندارید؛ بهتر است قصه «خلیل رفعتی»، کارتن‌خوابی که حالا در پنت‌هاوس صد میلیون دلاری خود می‌خوابد را در مجله اعتیاد بخوانید تا دریابید با موفقیت در ترک اعتیاد، چه افق‌های بی‌پایانی از زندگی، انتظار شما را می‌کشد.

    داستان زندگی معتاد موفق به ترک

    خلیل رفعتی یک مسلمان متولد امریکاست که توانسته از چاه سیاه اعتیاد به نوک برج موفقیت برسد. معتاد موفق به ترک قصه ما، امروز در طبقات آسمان به دنبال جایگاهی برتر است.

    معتاد موفق به ترک میلیاردر
    خلیل رفعتی یک آبمیوه فروش میلیاردر است

    دوران سیاه زندگی قهرمان قصه

    سال ۲۰۰۳، خلیل ۳۳ ساله در اوج جوانی هنگامی که هم‌سن و سال‌هایش در حال تاسیس یک کسب‌و‌کار یا تشکلیل خانواده بودند؛ در خیابان‌های شهر فرشته‌ها، لس آنجلس بال می‌زد اما نه مثل یک فرشته؛ بلکه مانند مگسی کثیف و رو به موت.

    اوضاع خلیل قبل از تولد دوباره

    خلیل قبل از این‌که معتاد موفق به ترک، لقب بگیرد، اوضاع خرابی داشت. به جای یک هیبت مردانه، فقط ۴۹ کیلو بود. ترکیبی از هروئین و کراک را مصرف می‌کرد و مثل خیلی از کراکی‌ها، بدنی پر از زخم داشت.

    گذشته معتاد موفق به ترک
    تمام بدن خلیل از زخم های کراک پر بود
    فقط درگیر زشتی ظاهرم نبودم!

    خلیل معتاد موفق به ترک که حالا میلیاردر بنامی است؛ وقتی آن دوران را به یاد می‌‌آورد، می‌گوید: « تمام بدنم زخم بود و تمام روز و شب‌ها را با درد می‌گذراندم؛ اینها تنها بخشی از درد و بدبختی‌ام بود. آن‌قدر به جرم حمل مواد مخدر، دست‌گیر شده بودم که دیگر یادم نمی‌ماند، بار چندم است که حبسم می‌کنند.

    ۸ بار جستی ملخک، بار نهم ترک کن

    خلیل رفعتی معتاد موفق به ترک، بارها خواست دست از اعتیادش بکشد. ۸ بار مثلا ترک کرد اما موفق نشد و دوباره به اعتیادش روی آورد. در نهایت اما فهمید که اگر بخواهد به زندگی ادامه دهد، فقط یک راه دارد، یک راه روشن. برای ورود به این راه باید از یک دره رد می‌شد تا به روزهای پر امید برسد. دره دوران ترک اعتیاد. چاره نلغزیدن در عبور از این دره، اراده و کمک گرفتن بود.

    معتاد موفق به ترک در جت شخصی
    جت شخصی یک معتاد که توانست ترک کند و میلیاردر شود

    معتاد موفق به ترک باش و صاحب کارخانه

    . خلیل برای اینکه بتواند معتاد موفق به ترک لقب بگیرد، به سبک زندگی سالم روی آورد. آن‌‌قدر در این راه اراده به خرج داد که در نهایت خودش توانست صاحب کارخانه صنایع غذایی «سان‌لایف ارگانیکس» sunlife organics شود.

    آشنایی با کارخانه یک معتاد موفق به ترک

    کارخانه مواد غذایی سان لایف ارگانیکس، محل تولید محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای خلیل است. خلیل رفعتی معتاد موفق به ترک داستان ما که خودش از برکات سبک زندگی سالم، بهره‌مند شد، فروشگاهی را تاسیس کرده که در آن انواع آب‌میوه و محصولات ارگانیک را می فروشد.

    معتاد موفق به ترک در آبمیوه فروشی
    خلیل ترکیبی های مخصوص درست می کرد

    درک ابعاد زندگی مرفه معتاد موفق به ترک

    خلیل که قبلا کف خیابان می‌خوابید، در سال 2003 زندگی خودش را با ترک اعتیاد، کوبید و از نو ساخت. او نه تنها دیگه آواره چرک حال ‌بهم‌زن نیست، بلکه یک جت شخصی دارد که با آن به سفر می رود.

    پیشینه یک معتاد موفق به ترک

    خلیل رفعتی دورگه فلسطینی، لهستانی، متولد اوهایو امریکا است. دوران کودکی سختی داشته و مدرسه را رها کرده است. در 21 سالگی به عشق شهرت در هالی‌وود، به لوس‌انجلس رفت. تقدیر سرکش اما در هالی‌وود ستاره‌ای برای خلیل کنار نگذاشته بود. از هالی‌وود تنها شستن ماشین ستاره‌ها نصیب خلیل شد. این جوان که بعدها معتاد موفق به ترک مشهوری شد و میان ناامیدان یک ستاره مشهور شد در دوران جوانی، با نواختن ساز و شستن ماشین پولدارها، امرار معاش می‌کرد.

    معتادان موفق به ترک زمانی که خواننده بود
    خلیل در جوانی موزیسین بود
    مواد فروشی شغل سوم خلیل شد

    به دیوار خوردن آرزوهای خلیل در هالی‌وود، سرانجام او را به دام اعتیاد انداخت. میلیاردری که معتاد موفق به ترک هم لقب دارد، آن زمان برای گذران زندگی، به مواد فروشی روی آورد.

    معتاد موفق به ترک به زندگی بازگشت

    بعد از این‌که خلیل رفعتی، توانست بار نهم ترک اعتیاد را با موفقیت به پایان برساند، سعی کرد، زندگی تخریب شده‌اش را ذره‌به‌ذره از نو بسازد. ابتدا در مراکز بازپروری مشغول شد؛ سگ‌های مردم را راه می‌برد و باغبانی کرد؛ هر روز 16 ساعت کار می‌کرد تا بتواند کمی پس‌انداز داشته باشد.

    آشنایی با سبک زندگی سالم رمز موفقیت خلیل بود

    دیدار خلیل با  شاون، یکی از دوستان اهل اوهایواش زندگی او را دگرگون کرد. خلیل از شاون درباره مواد غذایی سالم و ارگانیک چیزهایی شنید. به این سبک زندگی و تغذیه سالم علاقمند شد. تصمیم گرفت حالا که به زندگی باز گشته است؛ دیگر به شیوه‌ای درست زندگی را پیش ببرد. انواع رسپی‌های آب‌میوه و اسموتی را یاد گرفت و کم‌کم اطلاعات خود را درباره مواد غذایی ارگانیک بالا برد.

    معتاد موفق به ترک چه کارهایی کرد
    قدیم ها خلیل خوش تیپ و جذاب نبود

    تاسیس مرکز بازپروری آب‌میوه پرور

    او به‌تدریج پیش‌رفت و در سال 2007، یعنی 4 سال پس از ترکش، توانست خانه‌ای را اجاره کند و در آن یک مرکز بازپروری راه بیاندازد. آن هم مرکزی که هزینه 1 ماه اقامت در آن 10 هزار دلار بود و در آن آبمیوه‌های خاصی سرو می‌شد. ترکیبی‌های خاص و ابتکاری خلیل.

    فروش 1 میلیون دلاری آبمیوه‌های معتاد موفق به ترک

    آوازه آبمیوه‌های ترکیبی خلیل، کم‌کم به خارج از مرکز بازپروری او رسید؛ خلیل متوجه شد که برای عرضه این آبمیوه‌ها، تقاضا وجود دارد. او و شریک زندگی‌اش، در کار هم شریک شدند؛ پس‌‌اندازهای‌شان را روی هم گذاشتند و اولین شعبه اسموتی را در مالیبو باز کردند و تنها در سال اول به فروش 1 میلیون دلاری رسیدند.

    بدن سالم معتادان موفق به ترک
    خلیل دیگر بدشکل نیست و یک ورزشکار حرفه ای شده است

    در پایان: از معتادان موفق به ترک، الگو بگیرید.

    خلیل نه تنها چندین شعبه فروشگاه‌های ارگانیک را افتتاح کرده بلکه یک باشگاه یوگا هم دارد. او همچنین سرگذشت تلخ‌اش که حالا پر از ویتامین‌های زندگی سالم شده را در کتاب «بی‌خیال مردن شدم» منتشر کرده است. دوست دارید مثل خلیل، معتاد موفق به ترک لقب بگیرید؟ اراده و جاه‌طلبی‌تان را بیدار کنید. خلیل باهوش یا ثروتمند نبود؛ عطش زنگی سالم او را به این موفقیت رساند.

    نگارنده: یاسمین ثریا

    منبع: abcnews

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید:

    داستان ترک اعتیاد برد پیت را اینجا بخوانید

    چگونه بعد از ترک اعتیاد پاک بمانیم؟

    آشنایی با مراحل ترک اعتیاد

    برچسب‌ها