بهبودی یک فرایند ادامه‌دار است

بهبودی یک فرایند ادامه‌دار است

بیماری‌ اعتیاد سعی دارد به من بقبولاند که من متفاوت هستم

    بهبودی فرآیند رشد و تغییر است و طی این فرآیند زندگی ما احیا می شود.

    زندگی کردن بر اساس «زندگی آن‌طور که هست» در انجمنی به نام معتادان گمنام زندگی مرا نجات داد.

    این برنامه بر بی‌اعتمادی‌ها، پیچیدگی‌ها، ترس‌ها، ناامیدی، بی‌مسئولیتی، فریب‌کاری و به‌خصوص بر انزوای من تاثیر گذاشته است. من دیگر در حفظ یک شغل ناتوان نیستم و دیگر باور ندارم که از مصرف مواد مخدر خواهم مرد. امروز یک عضو سازنده و قابل اعتماد جامعه هستم و همه جنبه‌های زندگی من بهتر شده است. 

    از نقص‌های اخلاقی‌ام یاد گرفته‌ام که نه بهتر از دیگران هستم و نه بدتر؛ من فقط خودم هستم. عیب‌جویی، تقلب‌ کردن و ستیزه‌جویی در طول زندگی من خودشان را آشکار کردند. خودپسندی و انکار باعث می‌شوند در مقابل تغییر مقاومت کنم، که میتواند بهبودی‌ام را مختل کند. بیماری‌ اعتیاد سعی دارد به من بقبولاند که من متفاوت هستم، که این اتفاق برای من نمی‌افتد و بعضی اعمال اعضای دیگر هرگز از من سر نمی‌زند. اعتیاد سعی می‌کند مرا از تنها چیزی که می‌تواند زندگی‌ام را نجات دهد دور نگه دارد. 

    بهبودی
    بهبودی یک فرآیند ادامه‌دار از دستیابی به آگاهی و رشد برای تغییر کردن و پیشرفت است

    فرایند بهبودی

    مسیر بهبودی من ادامه دارد به‌خصوص از طریق خدمت کردن به انجمن‌مان؛ تا هر معتاد رنج‌دیده‌ که جویای بهبودی است از برنامه معتادان گمنام آگاهی پیدا کند. تجربه‌های زیادی که در این سال‌ها به‌دست آورده‌ام نقاب از چهره بیماری‌ من برداشته است. از جمله به‌خاطر مرگ دو تا از فرزندانم، نابود شدن روابطم، طلاق، ورشکستگی و خانه به‌دوشی. با وجود این، از طریق برقراری ارتباط با دوستان قابل اعتمادم در بهبودی چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و رشد کرده‌ام. اعضایی که در بهبودی‌ام نقش حیاتی داشته‌اند. 

    بنابراین، بهبودی یک فرآیند پیوسته از دستیابی به آگاهی و بلوغ برای تغییر کردن و التیام یافتن است. کارکرد قدم‌ها، راهنما شدن، درخواست کمک از افراد حرفه‌ای آگاه و خدمت رسانی در انجمن ان‌ای و در اجتماع برای من بخشی از این فرآیند است. من از طریق کمک یک معتاد به معتاد دیگر به راه حل دست پیدا می‌کنم: از طریق گفتگو با رهجوها و راهنمایم، تازه واردان و کسانی که مدت زیادی است در برنامه بهبودی هستند. به‌لطف این تجربه‌ها و برنامه‌مان، امروز مسئولیت رفتارهایم را به عهده می‌گیرم، در صلح و آرامش زندگی میکنم و آزادم.

    فرایند بهبودی ادامه‌دار است. ما پیشرفت می‌کنیم و انسان های بهتری می‌شویم.

     نویسنده: خوزه  آر، کروزال، پورتوریکو، مجله NA Way، جولای 2018 

    A Continuous Process, NA Way Magazine, July 2018, Jose R, Corozal, Puerto Rico 

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید