سایت اعتیاد

علت مرگ پرینس مصرف بیش از اندازه قرص فنتانیل بوده است

    پزشکی قانونی آمریکا تایید کرد که مرگ پرینس در اثر استفاده بیش از حد داروی آرام بخش بوده است.

    به گفته مقامات پزشکی، کالبد شکافی این خواننده آمریکایی نشان داده که وی پیش از مرگ به میزان زیادی فنتانیل مصرف کرده بود. فنتانیل داروی مسکن بسیار قوی است و اثر آن ۵۰ تا ۱۰۰ برابر بیش از مرفین است. معمولا این دارو برای تسکین دردهای مزمن و زمانی استفاده می شود که آرام بخش های دیگر تاثیر خود را از دست داده اند.

    نتایج کالبدشکافی که روز پنجشنبه سیزدهم خرداد توسط مرکز آزمایشات پزشکی غرب‌میانه در شهر مینه‌سوتا منتشر شد، نشان می‌دهد پرینس با مصرف خودسرانه و بیش از حد قرص فنتالین در گذشته است.

    هنوز مشخص نیست آیا پرینس به این دارو اعتیاد داشت یا برای کاهش درد و به توصیه پزشک از آن استفاده می کرد. به گفته برخی از سایت های اینترنتی وی دچار یک بیماری دردناک مزمن بود.

    پرینس که پیش‌تر مشخص شده در حال ترک اعتیاد بوده، این قرص‌ها را از طریق نسخه پزشک دریافت کرده بود. پلیس مینه سوتا گزارش کرده در حال مصاحبه با پزشکی است که این قرص‌ها را برای پرینس تجویز کرده بود. فنتالین، قرص مسکنی است که حاوی ترکیبات شبه‌ مرفین است ولی اثر آن به مراتب بیش از هرویین است.

    پرینس، خواننده، نوازنده و ترانه سرای آمریکایی ۲۱ آوریل امسال در سن ۵۷ سالگی درگذشت. جسد او در آسانسور خانه‌اش پیدا شد و پلیس در همان زمان اعلام کرد که این هنرمند سرشناس در هنگام مرگ تنها بوده است.

    منبع: سایت اعتیاد www.etiad.org

    برچسب‌ها