پرخوری در فرزندان

سوء‌مصرف الکل در والدین می‌تواند منجر به پرخوری در فرزندان شود

    محققان دانشگاه میشیگان رابطه میان مصرف مشکل‌ساز الکل در والدین، چاقی و عادت‌های غذایی فرزندشان و مصرف مواد را تجزیه و تحلیل کردند.

    این تیم تحقیقانی دریافت که سوءمصرف الکل در والدین نه تنها منجر به افزایش خطر اعتیاد به غذای فرآوری‌شده در فرزندان آنها می‌شود، بلکه می‌تواند منجر به مصرف مواد دیگر همشود.

    از آنجا که رژیم‌های غذایی متشکل از غذاهای فوق فرآوری‌شده در کنار مصرف مواد اعتیادآور مشکلات زیادی را برای سلامت افراد به بار می‌آورد، تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان به این نتیجه رسید که شاید اقدام به مداخله برای کاهش خطر ضروری باشد.

    بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که والدین‌شان سابقه سوء‌مصرف الکل دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اعتیاد به غذاهای فوق فرآوری‌شده قرار دارند.

    محققان دانشگاه میشیگان رابطه بین مصرف مشکل‌ساز الکل در والدین، چاقی و رفتارهای غذایی فرزندشان و مصرف مواد را تجزیه و تحلیل کردند تا بهتر بفهمند که آیا یک «فنوتیپ خوردن اعتیادآور» وجود دارد یا خیر. فنوتیپ در زیست‌شناسی شامل ویژگی‌ها و صفات قابل مشاهده در ظاهر ارگانیسم‌های مختلف است.

     پرخوری در فرزندان
    غذاهای فوق فراوری‌ شده را از رژیم غذایی‌ خود حذف کنید! غذاهایی که با فرمول‌های صنعتی‌شان معمولاً یا چربی‌شان زیاد است، یا کربوهیدرات فرآوری‌شده یا هر دو؛ مثل بیسکوییت‌، کیک‌، چیپس و پیتزا.

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    رابی ویلیامز خواننده‌ بریتانیایی: بعد از الکل و مواد به غذا معتاد شدم

    شش عادتی که شما را تحریک‌پذیر و زودرنج می‌کند


    این تیم تحقیقانی دریافت که سوء‌مصرف الکل در والدین نه تنها منجر به افزایش خطر اعتیاد به غذای فرآوری‌شده در فرزندان آنها می‌شود، بلکه منجر به مصرف مواد دیگری همچون الکل، حشیش، تنباکو و ویپ هم می‌شود.

    لیندزی هوور، سرپرست این تحقیق، می‌گوید: «افرادی که در خانواده سابقه اعتیاد دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد رابطه مشکل‌ساز با غذاهای فوق فرآوری‌شده باشند، که در محیط غذایی‌ای که این غذاها ارزان، در دسترس و به شدت به بازار عرضه می‌شوند، واقعاً چالش‌برانگیز است

    به گفته محققان، به طور کلی، از هر پنج نفر، یک نفر علائم اعتیاد به غذاهای فوق فرآوری‌شده را نشان می‌دهد که منجر به از دست دادن کنترل بر مصرف و هوس شدید می‌شود.

    از آنجا که رژیم‌های غذایی متشکل از غذاهای فوق فرآوری‌شده در کنار مصرف مواد اعتیادآور منجر به بی‌شمار مشکلات سلامتی می‌شود، تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که شاید لازم باشد برای کاهش خطر اقدام به مداخله کرد.

    هوور گفت: «یک سری سیاست‌های بهداشت عمومی که موفق شده آسیب‌های ناشی از سایر مواد اعتیادآور را کاهش دهد، مثل محدود کردن بازاریابی برای کودکان، ممکن است برای کاهش تأثیر منفی غذاهای فوق فرآوری‌شده در نظر گرفته شود

    این تحقیق در مجله Psychology of Addictive Behaviors منتشر شده است.

    https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures

    برچسب‌ها