جدیدترین راه‌های درمان اعتیاد

جدیدترین راه‌های درمان اعتیاد

تشخیص اعتیاد به مواد مخدر نیاز به ارزیابی دارد

    راه‌های درمان اعتیاد باید با شخصیت و نیازهای معتاد تطابق داشته باشد. درمان اعتیاد یک فرآیند چندگانه است که شامل مداخلات مختلف فیزیکی، روانی، اجتماعی و روان‌شناختی می‌شود. درمان اعتیاد می‌تواند شخصی را از اعتیاد به مواد مخدر یا رفتارهای مضر دیگر نجات دهد. مهمترین قدم ابتدایی، مشاوره با یک کارشناس حرفه‌ای در زمینه اعتیاد و بهره‌مندی از تیم درمانی متخصص است.

    امروز درمان اعتیاد شامل درمان اعتیاد مواد مخدر، ترک اعتیاد به الکل، درمان اعتیاد به فضای مجازی، درمان اعتیاد به قمار، درمان اعتیاد جنسی و ترک اعتیاد نیکوتین می‌شود. با مراجعه به فهرست بالای صفحه در مجله اعتیاد، از بین گزینه‌های گوناگون موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

     اطلاعات بیشتر در مورد جدیدترین راه های درمان اعتیاد: بهترین روش‌های درمان اعتیاد

    تشخیص اعتیاد

    تشخیص اعتیاد به مواد مخدر نیاز به ارزیابی دارد و بهتر است توسط روانپزشک، روانشناس یا یک مشاور مجاز ترک اعتیاد انجام شود. آزمایش‌های خون، ادرار یا سایر تست‌های آزمایشگاهی برای ارزیابی نوع و مقدار مصرف مواد مخدر انجام می‌شوند و برای نظارت بر درمان و بهبودی مورد استفاده قرار گیرند.

    این دومقاله مجله اعتیاد به تفصیل در این مورد توضیح می‌دهد?

     آشنایی با روش‌های تشخیص اعتیاد در ۵ دقیقه

    تست روانشناسی اعتیاد به الکل و مواد مخدر

    کمک به معتاد

    کمک به یک فرد معتاد همواره چالش‌ها و مشکلاتی را برای خانواده به وجود می‌آورد. از یک سو، همه اعضای خانواده علاقه دارند تا عزیزشان به سرعت از مراحل ترک اعتیاد عبور کند؛ از سوی دیگر، این مسیر پر از پیچ و خم‌ها، صبر و تحمل فشار را از سوی خانواده می‌طلبد. گاهاً خانواده‌ها، در راه‌های کمک به معتادان پیش می‌روند، اما در طول مسیر، احساس خستگی می‌کنند. در اینجا، یک مشاور با تجربه در زمینه درمان اعتیاد می‌تواند به این خانواده کمک کند؛ همچنین، مددکاران اجتماعی می‌توانند آسیب‌های پیش‌بینی شده در این مراحل را برای شما توضیح دهند و راه‌حل‌هایی برای هر دوره دشوار ارائه دهند.

     برای پاسخ به سوال «چگونه می‌توانیم به فرد معتاد کمک کنیم؟» مقاله زیر را مطالعه کنید:

    کمک به معتاد، وقتی عزیزمان اعتیاد دارد 


    بهترین راه‌های درمان اعتیاد
    معتادان با دشواری قبول می‌کنند که اعتیاد نوعی بیماری است، که این ویژگی باعث ایجاد حس شرمساری در فرد معتاد می‌شود

    بهترین راه‌های درمان اعتیاد

    اگر خود شخص معتاد تمایل به ترک نداشته باشد، احتمال موفقیت بسیار ناچیز است. پس در مرحله اول با کمک متخصصین و خانواده باید با استفاده از روش‌های روان شناختی در شخص معتاد «انگیزه» ایجاد کنیم تا با استفاده از روش‌های ایده‌آل مانند روان‌درمانی یا بستری در مرکز ترک اعتیاد معتبر، هرچه زودتر سم زدایی خود راانجام داده و مراحل درمان اعتیاد را آغاز کند. اکثر روانشناسان برجسته و کمپ‌های ترک اعتیاد استاندارد در سراسر جهان از برنامه‌‌های دوازده قدمی مانند الکلی‌های گمنام و معتادان گمنام برای ترک اعتیاد کمک می‌گیرند و بیماران خود را تشویق می‌کنند تا در جلسات بهبودی شرکت کنند.

    تحقیقات نشان داده مدت زمان اقامت در مراکز درمان اعتیاد به عنوان یکی از عوامل اساسی موفقیت در درمان اختلال مصرف مواد می‌باشد. هر چه بیشتر بتوانیم بیماران را در فرآیند درمان مشغول و حاضر نگه داریم، نتایج مثبت در دوران طولانی‌تر درمان آنها بهبود می‌یابد. حتما مطالعه کنید:

    چگونه به معتاد کمک کنیم روند درمان خود را متوقف نکند؟

    آشنایی با مراحل ترک در مرکز ترک اعتیاد

    مداخلات روان‌شناختی

    معتادان با دشواری قبول می‌کنند که اعتیاد نوعی بیماری است، که این ویژگی باعث ایجاد حس شرمساری در فرد معتاد می‌شود. او با انکار وابستگی خود به الکل یا مواد مخدر، سعی در اثبات کنترل بر وضعیت خود دارد. اگر می‌خواهید در درمان اعتیاد خود موفق شوید، ارزیابی‌های روان‌پزشکی و روان‌شناختی قبل از شروع درمان ضروری است. برای بیمار و خانواده‌اش توصیه می‌شود که در حد امکان نظریات و پیشنهادات روان‌پزشک معالج را بپذیرند و به آنها عمل کنند.

    توصیه می‌کنیم با مراجعه به صدها مقاله علمی آموزشی در مجله اعتیاد از راه‌کارهای ترک و درمان اعتیاد آگاه شوید.

    شخصیت معتاد چیست و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

    چگونه اضطراب می‌تواند به سوء‌مصرف الکل منجر شود

    چگونه روابط خانوادگی می‌تواند منجر به اعتیاد فرزندان شود؟


    زندگی سالم
    یادتان باشد در دوران پاکی و هوشیاری بعد ترک اعتیاد، زندگی شما از نو شروع می‌شود. پس باید اصول تغذیه صحیح بعد از ترک اعتیاد را یاد بگیرید

    زندگی سالم

    این باور که غذا می‌تواند بر احساس و روحیه شما تأثیر بگذارد، حرف جدیدی نیست. از طریق راه‌های علمی میتوان اندام، جسم و بالطبع روحی سالم داشت؛ چرا که همان‌طور که می‌دانید عقل سالم در بدن سالم است. برای سبک زندگی سالم، تغییرات کوچک بسیار زیادی هست که می‌توانید برای دست یافتن به فواید بیشماری که برای سلامتی‌تان دارند امتحانشان کنید.

    بسیاری از مردم در جستجوی شادی هستند و در واقع حق دارند شاد زندگی کنند. شادی از شاخصه‌های رفاه اجتماعی است اما در حقیقت به دست آوردن شادی آسانتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. افراد شاد زندگی طولانی تر و سالمتری دارند.

    در دوران ترک اعتیاد باید بدن خود را تقویت کنید. یادتان باشد در دوران پاکی و هوشیاری بعد ترک اعتیاد، زندگی شما از نو شروع می‌شود. پس باید اصول تغذیه صحیح بعد از ترک اعتیاد را یاد بگیرید.

    با استفاده از مقالات تحقیقی و علمی مجله اعتیاد، راه سالم زیستن و شاد بودن را بیاموزید و زندگی خود را بهتر کنید.

    آیا با توصیه های سلامتی گیج شده‌اید؟ این مقاله را حتما بخوانید!?

    ۸ راه آسان و فوری برای داشتن جسم و روح سالم

    غذاهای خوب برای ترک اعتیاد و دوران پاک

    زندگی در زمان حال

    راه‌های ترک اعتیاد به فضای مجازی

    اعتیاد به ابزارهای دیجیتال یا فناوری اکنون یک چالش روزافزون است که با گذر زمان به شدت افزایش می‌یابد. این مشکل به گونه‌ای پیچیده و گسترده شده است که تاثیرات آن بر زندگی افراد زنگ خطر را به صدا درآورده است. تخمین زده شده که ​​یک فرد در روز، زمان بیشتری را صرف استفاده از گوشی موبایل می‌کند تا خواب، که نشان‌دهنده اهمیت و تأثیر گسترده اعتیاد به این ابزارها در زندگی روزمره است.

    به نظر می‌رسد که اعتیاد به ابزارهای دیجیتال نه تنها به ابعاد فردی بلکه به ابعاد اجتماعی و روانی نیز وارد شده است، از اختلالات خواب گرفته تا کاهش توجه و افزایش اضطراب. این مسئله نشان‌دهنده ضرورت رسیدگی به مسائل مرتبط با اعتیاد به فناوری و ابزارهای دیجیتال در جوامع مدرن است.

    بله؛ تلخ است، اما حقیقت دارد. به واقع این خاصیت دنیای مدرن است که به طور دائم یک سری ابزار و وسیله برای سرگرمی، لذت و رفاه بشر تولید و تبلیغ می‌کند و بعد عوارضش را آشکار و به او گوشزد می‌کند و بعد راه‌هایی را برای کنترل یا حتی ترک آنها کشف و منتشر می‌کند. و جالب اینجاست که اکثر این ابزارها اعتیادآور هستند. چرا؟ چون مقر ترشح هورمون لذت یا دوپامین را در مغز شما نشانه می‌گیرند؛ لذت، نیاز بشر امروز.

    از شما دعوت می‌کنیم در بخش اعتیاد به تکنولوژی مجله اعتیاد از ده‌ها پژوهش و تحقیق علمی و دانشگاهی در مورد مضرات استفاده ازابزار دیجیتال، اعتیاد به موبایل و اینترنت و راه‌های رهایی از این نوع اعتیاد بازدید کنید.

    چگونه اعتیاد به فضای مجازی را ترک کنیم

    راهکارهایی برای ترک اعتیاد به موبایل

    آیا اعتیاد به فضای مجازی زندگی شما را نابود می‌کند؟

    addiction to cyberspace

    نگارنده: سپهر آذری/مجله اعتیاد

    برچسب‌ها