تحصیل ماری‌جوانا به کانادا می‌آید

تحصیل ماری‌جوانا در کانادا

کانادا «گل» را وارد دانشگاه کرد

    از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، دانشگاه مک‌گیل در شهر مونترال کانادا «کشت کانابیس»  را به فهرست شاخه‌های کشاورزی خود اضافه کرد تا کمبود نیروی حرفه‌ای تولید و عرضه کانابیس در این کشور جبران شود. این همان گیاهی که محصولش گُل یا ماری‌جوانا نام دارد.

    مک‌گیل یکی از ده‌ها دانشگاه و کالج کانادا است که دوره‌های دو یا چهار ساله مرتبط به تولید و عرضه ماریجوانا را به فهرست مواد تحصیلی خود اضافه کرده‌اند. باورتان می‌شود؛ تحصیل ماری‌جوانا در کانادا!

    به گزارش مجله اعتیاد، کانادا در سال ۲۰۰۱ مصرف درمانی و در اکتبر ۲۰۱۸، مصرف تفریحی ماری‌جوانا را آزاد کرد و از پاییز سال ۲۰۱۹، محصولات حاوی مشتقات ماری‌ جوانا (همانند کلوچه، کیک، آب‌نبات، نوشابه، دم‌نوش، انواع روغن و کرم) هم قانونی در بازار این کشور فروخته می‌شوند!

    آمارهای اولیه می‌گویند که در دو هفته نخست پس از آزادی مصرف تفریحی ماریجوانا، معادل ۴۳ میلیون دلار کانادا، گل در این کشور به فروش رفت و در نخستین ماه، بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی یا مغازه‌ها، با کمبود جنس روبه‌رو شدند.

    یکی از علت‌های اصلی، استانداردی است که دولت کانادا وضع کرده تا تنها ماری‌جوانای با کیفیت بتواند در بازار فروخته شود.

    با این حال، بازار ماریجوانا در کانادا تنها در چند هفته نخست گرم باقی نماند. به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، هم‌اکنون ۳۴ شغل از هر ۱۰هزار شغل کانادا متعلق به تولید، عرضه و فروش ماریجوانا است و شرکت‌های عرضه‌کننده، هم‌اکنون دست‌کم ۳۴ میلیارد دلار در بازار بورس قیمت دارند.

    در بیشتر نقاط جهان، کانابیس هنوز یک سوژه ممنوعه است و تحقیق بر آن یک جرم تلقی می‌شود. البته همزمان با اینکه تعداد کشورهایی که مصرف تفریحی و درمانی آن را آزاد اعلام کرده‌اند، به تدریج  در دیگر نقاط جهان همانند لبنان، مجوز به دانشمندهایی می‌دهند که بر این گیاه و تاثیرگذاری‌هایش تحقیق می‌کنند. بنابراین میتوان گفت تحصیل ماری‌جوانا در کانادا باورنکردنی است!

    روزنامه واشنگتن پست


    مجله اعتیاد اخطار می‌دهد که ماری جوانا اعتیادآور است و مضرات زیادی دارد


    درباره مضرات این ماده مخدر بیشتر بخوانید:

    خطرات احتمالی مصرف همزمان مشروب و ماری‌جوانا
    آسیب حشیش به بخش جادویی مغز
    ایسلند جوانانش را از اعتیاد به الکل و مواد مخدر نجات داد

    برچسب‌ها