انجمن الکلی‌های گمنام

انجمن الکلی‌های گمنام

 الکلی‌های گمنام یا AA، يك انجمن خودگردان و غير انتفاعى متشکل از زنان و مردانى است كه مشکل اصلی آن ها اعتياد به الکل یا الکلیسم است. در این انجمن معتادان به الکل به طور منظم در کنار یکدیگر گردهم آمده و با تشکیل جلسات بهبودی، تجربه و امید خود را با یکدیگر به مشارکت گذاشته و از طریق کارکرد ١٢ قدم، بهبودی خود را حفظ می‌کنند.

تنها شرط عضویت در انجمن الکلی‌های گمنام تمایل به قطع مصرف مشروبات الکلی است. برای عضویت در AA هیچ حق عضویت و یا هزینه ورودی لازم به پرداخت نیست. کلیه مخارج انجمن‌ ازطریق خود اعضا تامین می‌شود. این انجن کاملا خودکفا است. «AA» به هیچ انجمن سیاسی، دینی و یا اجتماعی پیوستگی ندارد و مایل به موضع گیری در مسایل اجتماعی نیست. هدف اصلی همه معتادان در حال بهبودی این انجمن، حفظ هشیاری و کمک به سایر الکلی‌های در عذاب برای دستیابی به بهبودی از طریق کارکرد ١٢ قدم است.

بیل ویلسون و دکتر باب اسمیت
دکتر باب اسمیت و بیل ویلسون بنیانگذاران انجمن ای‌ای

انجمن الکلی‌های گمنام Alcoholics Anonymous

تا قبل از سال 1935 ميلادي براي اعتياد به الکل هيچ گونه درمان موثری وجود نداشت و حتي روانپزشكان برجسته آن دوران، از جمله كارل یونگ، از درمان اين دسته از بيماران اظهار عجز و ناتواني مي‌كردند. در سال 1935 انجمنی به نام الکلی‌های گمنام Alcoholics Anonymous كه به AA معروف شده، در آمريكا شكل گرفت. در اثر بوجود آمدن اين گروه نوظهور توسط دو الکلی در حال بهبودی به نام‌های بیل ویلسون و باب اسمیت، ناگهان الكلي‌هايي كه سرانجامي جز زندان، آوارگي و مرگ نداشتند، راهي را براي بهبودي از اعتياد به الكل و بازگشت به زندگي عادی پيدا كردند. هدف اصلی این انجمن، هوشیاری و کمک به دیگر الکلی‌ها است تا به ترک الکل موفق شوند.

الکلی‌های گمنام، در مسايل پزشكي و سم زدايي معتادان اكيداً دخالت نمی‌کند و صرفا از يك شيوه درماني معنوي و غير دارويي پيروي مي‌كند. برنامه‌های دوازده قدمی اكنون به عنوان يكي از موثرترين شيوه هاي كمك به درمان بیماری اعتياد شناخته شده و ميليون ها نفر در سراسر دنيا از این روش درمان الکلیسم بهره‌برداري مي‌كنند. معتبرترين مراكز بازپروري و بيمارستان‌هاي معتادان آمريكا و اروپا از روش‌ها و تجارب انجمن اِی‌اِی استفاده میکنند.

سازمان‌های مشابه دیگری نیز همچون معتادان گمنام یا NA، «نیکوتینی‌های گمنام»، «کوکائینی‌های گمنام»، «قماربازان گمنام» و غیره… برای معتادان به سایر داروها یا عادات زیان‌آور نیز بر اساس برنامه و روش بهبودی الکلی‌های گمنام ایجاد شده‌ است.

آیا به دلیل مصرف مشروب مشکل دارید؟

اگر شما یا یک عضو خانواده با الکل مشکل دارید، باکمک انجمن الکلی‌های گمنام یا AA میتوانید به میلیون‌ها عضو انجمن الکلی‌های گمنام به پیوندید و زندگی نوینی را آغاز کنید. انجمن الکلی های گمنام

راه‌های ارتباطی با این انجمن را از طریق آدرس‌ها و شماره تماس‌های زیر می‌توانید پیدا کنید.

آدرس اینترنتی الکلی‌های گمنام ایران: http://iranaa.org

آدرس دفتر مرکزی الکلی‌های گمنام ایران:

تهران ـ میدان نامجو ـ خیابان شهید لطیف اکبر نژاد ـ کوچه هشیاری ـ پلاک ۲ ـ واحد ۲کد پستی : 1638847581 

تلفن دفتر مرکزی تهران: 02177574663 ـ 09194565670 

روابط عمومی: 09194700711 

آدرس اینترنتی سازمان جهانی : http://www.aa.org

آدرس مجله گریپ واین : http://www.aagrapevine.org

آدرس و تلفن تماس الکلی های گمنام