اعتیاد در سلبریتی‌ها

نیکی منانژ به اعتیاد خود اعتراف کرد

اعتراف به اعتیاد در سلبریتی‌هه چیز بدی نیست

    اعتراف به اعتیاد در سلبریتی‌ها دیگر تبدیل به مد شده است. این روزها هر وبسایت یا شبکه‌ای اجتماعی را نگاهی بیندازی، خبری از یک خواننده یا بازیگر را می‌شنوی که یا به اعتیادش در گذشته یا حال اعتراف می‌کند و از تجربه‌های تلخ اعتیادش می‌گوید. متیو پری، بازیگر محبوب سریال «دوستان» که در اکتبر بر اثر مصرف زیاد کتامین از دنیا رفت، یکی از چهره‌های مشهوری بود که گرفتار اعتیاد شد. مبارزه او با اعتیاد، بر سر زبان‌ها افتاد؛ یکی از دلایل پوشش گسترده این خبر، کتاب خاطراتی بود که پری یک سال پیش از مرگ نابهنگام و زودهنگامش منتشر کرده بود.

    اعتراف به اعتیاد

    البته لزوماً اعتراف به اعتیاد در سلبریتی‌ها چیز بدی نیست. کما اینکه قصه‌های جدال‌ها و بهبود یافتن‌های آنها می‌تواند درس و منبع الهامی برای کسانی باشد که از مشکل اعتیاد رنج می‌برند. این اصلاً تبدیل به راهکاری برای کمک به درمان اعتیاد و از بین بردن انگ اعتیاد شده است. بسیاری از افراد از جمله هنرمندان بزرگ دنیا به خاطر انگ اعتیاد هرگز از مشکل خود به طور عمومی حرف نمی‌زنند. وقتی مشکل اعتیاد در سلبریتی‌ها به طور عمومی مطرح شود، از شدت انگ اعتیاد کاسته شده و آگاهی بیشتری نسبت به این «بیماری» نه لکه ننگ به مردم تزریق می‌شود. بنابراین، اعتراف روزافزون سلبریتی‌ها به اعتیادشان در راستای همین هدف صورت می‌گیرد؛ مسئله‌ای که شاید اگر زودتر به آن پرداخته شده بود، دردی از دردهای بی‌شمار معتادان می‌کاست.

    یکی از مراحل ترک و بهبودی اعتیاد حمایت خانواده و اجتماع اطراف است. وقتی اعتیاد انگ و ننگ در نظر گرفته شود، شخص معتاد اصلاً توانایی و جرئت مطرح کردن مشکلش را ندارد که بخواهد آن را درمان کند. اعتراف به اعتیاد در سلبریتی‌ها راه را برای همه بیماران مبتلا به اعتیاد باز می‌کند و صحبت از اعتیاد را طبیعی می‌کند.


    معرفی افراد مشهور درگیر اعتیاد 

    التون جان ‌سه دهه ترک اعتیاد را جشن گرفت


    اعتیاد هنرمندان مشهور
    میکی منانژ: اگر کسی در زندگی‌اش تجربه اعتیاد به هر چیزی را داشته باشد، که من داشتم، باید همیشه به تصمیماتی که در زندگی‌اش می‌گیرد، بیشتر فکر کند. PHOTO: NORMAN JEAN ROY/VOGUE

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    همه آنچه باید درباره ترک داروهای اپیوئیدی بدانید

    مرکز ترک اعتیاد استاندارد بهترین روش برای درمان اعتیاد


    اعتیاد در سلبریتی‌ها مد شده

    نیکی منانژ Nicki Minaj، معروف به ملکه رپ، یکی از هنرمندانی است که به تازگی به اعتیاد خود در گذشته اعتراف کرده است. او در گفت‌وگو با شماره دسامبر مجله ووگ از تجربه اعتیادش به «پرکوست» صحبت کرد. این رپر چهل ساله گفت که سال‌ها پیش برای دردهای عادت ماهانه خود یک داروی اپیوئیدی (از خانواده مورفین) را به تجویز پزشک مصرف می‌کرد.

    منانژ ضمن اشاره به اینکه حتی در زمانی که درد هم نداشت، این دارو را مصرف می‌کرد، گفت: «هیچ‌کس به من نگفته بود که این دارو مخدر و اعتیادآور است. خوشبخاتانه من موفق شدم خودم را کنترل کنم. اما کسی که یک بار معتاد شود، تا ابد معتاد است. من فکر می‌کنم اگر کسی در زندگی‌اش تجربه اعتیاد به هر چیزی را داشته باشد، که من داشتم، باید همیشه به تصمیماتی که در زندگی‌اش می‌گیرد، بیشتر فکر کند.»

    این خواننده برنده جایزه گرمی که آلبوم تازه‌اش به نام «جمعه صورتی 2» هشتم دسامبر منتشر شد، در گفت‌وگو با ووگ به هنرمندان دیگری که در زمان شهرت با مشکل سوء‌مصرف مواد دست و پنجه نرم می‌کردند، اشاره کرد.

    او در مورد اعتیاد سلبریتی‌ها گفت: «یک نگاه به بزرگ‌ترین سلبریتی‌های ما بیندازید. آنها در نهایت یا مثل مایکل جکسون اصلاً نمی‌توانستند پایشان را از خانه بیرون بگذارند، یا مثل ویتنی هیوستون مورد انتقاد واقع می‌شدند، یا مثل پرینس در خفا با اعتیادشان مبارزه کردند. اینها از بزرگ‌ترین هنرمندان تمام دوران هستند. و یک روز با خودشان گفتند که «ما  دیگر در جهان خودمان می‌مانیم و خوددرمانی می‌کنیم.»

    اعتیاد خانوادگی

    نیکی منانژ همچنین به اعتیاد پدرش رابرت ماراژ به کراک کوکائین در دوران بچگی خودش اشاره کرد و گفت که چطور این باعث شد نسبت به سوء‌مصرف مواد هوشیار و حساس باشد. او گفت: «احساس می‌کنم همیشه فکر می‌کردم که شبیه پدرم خواهم شد.»

    او ادامه داد: «من پدرم را به یاد دارم که دائم در حال ترک و بعد دوباره مصرف بود، و ای کاش که من آن موقع می‌فهمیدم پدرم فقط چون دلش می‌خواهد، مواد مصرف نمی‌کند. حالا می‌دانم که پدرم مثل خیلی‌های دیگر این کارها را عامدانه نمی‌کرد که به خانواده‌اش آسیب برساند. اعتیاد کل بدن و زندگی آدم‌ها را می‌بلعد. معتاد خودش قربانی است.»

    پدر نیکی منانژ در فوریه 2021 بر اثر تصادفی بزن در رو در شصت و چهار سالگی از دنیا رفت.

    این خواننده رپ پیش از این در سال 2012 در مصاحبه‌ای با گاردین درباره رابطه پرفراز و نشیبی که با پدرش داشت، حرف زده بود.

    او در این مصاحبه که در مورد اعتیاد سلبریتی‌های دیگر نیز بحث شد، گفته بود: «پدرم به مرکز بازپروری رفت و پاک شد. بعد از آن، پدر و مادرم زیاد به کلیسا می‌رفتند، و پدرم نجات پیدا کرد و زندگی‌اش را به‌کل تغییر داد. او امروز دیگر مواد مصرف نمی‌کند. و دیگر آدم‌های اطرافش را نمی‌ترساند.»

    ترجمه مجله اعتیاد: آزاده اتحاد

    https://people.com/nicki-minaj-experienced-addiction

    برچسب‌ها