اعتیاد داریوش

پاکی داریوش ۱۵ ساله شد

آزادی زندگی دوباره

    پاکی داریوش ۱۵ سال شد.

    پانزده سال پیش، درست در لحظه‌ای كه خواب، چشم بیماری مرا به خود گرفت و آخرین توانِ لحظه‌هایم را نفس می‌كشیدم، انتخابِ بين مرگ و زندگی همه آن چيزی بود كه پيش رو داشتم.

    در یک لحظه‌ی معجزه آسا، بالاخره توانستم از زندان این هیولایی كه ٣٠ سال اسیرش بودم، فرار كنم و طعم شیرین آزادی و بهبودی را تجربه كنم… و حالا او (بیماری) زندانی من است، و من روز و شب زندانبانش، تا مبادا لحظه‌ای مرا خواب كند و دوباره زندانی‌اش شوم. در نتیجه، به اجبار در كنار هم زندگی می‌كنیم.

    وقتی یاد دوران مصرف خودم می‌افتم كه چرا و چگونه به دام این بیماری اسیر شدم، تنها حسرتم این است كه ای كاش كمی آگاهی از پدر و مادرم، معلمم، دوستان و اطرافیانم می‌گرفتم. کاش ماهیت هیولای اعتیاد را می شناختم. این همان دُم شیری بود كه ناآگاهانه با آن بازی كردم. نه تنها جسمم، بلكه جان و جهانم در تسخیر این هیولا در آمد. دیگر خوب آگاه شدم و میدانم كه این بیماری تنها به مصرف مواد مخدر ختم نمی‌شود و یك بیماری روحی روانی است.

    بیماری اعتیاد، فقیر و غنی نمیشناسد

    به دلیل درگیری زیاد در دوره‌ی مصرف، و سپس ارتباط با معتادان و بهبودیافتگان زیادی كه به لطف آینه با آنها آشنا شدم، می‌دانم كه برای حفظ بهبودی‌ام، كه همان اولویت زندگی من است، باید در چرخه بهبودی قرار بگیرم تا بتوانم علاوه بر جبران خسارت های گذشته به اطرافیانم، هدیه ی باشكوه بهبودی را با دیگران به مشاركت بگذارم.

    بیاییم از انكار و باورهای غلط گذشته دست برداریم و بپذیریم كه بیماری اعتیاد، فقیر و غنی نمیشناسد و در هر رده ی اجتماع حضور دارد. این بیماری در كمینِ همه ماست، بخصوص فرزندانمان. همه ی تلاش و باورم این است كه با بیتای جوانم و میلاد نوجوانم، متناسب با سن و سال و روحیاتشان از این بیماری موذی و مكار حرف بزنم تا آگاهی پیدا كنند و مثل من ندانسته به دام این بیماری نیافتند.

    پاکی داریوش ۱۵ سال شد

    داریوش: بهبودی یعنی به خود رسیدن…

    داریوش عضو انجمن معتادان گمنام است www.na.org

    پاکی داریوش ۱۵ ساله شد

    من درد این بیماری را با روح و روان و جانم لمس كردم و امروز ارزش بهبودی را خوب میدانم. بهبودی بسیار باشكوه است… بیاییم با تغییر نگرش خود به این بیماری، بهبودی را به خود، خانواده، و جامعه هدیه دهیم.

    بهبودی یعنی به خود رسیدن…

    بهبودی یعنی ترس ها را به ایمان تبدیل كردن…

    بهبودی یعنی به خود احترام گذاشتن…

    بیاییم برای براندازی حكومت دیكتاتوری جهانی اعتیاد، با هم و در كنار هم با اسلحه ی آموزش، آگاهی و پیشگیری به جنگ این هیولا برویم. یادمان باشد كه دنیا جای خطرناكیست! نه به خاطر آدم ها و شرایط خطرناكش، بلكه به خاطر آنانی که در مقابل این خطرات سكوت میكنند.

    نویسنده: داریوش / منبع: آینه

    درباره اعتیاد و بهبودی در سایت اعتیاد بیشتر بخوانید:

    روانکاوی، قطعه گمشده درمان اعتیاد
    خداحافظ اعتیاد

    برچسب‌ها