همراه با جیمی کی در شام بیست سالگی انجمن معتادان گمنام

همراه با جیمی کی در شام بیست سالگی انجمن معتادان گمنام

مـا می‌توانیم کاری را انجام دهیم که به تنهایی نمی‌توانستیم

    جیمی کی به همراه چند نفر دیگر از جمله فرانک، دوریس، گیلدا، پال، استیو و … انجمن معتادان گمنام را در جنوب کالیفرنیا راه اندازی کرد. اولین جلسه یک گروه بهبودی قابل استناد در جنوب کالیفرنیا در روز 5 اکتبر 1953 برگزار شد. به چندین دلیل جیمی دارای نقش کلیدی در تاریخ NA می‌باشد. او چندین قسمت از «کتابچه سفید» را نوشت که معروف ترین بخش آن «آخرخط» است.

    جیمی کی لوگوی NA راطراحی کرد. او به عنوان مدیر داوطلب دفتر خدمات جهانی از بدو تاسیس تا سال 1983 خدمت کرد.

    جیمی کی از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۸۵ درقید حیات بود و سی و شش سال آخر عمرش را به عنوان یک عضو پاک و در راه بهبودی در انجمن معتادان گمنام سپری کرد. در اینجا قسمت‌هایی از گفته‌های او که در جاهای مختلف درباره انجمن NA بیان کرده است و این مشارکت‌ها در کنفرانس جهانی 2014 برای شرکت کنندگان ارایه شده است را می‌آوریم:

    سـالگرد ۲۰ سالگی انجمن معتادان گمنام

    می‌دانید، من بارها در گذشته گفته‌ام که یک انسان بدون هدف فقط نصِف یک انسان است! بر همین اساس یک انجمن نیز بدون هدف و چشم انداز، بیهوده است. من هنوز هم به این گفته معتقدم.

    جیمی ک
    جیمی ک (یا جیمی کِی) در سال ۱۹۱۱ در اسکاتلند بدنیا آمده بود و در کودکی به همراه خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرد. جیمی ۳۶ سال آخر عمرش پاک بود

    من به خوبی می‌دانم که ما اینجا توسط زندگی کردن “فقط برای امروز” می‌توانیم به رضایت دست یابیم و روز به روز انجمن اِن اِی و چشم انداز ما تبدیل به واقعیتی بزرگتر شود. این بخشی از رویاییست که به حقیقت پیوسته است. یک رویا تغییرات بزرگی را در بر میگیرد؛ اما جهت پیشرفت نیز به اعمال و فعالیت‌های کوچک بسیاری نیاز است.

    یک رویا توسط یک، دو یا سه نفر و حتی یا گروهی از افراد به وقوع نمی‌پیوندد، بلکه تعداد بیشماری روی یک رویا و هدف کار می‌‌کنند تا به مرجله عمل برسد. گروه بیشماری برای آن تلاش می‌کنند. گروه بیشماری ایده‌ی این رویا را قبول می‌کنند و در راه محقق کردن آن قدم بر می‌دارند. دراینجا لازم است بدانیم که تازه واردان، خون تازه در این انجمن می‌باشند، همیشه بودند و همیشه نیز خواهند بود.

    ما قبل از اینکه NA واقعیت و اسم و رسمی داشته باشد، شروع به کار کردیم. ما از یک نیاز رشد کردیم. بسیاری از ما عضو AA بودیم و فهمیدیم که در انجمن الکلی‌ها گمنام میتوانیم بهبود پیدا کنیم، اما پس از مدتی متوجه شدیم که بسیاری از معتادان راه سرازیری به سوی مرگ را طی میکنند. ما فکر کردیم که کار درست این است که در این مورد کاری بکنیم. ما امروز بیشتر از هر دوره‌ی دیگر داریم رشد میکنیم. ما در شهرها و حتی در کشورهای بیشتری فعالیت داریم. برای هر کدام از ما فرصت‌های بسیاری موجود می‌باشد که جایگاه و نقش خود را در NA پید اکنیم و پیام بهبودی را به دوش بکشیم و به تمام معتادان دنیا برسانیم.

    ما دیگر نمیتوانیم این پیام را اینجا در کالیفرنیا حبس کنیم و این تمام عزم و انگیزه‌ی ما را می‌طلبد که در این برنامه راسخ باشیم. برنامه دوازده قدمی معتادان گمنام، یک برنامه شجاعانه می‌باشد. این برنامه برای سست دلان نیست و در NA سست دلی وجود ندارد. اگر شما یک معتاد در حال بهبودی باشید، باید بدانید که آدم جسوری هستید وگرنه اینجا نبودید. بنابراین اجازه دهید اصول را به خوبی مورد استفاده قرار دهیم. بگذارید چیزی را که بدست آوردیم، بگیریم و آن را به بهتر از آن چه هست تبدیل کنیم.

    همراه با جیمی کی در شام بیست سالگی انجمن معتادان گمنام
    مـا می‌توانیم کاری را انجام دهیم که به تنهایی نمی‌توانستیم

    صحبت‌های بیشتری از بنیانگذار معتادان گمنام

    من فکر می‌کنم که مهمترین نکته‌ای که در این برنامه عملی پیدا می‌کنیم، حقیقتاً قسمت معجزه‌آور این برنامه است. ما آنچه را که باور داریم، تبدیل به عملکرد می‌کنیم و تا حدودی به طور روزانه انجام میدهیم. ما به طور مرتب به یک جلسه NA می‌آییم، مانند همین جلسه ای که در آن هستیم.

    چند شب پیش به دوستی گفتم: ما قسمتی از هر دوازده قدم را با آمدن به یک جلسه انجام می‌دهیم. «من یک مقدار ازخودم را به تو و تو قسمتی ازخودت را برای من آشکار می‌کنی».

    گاهی اوقات من به یک جلسه می‌آیم و حال بدی دارم. تو میتوانی به من الهام دهی که هر روز اندکی بیشتر و بهتر سعی برای رشد کنم. من فکر می‌کنم این کاری است که ما برای همدیگر انجام می‌دهیم و این به اساسی‌ترین نکته بر می‌گردد. ما به هم پیوند خورده‌ایم، برای اینکه به نظر می‌رسد که هیچ چیز دیگری کمکمان نمی‌کند.

    ما به هم پیوند خورده‌ایم؛ چون آنچه را که من نمی‌توانم، ما می‌توانیم و آن نکته این است: مـا می‌توانیم کاری را انجام دهیم که به تنهایی نمی‌توانستیم.

    پیام بهبودی شماره ۴۳/تابستان ۱۳۹۴

    برچسب‌ها