هشدار آمریکا درباره اعتیاد ماری‌جوانا

رئیس‌کل بهداری دولت آمریکا درباره اعتیاد به «ماری‌جوانا» و زیان آن هشدار داد

    وزارت بهداری آمریکا اعلام کرد مصرف ماریجوآنا بیشترین آسیب را به نوجوانان و جوانان کمسن می‌‌زند.

    در زمانی که بیش از ۳۰ ایالت در آمریکا، به اضافه شهر واشنگتن پایتخت کشور، مصرف ماری جوانا برای مصارف پزشکی یا تفریحی را آزاد کرده‌‌اند، جراح کل ایالات متحده آمریکا (Surgeon General) با ابراز نگرانی نسبت به این مسئله، گفته است که مصرف این ماده مخدر، صرفنظر از میزان آن، برای نوجوانان، جوانان، و زنان باردار، ایمن و بی‌‌زیان نیست.

    جراح کل surgeon general، عنوانی است که در آمریکا برای رئیس کل بهداری دولت فدرال به کار میرود.

    به گزارش رادیوی «ان پی آر»، بررسی‌ها نشان داده که تعداد زیادی از نوجوانان و زنان باردار این گیاه را از طرق خوراکی، دود کردن، و یا دستگاه‌های بخور مصرف می‌کنند.

    جروم ادمز، جراح کل ایالات متحده در مصاحبه‌ای به «انپیآر» گفته بسیاری از مردم از خطرات بالقوه این ماده مخدر آگاه نیستند.

    هشدار آمریکا درباره اعتیاد ماری‌جوانا
    تقریبا از هر ۵ نفری که مصرف ماری‌جوآنا را در دوران نوجوانی آغاز می‌‌کنند، یک نفر به آن معتاد می‌‌شود

    وی گفت: «این ماریجوآنا مثل ماریجوآنایی که مادرتان می کشید نیستغلظت ماده شیمیایی تی اچ سی، که خاصیت روانگردان دارد، از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ در این گیاه سه برابر شده است و این بدان معنی است که این گیاه امروز ممکن است تا ۷۵ درصد تی اچ سی داشته باشد.

    دکتر ادمز افزود: «هر چه مقدار تی اچ سی بالا باشد، خطر آن نیز بیشتر است

    به گفته دکتر ادمز، نوجوانان و جوانان کم سن و سالی که بطور مرتب ماریجوآنا مصرف می کنند «بیشتر مستعد اُفت ضریب هوشی و کارایی درسی‌‌شان هستند، و روزهای بیشتری را از مدرسه غایب می شوند» و مصرف زیاد این ماده در افراد کم سن [در حال رشد] می تواند در دقت و توجه، حافظه، و تصمیم‌‌گیری آنها تأثیر منفی بگذارد. این ماده همچنین می‌‌تواند اعتیادآور باشد.

    دکتر ادمز گفت: «تقریبا از هر ۵ نفری که مصرف ماریجوآنا را در دوران نوجوانی آغاز می‌‌کنند، یک نفر به آن معتاد می‌‌شود

    «کالج آمریکایی زنان و زایمان» که یک سازمان تشکیل یافته از متخصصین زنان و زایمان و دیگر کارشناسان در این زمینه است، زنان باردار را از خطرات این گیاه آگاه می سازد. کارشناسان این گروه می‌‌گویند: «بارداری و ماریجوآنا در یک جا نمیگنجند

    این سازمان یک اینفوگرافیک منتشر کرده است که در آن خطرات مصرف ماریجوآنا برای مادر و جنینی که در رحم حمل می‌‌کنداز جمله اختلال در رشد مغز، وزن کم هنگام تولد، افزایش خطر تولد زودرس، و مشکلات رفتاری در دوران کودکینشان داده شده است.

    جراح کل می خواهد به همه یادآوری کند که صرف نظر از تغییر در قوانین ایالتی پیرامون این گیاه، قانون فدرال هنوز تغییر نکرده است و دلایل زیادی برای احتیاط در این زمینه وجود دارد.

    در مجله اینترنتی اعتیاد و بهبودی بیشتر بخوانید:
    سه باور نادرست درباره مصرف ماری جوانا
    الکل خطرناک‌تر است یا ماری‌جوانا؟

    برچسب‌ها