۱۰ سال از مرگ مایکل جکسون گذشت

۱۰ سال از مرگ مایکل جکسون سلطان پاپ گذشت

اعتیاد به داروهای آرام‌بخش

    در تابستان ۲۰۰۹، خبر مرگ مایکل جکسون، سلطان پاپ منتشر شد. او که سالها با اعتیاد به داروهای خواب آور دست به گریبان بود به دلیل استفاده زیاد از داروی بیهوشی در اثر ایست قلبی در گذشت.

    با اینکه جکسون سال ها به دلیل اتهامات اذیت و آزار جنسی منزوی شده بود، خبر درگذشت وی سر خط رسانه ها شد.

    مرگ جکسون تنها ۳ هفته پیش از بازگشت او به روی صحنه رخ داد چرا که قرار بود ۱۳ ژوئیه تورکنسرتی «This is It» یا « این آخرش است» را با اولین اجرا در لندن آغاز کند.

    مایکل جکسون که از خردسالی به عنوان جوان‌ترین عضو گروه «برادران جکسون» وارد دنیای موسیقی شد در دهه ۱۹۸۰ به اوج شهرت و خلاقیت هنری خود رسید. او رکوردهای زیادی را در زمان خود شکست و با پخش موزیک ویدئوی ترانه « تریلر» به عنوان موزیسین آمریکایی آفریقایی-تباری که مرزهای نژادی را در هم شکست شناخته شد.

    خود آلبوم تریلر نیز پرفروش ترین آلبوم در طول تاریخ به شمار می رود.

    از مایکل جکسون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در فرهنگ قرن بیستم میلادی یاد می شود و نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان موفق‌ترین هنرمند ثبت شده است. محبوبیت جکسون تا به امروز هم ادامه دارد و دوستداران وی به مناسبت دهمین سالروز مرگش در بلوار واشهیر هالیوود از ستاره ای که به نامش نصب شده دیدن کردند.

    مرگ این اسطوره موسیقی بار دیگر خطرهای استفاده از داروهای آرام بخش را گوشزد کرد. گفته میشود علت مرگ مایکل تزریق یک ماده مخدر بسیار قوی موسوم به “دمرول” باشد که مشابه مورفین است.

    مایکل جکسون در زمان مرگ ۵۰ سال داشت.