مجازات اعدام پرورش‌دهندگان گل

مجازات اعدام در انتظار پرورش‌دهندگان گل

خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان باشند

    مجازات اعدام پرورش‌دهندگان گل جدی است و شوخی ندارد!

     کاشت و تولید گیاه شاهدانه که از آن ماده مخدر ماری‌جوانا یا گل به دست می‌آید، جرم است و حتی در شرایطی مجازات اعدام برای آن در نظر گرفته شده است.

    به گزارش مجله اعتیاد، کشت و نگهداری خشخاش و شاهدانه و خرید و فروش و توزیع آن‌ها ممنوع است. تولید شاهدانه ( گرس، وید یا گل) هم جزو ممنوعیاتی است که قانون پیش‌بینی کرده است.

    محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با گیاه کانابیس یا شاهدانه، گفت: مشکل مهم و بزرگ، کشت گلدانی آن است. کشت موردی این گیاه در گلخانه‌ یا گلدان و یا کشت‌های کوچک به یک معضل تبدیل شده است.

    در اروپا هم در داخل گلدان خانه‌های مردم به کاشت این گیاه اقدام می‌شود و مصرف و استحصال آن بسیار راحت است و تنها ایران نیست که با این مشکل مواجه است.

    خانواده‌ها مراقب گل‌کاری فرزندان‌شان باشند

    مدیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: به دلیل این‌که رشد و پرورش ماده مخدر گل که نام اصلی آن  ماری‌جوانا  می‌باشد، ساده و راحت است. خانواده‌ها باید مراقب باشند در خانه‌ در گلدان یا قسمتی از فضای باغچه گیاهی شبیه شقایق یا گیاه شاهدانه کاشته نشده باشد. گیاهی با برگ‌های ۳، ۵ و ۶ وجهی؛ شبیه برگ‌ چنار. آنها باید مواظب باشند خدای‌نکرده یکی از اعضای خانواده درگیر کشت و تولید و بعضا مصرف این گیاه نشده باشد.

    وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد گفت: اگر از کشت، تولید و مصرف انواع مواد مخدر از سوی هر یک از اعضای خانواده پیشگیری شود و خانواده‌ها قبل از این‌که این مهم به اعتیاد و آسیب تبدیل شود بتوانند جلوی این موارد را بگیرند، می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد؛ در ابتدا به شخص و بعد به جامعه.

    درباره ماری‌جوانا در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید:
    مصرف همزمان مشروب و ماری‌جوانا

    عوارض مصرف گُل

    ماده مخدر گل
    خانواده‌ها باید مواظب باشند فرزندان آنها‌ در گلدان یا قسمتی از فضای باغچه، ماری جوانا یا گرس که جوان ها امروزه به آن گل میگویند، پرورش ندهند

    مجازات اعدام پرورش‌دهندگان گل

    خانواده‌ها می‌توانند به فرزندان خود یاد بدهند که از برگ خشک‌شده به عنوان گرس یا علف و سرشاخه‌های خشک‌شده این گیاه به عنوان بنگ یا گل و از شیره آن برای حشیش استفاده می‌شود و در کنار آن، موارد مبتلابه را توضیح دهند تا فرزندان‌شان فریب تبلیغ‌های دروغ را نخورند و به دام اعتیاد نیفتند.

    ترحمی اظهار کرد: مواد ۲ یا ۳ قانون مبارزه با مواد مخدر به این موضوع اشاره کرده که کشت صِرف گیاه خشخاش و کوکا جرم است. بند یک ماده یک این قانون کشت شاهدانه به منظور تولید مواد مخدر یا روان‌گردان صنعتی غیردارویی را نیز جرم دانسته است.

     ماده ۲ قانون مبارزه با مواد مخدر می‌گوید هر کسی مبادرت به کشت خشخاش یا کوکا کند یا برای تولید مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی به کشت شاهدانه بپردازد، علاوه بر امحای کشت، بر حسب میزان کشت به این شرح مجازات می‌شود: بار اول ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، بار دوم ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۳۰ تا ۷۰ ضربه شلاق و بار سوم ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال جریمه نقدی و یک تا ۷۰ ضربه شلاق و ۲ تا ۵ سال حبس و بار چهارم اعدام. بله! مجازات اعدام پرورش‌دهندگان گل حقیقت دارد، مواظب باشید!

    انجمن ماری‌جوانایی های گمنام ایران

    برچسب‌ها