ترک اعتیاد التون جان

التون جان ‌سه دهه ترک اعتیاد را جشن گرفت

التون جان مدت زیادی معتاد به موادمخدر و الکل بود

    التون جان، ستاره قدیمی موسیقی پاپ بریتانیا برنده جایزه گِرمی، ۳۰ سال ترک اعتیاد خود را جشن گرفت.

    به مناسبت ترک اعتیاد التون جان،  یادداشتی در حساب اینستاگرام او قرار گرفت. با اشاره به روزی که در سال ۱۹۹۰ تصمیم به ترک اعتیاد گرفته بود، می‌نویسد: «۳۰ سال پیش من مردی درهم‌شکسته بودم ولی سرانجام این شجاعت را پیدا کردم تا به انجمن الکلی‌های گمنام بپیوندم و کلماتی که زندگیم را تغییر می‌داد، بگویم: من به کمک نیاز دارم.»

    او با صراحت در باره سال‌ها مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر و الکل سخن گفت. روایت آن زندگی بی بند و بار در بیوگرافی موزیکال او با عنوان Rocketman، مستند شده است. او در ادامه پست اینستاگرام خود نوشته است: «از همه شما افراد خودگذشته‌ای که در انجمن AA به من در این مسیر به سوی پاک شدن [از اعتیاد] کمک کردید، سپاسگزارم.»

     التون جان اسطوره دنیای موسیقی است و در کنار خوانندگی و آهنگسازی دستی در نواختن پیانو نیز دارد، آلبوم‌های این خواننده انگلیسی که افتخار دریافت لقب سِر را نیز در کارنامه‌اش دارد بیشتر از ۲۵۰ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروش داشته‌اند و به همین دلیل نیز التون جان یکی از موفق‌ترین خواننده‌های موسیقی در طول تاریخ شناخته می‌شود.

    التون جان سال گذشته با مجموعه‌ای از محبوب‌ترین ترانه هاش به نام «الماس‌ها» (Diamonds) به رتبه هفتم جدول ۲۰۰ آلبوم پرفروش بیلبورد رسید. این، بیستمین آلبوم این خواننده و نوازنده بریتانیایی است که در فهرست ۱۰ ترانه پرفروش بیلبورد جا می‌گیرد.

    سکه ۳۰ سال هوشیاری
    سوپر استار موسیقی پاپ ۳۰ سال پیش به آخر خط رسید. سکه الکلی‌های گمنام، به اعضایی اهدا می‌شود که با پرهیز از مصرف الکل، برنامه ۱۲ قدم بهبودی خود را کار کرده باشند

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    برد پیت درباره ترک اعتیاد با آنتونی هاپکینز گفتگو می‌کند

    الکلی‌های گمنام موثرترین راه برای ترک الکل

    اعتیاد التون جان به موادمخدر و الکل

    ترک اعتیاد التون جان و مبارزه این خواننده محبوب با مواد مخدر و الکل در در فیلم راکت‌من که با الهام از زندگی شخصی و حرفه‌ای او روی پرده سینماهای جهان آمد. این فیلم، دو دهه در دست تهیه بود؛ چرا که به گفته التون جان، که خودش یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم هم بود، کمتر کسی حاضر بود روایتی واقعی از زندگی لبریز از روابط جنسی و مواد مخدر این هنرمند ارائه دهد.

    پس از ترک اعتیاد التون جان، این روز‌ها خبری از اعتیاد و الکل در زندگی او نیست، اما خواننده پرآوازه بریتانیا همیشه به این سبک زندگی نکرده است. به گزارش نشریه ورایتی، این سوپراستار موسیقی در جوانی فردی خجالتی بود و برای اینکه به خجالتش غلبه کند از موادمخدر کمک می‌گرفت. در نتیجه اعتیاد به الکل و کوکائین مدت زیادی از بهترین سال‌های زندگی او را تباه کرد

    اعتیاد التون جان به جایی رسید که دوستان و آشنایانش او را تنها گذاشتند، اما او باز هم نتوانست مشروبات الکلی و مواد مخدر  را کنار بگذارد. او گاهی اوقات به‌مدت ۳ روز متوالی لب به غذا نمی‌زد و گرفتار اعتیادش بود. در نهایت نیز از فرط خستگی به خواب می‌رفت و پس از یک روز و نیم خواب، دوباره بیدار می‌شد و زندگی نکبت‌بار خود را با اعتیاد ادامه می‌داد.

    جالب اینجاست که در آن زمان، التون جان چنین سبک زندگی را ناشایست نمی‌دانست و حتی حاضر نبود خودش را به‌عنوان یک معتاد معرفی کند. به نظر او، معتاد‌ها افرادی بودند که همیشه یک سوزن در رگ آن‌ها بود و از آنجایی که التون جان از این طریق، مواد مصرف نمی‌کرد، خودش را معتاد نمی‌دانست. خوشبختانه در نهایت به خودش آمد و رفتار مخرب گذشته‌اش را حیوانی و هیولا‌وار قلمداد کرد، در نتیجه در سال ۱۹۹۰ تصمیم گرفت تا پاک شود و از آن زمان تاکنون لب به الکل و موادمخدر نزده است.

    التون جان در یک جلسه الکلی‌های گمنام سکه ۳۰ سال هوشیاری خود را دریافت کرد. شعار معروف انجمن اِی اِی AA «اتحاد، خدمت و بهبودی» روی این سکه حک شده بود.

    اِی اِی میگوید با خودت و دیگران صداقت داشته باش.

    ترک اعتیاد التون جان نشان میدهد اگر شخص معتاد تمایل داشته باشد و روش صحیح درمان اعتیاد را انتخاب کند، موفق خواهد شد.

    بهترین روش ترک اعتیاد

    Elton John Celebrates 30 Years of Sobriety

    برچسب‌ها