مصرف‌کنندگان «سیگار» و «ماری‌جوانا» بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند

افزایش احتمال ابتلا به کرونا در پی مصرف تریاک

    حتی مصرف تفریحی ماری جوانا نیز امکان واگیری ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. اگر مصرف کننده گُل هستید بهتر است حواس خود را جمع کنید! به گفته دکتر آلبرت ریزو مدیر پزشکی «انجمن آمریکایی ریه»، وفتی سیگار یا ماری‌جوانا می‌کشید در گلوی شما تورم ایجاد میشود، شبیه برونشیت، شبیه التهابی که مصرف سیگار به‌وجود می‌آورد.  این التهاب شانس ابتلا به آنفلونزا یا کرونا در مصرف کننده را افزایش می‌دهد.

    به گزارش شبکه تلویزیونی CNN، دکتر میچل گلس می‌گوید در دوران اپیدمی کووید ۱۹، بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تشخیص علائم بیماری را مشکل کنید. کرونا یک بیماری ریوی است. کارکنان پزشکی باید بتوانند سریع و دقیق بیمار را ارزیابی کرده و بیماری را تشخیص دهند. متاسفانه استعمال دخانیات و یا مصرف ماری جوانا تشخیص را مشکل‌تر میکند.

    به گزارش مجله اعتیاد، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، افرادی که «سیگار» و «ماری‌جوانا» مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. بنابراین تهدید واگیری کرونا تنها برای معتادان دائمی و متجاهر نیست، بلکه افراد سیگاری و مصرف‌کنندگان گُل و ماری‌جوانا نیز باید هوشیار باشند و از این شرایط به عنوان فرصتی برای ترک مواد استفاده کنند.

     تبلیغات زیادی هم در مورد مصرف «تریاک» جهت پیشگیری و درمان کرونا انجام شده که تنها جنبه فریب افکار عمومی را دارد. نه تنها مصرف تریاک قابلیت پیشگیری یا درمان کرونا را ندارد، بلکه احتمال ابتلا به آن را چندین برابر بیشتر می‌کند. هر نوع ماده مخدری مانند تریاک عامل ایجاد انواع سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن و التهابی ریه و بیماری‌های قلبی است. بر اساس مطالعات و تجربیات جهانی، مبتلایان به این بیماری‌ها، به شدت در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند.

    مصرف‌کنندگان مواد مخدر مانند افراد سیگاری، دودی را وارد ریه‌های خود می‌کنند که با گذشت زمان ریه‌های آنها با انواع بیماری‌ها روبرو می‌شوند. علاوه بر این افراد معتاد نسبت به سبک زندگی و تغذیه خود چندان توجهی ندارند و در نتیجه سیستم ایمنی بدنشان نسبت به افراد سالم بسیار ضعیف‌تر است.  علائم هشداری بدنشان در صورت مبتلا شدن به بیماری هم کمتر و هم کندتر است و امکان دارد تب که یکی از علائم ویروس کروناست در مصرف‌کنندگان مواد چندان مشخص نباشد یا دیر بروز پیدا کند. بنابراین شناسایی بیماران کرونایی در افراد معتاد بسیار سخت‌تر است؛ چرا که در نتیجه مصرف مواد علائم آنها نسبت به دیگران متفاوت و زمانی ظاهر می‌شود که بدن فرد به طور کلی تحت کنترل ویروس قرار گرفته است.

    برچسب‌ها