ماریجوانایی‌های گمنام

ماریجوانایی‌های گمنام

ماریجوانایی‌های گمنام انجمن زنان و مردانی است که با بهره‌گیری از تجربه و امید و اتکا به یکدیگر برآنند تا مشکل مشترکشان را حل کنند و دیگر معتادان به ماری جوانا را نیز در ترک اعتیاد یاری دهند.

معتاد به ماری‌ جوانا کیست؟

ماهایی که به ماری‌جوانا معتادیم، پاسخ این پرسش را می‌دانیمماری‌جوانا زندگی ما را کنترل می‌کندباعث می‌شود علاقه به همه‌چیز را از دست بدهیم؛ و آرزویمان فقط و فقط بشود دود کردن و نشئه‌ کردن.

 اعتیاد به ماری‌جوانا یک بیماری پیش‌رونده است که منجر به اعتیاد به مواد مخدر دیگر، از جمله الکل، هم می‌شودزندگی ما، تفکر ما و آرزوهای ما حول ماری‌جوانا، تهیه آن، قاچاق آن و مصرف آن، می‌چرخد.

صدها جلسه مربوط به الکلی‌های گمنام و معتادان گمنام در ایران برگزار می‌شود، اما برای معتادان ماری‌جوانا که آگاه به ماهیت و هویت خود هستند، این گروه‌های بهبودی اصلاً کافی و مناسب نیستاینها معمولاً نمی‌توانند خودشان را با الکلی‌های گمنام وفق دهند و در میان اعضای معتادان گمنام، که کانیباس را در مقایسه با کوکائین یا هروئین بچه‌بازی می‌دانند، به رسمیت شناخته نمی‌شوندماری‌جوانا در دنیای اعتیاد، با توجه به قانونی شدن در بعضی نقاط دنیا مثل کانادا همین‌طور بیشتر عادی جلوه داده و به عنوان دارو پذیرفته می‌شود، ماده‌ای تک‌افتاده است.

ماریجوانایی‌های گمنام ایران (MA)

انجمن ماریجوانایی های گمنام، یک اجتماع متشکل از زنان و مردان است که با اشتراک تجربیات، امید و اعتماد به یکدیگر، به هدف حل مشکلات مشترک خود پرداخته و نیز تلاش می‌نماید تا به دیگر افراد مبتلا به اعتیاد به ماریجوانا کمک کرده و آنها را در مسیر ترک اعتیاد همراهی نماید. تنها شرط عضویت تمایل به ترک مصرف این ماده مخدر است. در انجمن ام ای (MA) حق عضویتی وجود ندارد و ما از طریق شرکت داوطلبانه در مخارج انجمن خودکفا هستیم. ماری جوانایی‌های گمنام با هیچ انجمن سیاسی، دینی و یا اجتماعی پیوستگی ندارد و مایل به موضع‌گیری در مسائل اجتماعی نیست و هیچ اصولی را رد یا قبول نمی‌کند. هدف اصلی ما پاکی و رهایی از اعتیاد به ماری‌جوانا و کمک به دیگر معتادان است تا در ترک اعتیاد ماری جوانا موفق شوند.

قدم‌هاي دوازده‌گانه، اصول اصلی برنامه ماریجوانایی‌های گمنام هستند و در قلب آن قرار دارند. قدم‌ها دستورالعمل‌های مشخصی را جهت بهبودی و رهایی از اعتیاد ارائه مي‌دهند. با بکارگيري اين دستورالعمل‌ها و تماس نزديک و دائم با اعضای ديگر، معتادان این ماده مخدر زیرک و خطرناک، می‌آموزند که چگونه از مصرف آن خودداری کنند و با فراز و نشيب‌های زندگی روبرو شوند.

هرکس که مايل به قطع مصرف ماری‌جوانا باشد مي‌تواند به عضويت انجمن ام‌ای درآيد.

جلسات ماری جوانایی‌های گمنام در ایران ۳ روز در هفته به صورت آنلاین در نرم افزار زوم برگذار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به گروه واتساپ انجمن مراجعه فرمایید:

لـینـک‌ واتـسـاپ گــروه اطلـاع رسانــی جلســات انـــــجمــــن  ماریــــــجوآنایی هــــــای گـــــمنـــام ایران

https://chat.whatsapp.com/Gz0lCgUPia932ZfGdpgMZI

در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

عوارض مصرف گُل

نظر یک پزشگ درباره ماری‌جوانا

کاری که مصرف روزانه ماری‌جوانا با شما و مغز شما می‌کند