زندگی به روال معتادان گمنام

زندگی به روال معتادان گمنام

هرگز تصور نمی‌کردم که توانایی ترک اعتیاد داشته باشم

    سلام اسم من فیلیپه است و یک معتاد در حال بهبودی و عضو انجمن معتادان گمنام هستم. من با پای خودم برای بستری شدن به یکی از مراکز درمان بیماران اعصاب و روان رفته بودم. وقتی که در بیمارستان پذیرش شدم، روانشناسم پیام جلسات NA را به من داد.

    در آن دوران احساس بدی داشتم و کاملاً یک شکست خورده به تمام معنا بودم. من حتی به این باور رسیده بودم که هرگز از لحاظ فیزیکی، روانی، احساسی و روحانی بهبودی نخواهم یافت. تمام بدنم می‌لرزید و نمی‌توانستم جلوی رعشه و لرزش بدنم را بگیرم و کنترل نداشتم. تمام ذهنم فقط معطوف مواد مخرب و نابودی خودم، مواد مخدر، بزهکاری، مرگ و … بود.

    بیماری اعصاب

    در شرایط بسیار مهلکی بودم. به واسطه اعتیادم به مصرف مواد مخدر، وسوسه و اجبار به مصرف شدیدی در من شدیداً احساس میشد (حتی نوشیدن الکل). من هیچ میلی به غذا خوردن و تقویت خودم نداشتم. پزشکان در من چند نوع بیماری اعصاب تشخیص داده بودند. بیماری اعصاب بیماری است که مرکز سیستم عصبی بدن را دچار اختلال کرده و تمامی انرژی و ویتامین های موجود در بدن به واسطه‌ی این بیماری تحلیل می‌رود.

    در آن روزها، وسوسه و احساس ناامنی، تنهایی و خلأ روحانی میل ادامه زندگی در من را از بین برده بود.

    زندگی به روال معتادان گمنام
    از تمامی اعضای NA در کوبا سپاسگزارم و از اعضای همایش منطقه‌ای آمریکای لاتین و دفتر خدمات جهانی به خاطر کمک‌ها و حمایت هایشان تشکر و قدردانی می‌کنم

    وسوسه مصرف بعد از ترک اعتیاد

    بهترین روش ترک و درمان اعتیاد


    زندگی به روال برنامه

    الآن که در حال نوشتن این مشارکت هستم، چشمانم پر از اشک شده است، چرا که هرگز تصور نمی کردم که توانایی قطع مصرف داشته باشم و تمایل مصرف در من از بین رود و راه جدید برای ادامه زندگی پیدا کنم. امروز در سن 31 سالگی، یک سال است که در NA پاک مانده‌ام. دستاوردهایم، پیشرفتم، رشدم و همینطور رشد معنویم که در این برنامه به دست آورده‌ام، غیر قابل وصف هستند.

    دوستان همدردم و برادرانم در انجمن معتادان گمنام NA کوبا، هنگامی که با آن ها مشارکت می‌کنم، با من عشق و امیدشان را در میان میگذارند. چیز دیگری که از همه برایم اهمیتش بیشتر است، جستجو در اعماق وجودم و یافتن خودم از درون است. از اشتباهات دوران مصرف چیزهایی آموخته‌ام و نمی‌خواهم آنچه از گذشته است را مجدداً تکرار کنم. بنابراین می توانم زندگی به دور از مواد مخدر را به روال NA دنبال کنم.

    از تمامی اعضای NA در کوبا سپاسگزارم و از اعضای همایش منطقه ای آمریکای لاتین و دفتر خدمات جهانی به خاطر کمک ها و حمایت هایشان تشکر و قدردانی می کنم.

    معجزات بیشتری را انتظار دارم.

    فیلیپه، لاهابانا، کوبا
    NA Way Magazine. April 2013
    Living Life the NA way
    مترجم: سعید – ر

    برچسب‌ها