اعتیاد به غذا

چهار خوراکی اعتیادآور

    هرچند 30 درصد چاقي ها به علت عوامل متعدد ارثي ست، اما در 70 درصد موارد ديگر، پرخوري و کم تحرکي، دو عامل اصلي پيدايش چاقي ست. خوردن نوشابه هاي گازدار ، غذاهاي آماده مانند ساندويچ و پيتزا، همين طور خوردن حجم بيش تر غذاهايي مانند ماکاروني و کله پاچه، شيريني ها و غذاهاي چرب نيز از ساير دلايل مهم پيدايش چاقي هستند.

    اعتیاد به برخی از خوراکی‌ها یکی از بزرگترین مشکلاتی است که انسان‌ها می‌توانند به آن دچار شوند. چهار مورد از خوراکی‌های اعتیادآوربه این شرح هستند:

    نان سفید

    یکی از مهمترین عناصر در میان مواد غذایی، نان است ولی دقت داشته باشید که نان‌های سفید مانند انواع نان‌های باگت یا لواش، بدترین نان‌هایی هستند که می‌توان از آن استفاده کرد. این نوع نان از آرد فرآوری شده پخته می‌شود. همچنین، هیچ ماده مقوی برای بدنی در آن‌ها دیده نمی‌شود. برای داشتن بدنی سالم‌تر بهتر است نان سنگک را جایگزین نان سفید کنید.

    ماکارونی

     این یکی از خوراکی‌های محبوب افراد تپل است که کمتر از خوردن آن دل می‌کنند. ماکارونی یکی از اعتیادآورترین خوراکی‌هایی است که در سبد غذایی ما وجود دارد. با تمام خواص و فوایدی که می‌توان در این خوراکی پیدا کرد، اما زیاده‌روی در آن باعث چاق شدن و افزایش وزن می‌شود. همچنین اعتیاد به ماکارونی چربی‌های بد بدن را افزایش می‌دهد.

    پرخوری هم يک نوع اعتياد است
    اعتیاد به برخی از خوراکی‌ها یکی از بزرگترین مشکلاتی است که انسان‌ها می‌توانند به آن دچار شوند

    چیپس

     یکی از خوشمزه‌ترین تنقلات دنیا که بطور عجیبی مملو از چربی و نمک است، چیپس سیب‌زمینی نام دارد. این خوراکی حتی در انواع سبزیجات نیز چربی بسیاری دارد. با همه مشکلات، چیپس باز هم طرفداران بسیاری دارد و البته سالانه انسان‌های فراوانی را معتاد خود می‌کند. بسیاری از پزشکان، اعتیاد به چیپس را حتی از اعتیاد به سیگار برای بدن مضرتر می‌دانند.

    بستنی

    بستنی یکی از مهمترین خوراکی‌های این فصل است اما این نکته را در یاد داشته باشید که بستنی نیز می‌تواند اعتیادآور باشد. اگر روزانه در خیابان‌ها قدم می‌زنید و همیشه بستنی می‌خورید، مراقب معتاد شدن خود باشید. بستنی بدن را خنک می‌کند و قند خون را بالا می‌برد اما از طرفی دیگر در ناحیه شکم شما چربی‌های بسیاری بوجود می‌آورد که از بین بردن آن‌ها کار مشکلی است.

    منبع: همشهری / سایت اعتیاد www.etiad.org

    برچسب‌ها