آیا پوکر اعتیادآور است؟

آیا پوکر اعتیادآور است؟

قماربازی بیمارگونه

    پوکر یک بازی سرگرم کننده است، اما می‌تواند مملو از خطر نیز باشد. یکی از بزرگترین خطرات آن اعتیاد به پوکر و تبدیل شدن به یک قمارباز بی‌بند و بار است. افرادی که پوکر بازی می‌کنند در معرض خطر اعتیاد به قمار آنلاین، قمار در کازینو و سایر اعتیادهای پرخطر هستند.

    روانپزشکانی که درباره اعتیاد قمار تحقیق کرده‌اند به شما خواهند گفت که غلبه بر اعتیاد پوکر یکی از سخت‌ترین است. اعتیاد به پوکر  همان قسمتی از مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد که به هروئین یا الکل واکنش نشان می‌دهد. در واقع، استفاده از الکل اغلب با پوکر همراه است. همانطور که اعضای انجمن قماربازان گمنام می‌گویند، قمارباز همه چیز خود را از دست خواهد داد؛ نه فقط یک بازی، بلکه خانواده، خانه و دوستانتان را نیز از دست خواهید داد.

    همه ما درباره اعتیاد به قمار کم‌وبیش اطلاعاتی داریم. می‌دانیم که این نوع اعتیاد زندگی‌های فراوانی را نابود کرده و باید از آن دوری کرد. اما این روزها نوعی قماربازی در حال گسترش است که خطرناک‌تر از انواع دیگر به نظر می‌رسد: اعتیاد به پوکر.

    به گفته متخصصان، این اعتیاد خطرناک است چون پوکربازها عموما اعتیاد به پوکر را باور نمی‌کنند. اما همین بازی ظاهرا کم‌خطر طوری بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارد که زندگی قمارباز و خانواده خود را متلاشی می‌کند. در بعضی شهرهای جهان، اعتیاد به پوکر از اعتیاد به الکل و مواد مخدر فراگیرتر شده است.

    اعتیاد به پوکر

    پوکربازی در صورت تکرار زیاد می‌تواند به اعتیادی خانمان‌سوز تبدیل شود

    در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید

    زندگی با قمارباز ، قمار است

    تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا درباره اعتیاد به قمار

    انجمن قماربازان گمنام

    چطور به پوکر معتاد می‌شوید؟

    علاقه به پوکر به آرامی شروع می‌شود. ممکن است در تلویزیون بازی هوشمندانه و برد میلیون‌دلاری پوکرباز مشهور ایرانی الاصل “آنتونیو اسفندیاری” را ببینید و فکر کنید: «هی! من‌ هم بلدم!» اعتیاد به پوکر ممکن است با پوکر دوستانه آغاز شود: رفقا را یک دوشنبه شب برای بازی به خانه دعوت می‌کنید و آنها را می‌برید. پول زیادی نصیب‌تان نمی‌شود اما حس می‌کنید که چقدر بازی جذابی است و علاوه بر شانس به هوش هم نیاز دارد. بعد در جمع‌های جدی‌تر اما باز هم دوستانه پوکر بازی می‌کنید. برد و باخت در اینجا جدی‌تر است اما می‌شود قضیه را جمع‌وجور کرد. اما آن‌روزی که پوکر با غریبه‌ها را شروع کردید ماجرا کاملا تغییر می‌کند. روزی که پوکر آنلاین را کشف می‌کنید متوجه می‌شوید که دیگر به هیچ‌چیزی دیگری در دنیا نیاز و علاقه ندارید. هیچ چیز مثل پوکر شما را سرحال نمی‌آورد.

    تعداد زیادی از آدم‌ها به پوکر معتاد می‌شود چون چند باری خوب برده‌اند و دوست‌دارند دوباره ببرند. برای عده دیگری آن هیجان و ترشح آدرنالین موقع بازی اهمیت دارد. عده دیگری چند بار بد باخته‌اند و حالا بازی می‌کنند تا شاید آن باخت‌ها را جبران کنند.

    خطرات و مضرات پوکر

    ♣ بازی‌ پوکر وقت زیادی را از شما می‌گیرد،

    ♣ می‌تواند باعث شود پول زیادی را از دست دهید، 

    ♣ می‌تواند اعتیادزا یا تبدیل به عادت شود،

    ♣ پوکر آنلاین می‌تواند شما را منزوی کند،

    ♣ پوکر این قابلیت را دارد که سبک زندگی ناسالمی در شما به وجود بیاورد،

    ♣ دائماً پوکر بازی کردن می‌تواند منجر به خستگی مفرط شود،

    ♣ اگر بازی پوکر تبدیل به شغل شما شود، درآمد ثابتی نخواهید داشت.

    چهارده نشانه اعتیاد به پوکر عبارت است از:

    استفاده از پولی که در واقع درآمدتان کفاف از دست دادنش را نمی‌دهد،

    پول قرض کردن،

    فروختن دارایی‌های شخصی،

    دزدی کردن از عزیزان،

    تلاش مذبوحانه برای به دست آوردن‌ پول از دست رفته در بازی،

    وقتی برای گذراندن با عزیزان نداشتن،

    بازی را تا جایی ادامه دادن که دیگر چیزی برای از دست دادن باقی نمی‌ماند،

    موضع تدافعی گرفتن در برابر میزان بازی،

    عطش برای بازی بعدی،

    به مشکل برخوردن در کار و روابط،

    بدهی بیشتر بالا آوردن در هر بازی،

    تجربه‌ احساس شدید ناخوشایند بعد از باخت،

    ناتوانی در جلو خود را‌ گرفتن.

    متأسفانه پوکر آن‌قدر بازی آسانی هست که بشود خیلی راحت به آن اعتیاد پیدا کرد، به‌خصوص اگر پیش از این رفتار اعتیادزا در شما دیده شده باشد. این بازی به شدت سرگرم‌کننده است و می‌تواند گزینه‌ بسیار مناسبی برای گذران زمان باشد. اما اگر در آن زیاده‌روی کنید، شاید به دام اعتیاد گرفتار بیایید.

    اعتیاد به پوکر
    قماربازی بیمارگونه عبارت است از دوره‌های قماربازی که منجر به درهم گسیختگی اجتماعی-اقتصادی، مقروض شدن و فعالیت‌های غیرقانونی شود

    نظر انجمن روان‌پزشکان درباره اعتیاد به قمار 

    متاسفانه اعتیاد به قمار و پوکر واقعیت دارد. انجمن روانپزشکان آمریکا گروهی از «قماربازی‌های مشکل‌دار» را در زیرشاخه «اختلال کنترل تکانه» دسته‌بندی می‌کند و بخش‌های جدی‌تر آن را در رده معتادان قرار داده است. اختلال کنترل تکانه impulse control disorder ناتوانی برای مقاومت در مقابل یک تکانه یا انگیزه است که برای دیگران یا خود شخص خطرناک است و با احساس لذت پس از تحقق آن همراه می‌شود.

    روان‌شناسان شش نوع رفتار را جزء نشانه‌های ابتلا به این اختلال دسته‌بندی می‌کنند که سومی به بحث ما مربوط است.

     قماربازی بیمارگونه

    قماربازی بیمارگونه عبارت است از دوره‌های قماربازی که منجر به درهم گسیختگی اجتماعی-اقتصادی، مقروض شدن و فعالیت‌های غیرقانونی شود. روان‌پزشکان پوکربازهای مشکل‌دار را معتاد قلمداد می‌کنند و اعتقاد دارند اعتیاد به قمار یک اختلال جدی است.

    آیا پوکر اعتیادآور است؟ جواب این سوال مثبت است. اعتیاد به پوکر معضلی است که جمعیت قابل توجهی از جهان را گرفتار کرده است. با اینکه می‌توان پوکر را مسئولانه بازی کرد، همیشه امکان معتاد شدن به آن هم وجود دارد.

    اگر بازی پوکر برای شما مسئله‌ساز شده است، بهتر است به دنبال مشاور حرفه‌ای در زمینه‌ اعتیاد به قمار بروید.

     درباره اعتیاد به قمار و درمان آن بیشتر بخوانید

    اعتیاد به قمار

    از اعتیاد به قمار و درمانش چه می‌دانی؟

    برچسب‌ها