15-CMA-woman-crazy-200

تماس 80 درصدی زنان با خط ملی مشاوره اعتیاد

    رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برقراری بیش از ۴۵۰ هزار تماس با «خط ملی اعتیاد» در سال گذشته خبر داد.

    80 درصد تماس گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد را زنان تشکیل می‌دهند.

    يكي از مسائلي كه مردم نياز دارند، اين است كه در ارتباط با موضوع اعتياد از يك محلي مشاوره بگيرند، در حال حاضر نيز خط ملي مشاوره اعتياد در كشور در همين جهت فعاليت مي‌كند.

    ماریت قازاریان مدیر گروه پیشگیری از اعتیاد، با بیان اینکه برخی روزها میزان تماس با این خط به ۷ هزار تماس می‌رسد، افزود: با این حال در برخی روزها تماس‌ها فقط در برخی ساعات بیشتر است اما میانگین ماهانه تعداد تماس‌ها به ۳۰ تا ۳۵ هزار تماس می‌رسد. افراد مستقر در اين مركز با تحصيلات فوق ليسانس و تخصص در زمينه‌هاي روانشناسي و مددكاري در حال مشاوره به تماس‌گيرندگان هستند و همزمان نيز آموزش‌هاي تخصصي را فرا مي‌گيرند.

    تماس گیرندگان هم افرادی هستند که خودشان مصرف کننده هستند و برای درمان راهکار یا آدرس مراکز درمانی را می‌گیرند و هم افرادی هستند که خودشان مصرف کننده نیستند اما درباره فردی که مصرف کننده است سوال می‌پرسند. یا اینکه ممکن است هیچ فرد مصرف کننده‌ای نداشته باشند اما نگرانی و ابهام دارند و بیشتر می‌خواهند اطلاعات بگیرند.

    رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تماس گیرندگان زن با این خط بیشتر هستند، تصریح کرد: زنان به طور میانگین ۸۰ درصد تماس گیرندگان را تشکیل می‌دهند و بیشتر هم مادران و همسران افراد معتاد هستند که تماس می‌گیرند و به دنبال راهکار درمان اعتیادند این درحالیست که مردانی که با این خط تماس می‌گیرند بیشتر خودشان مصرف کننده هستند.

    در حال حاضر 50 خط آماده ارائه مشاوره به مردم است و اين مركز ظرفيت اين را دارد كه ساعت بيشتري را به پاسخگويي اختصاص دهد و خطوطش افزايش يابد. گفتني است، سامانه تلفنی مشاوره اعتياد، شماره 09628 مي‌باشد و این خط به عنوان خط کمکی برای راهنمایی مردم و مراجعه آنها به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اعتیاد و یا معرفی خدمات موردنیاز آنها طراحی شده است.

    برچسب‌ها