235-NicA-woman-lighting-up-460

ترک سیگار با کمک طبیعت

     افرادی که در آستانه ترک قرار دارند انرژی لازم را برای مقاومت بدن به دست می‌آورند.

    دكتر نصير دهقان، پژوهشگر طب سنتي و عضو انجمن تخصصي طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: نتیجه مطالعات نشان می دهد، مصرف مواد غذایی که به قلیایی شدن محیط بدن کمک می‌کنند، در تسریع روند درمان افراد علاقه مند به ترک سیگار بسیار موثر است .

    در واقع زمانی که PH خون قلیایی است، میل به کشیدن سیگار کاهش یافته، همچنین خون قابلیت حمل اکسیژن بیشتری دارد. لذا استفاده از میوه هایی مثل انواع لیمو ، گریپ فروت، هندوانه و سبزیجاتی مانند جعفری، اسفناج، کلم بروکلی، کاهو و سیر و همچنین مواد غذایی چون چای سبز، روغن زیتون، روغن بذر کتان از قابل توصیه ترین مواد غذایی در جهت قلیایی کردن محیط بدن و بالتبع آمادگی افراد در جهت ترک سیگار می باشند .

    نکته جالب توجه اینجاست که با اینکه لیمو و گریپ فروت از لحاظ شیمیایی اسیدی هستند، اما تحقیقات نشان می دهند که وقتی در داخل بدن متابولیزه می شوند، تاثیرات قلیایی بر PH بدن ایفا می کنند .

    235-NicA-woman-lighting-up-460تغذیه مناسب به ترک سیگار کمک میکند

     همچنین بر این اساس افرادی که در آستانه ترک قرار دارند یا مراحل ترک سیگار را پشت سر می گذارند، بهتر است مصرف مواد غذایی که منجر به اسیدی شدن محیط بدنشان می شود را کاهش دهند؛ زیرا همان طور که بیان شد مصرف این مواد میزان علاقه افراد به مصرف سیگار را افزایش می‌دهد. این موادغذایی شامل انواع نوشابه های گازدار، ماءالشعیر، قهوه، گوشت قرمز، تخم مرغ، سوسیس و کالباس، غذاهای کنسرو شده، جوانه گندم، پنیر، بادام زمینی و گردو می باشد.

    از دیگر نکات قابل توصیه برای آمادگی افراد جهت ترک سیگار، مصرف روزانۀ جو دوسر، برگ چغندر، زنجبیل، دارچین، شلغم، کشمش، انجیر خشک، بادام، عرق زنیان و شاه تره است؛ این مواد غذایی علاوه بر آنکه انرژی لازم را برای مقاومت بدن فرد افزایش می دهد، موجب افزایش سطح ایمنی دستگاه تنفسی به ویژه ریه ها نیز می گردند.

    منبع: باشگاه خبرنگاران

    برچسب‌ها