سیگارهای امروزی

سیگارهای امروزی کشنده‌تر هستند

میزان سرطان‌زایی سیگارهای امروزی چندین برابر شده

    مصرف کنندگان سیگار امروزه در معرض خطرات به مراتب جدی‌تر و خطرناکتری به نسبت افراد سیگاری در ۵۰ سال پیش هستند. مجله اعتیاد علت این موضوع را پیگیری کرده به نتایج تکان‌دهنده‌ای دست یافته‌ است.

    کارشناسان با مطالعه سیگارهای ۵۰ سال پیش و مقایسه آنها با سیگارهای نسل جدید دریافته‌اند میزان سرطان‌زایی سیگارهای امروزی چندین برابر شده است. سیگارهای امروزی تفاوت‌های بسیار خطرناکی به نسبت سیگارهای قدیمی دارند و افراد باید از مصرف آنها جدا خودداری نمایند.

    نوآوری‌های جدید تولید کنندگان تنباکو در پنج دهه‌ی گذشته باعث وابستگی هرچه بیشتر مصرف کنندگان سیگار شده است. برای مثال، شرکت‌های تنباکو مقدار نیکوتین را افزایش داده تا اعتیاد با راحتی بیشتری انجام شود؛ طعم‌هایی مانند شکلات یا لیکور اضافه شده تا از تندی دود جلوگیری کند. مواد آمونیایی هم همچنین اضافه شده‌اند تا سرعت رسیدن نیکوتین به مغز را افزایش دهند.

    کارشناسان با بررسی سیگارهای امروزی موادی مانند آمونیاک، شکر، تغییر طعم و مزه تنباکو در نهایت نوع بسته‌بندی آن را از جمله مواردی معرفی کرده‌اند که سبب وابستگی شدید افراد به سیگار می‌شود.

    به گزارش مجله اعتیاد، سیگارهای تولید امروز تفاوت‌های زیادی با تولیدات دهه شصت (میلادی) دارند. بنا بر تحقیقات جدید دانشمندان آمریکایی، سیگارهایی که امروز تولید می‌شوند به مراتب مرگ‌آورتر و اعتیادآور‌تر از سیگارهای تولید شده در قرن بیستم هستند.

    شرکت‌های فرا ملیتی تولید تنباکو پس از تحقیقات وسیع، شکل و شمایل بسته‌های سیگار را طوری طراحی کرده‌اند که برای کودکان و نوجوانان جذاب و دلپذیر باشد و آنها را ترغیب به مصرف کنند. با استفاده از پیشرفت تکنولوژی، ضمن اینکه مصرف کنندگان را معتاد نگه میدارند، باعث افزایش جذب نیکوتین در بدن انسان می‌شوند.

    آقای مت مایرز مدیر کمپین دولتی «کودکان بدون تنباکو» به خبرنگار مجله فیکس گفت: ما گمان می‌کردیم بعد از ادعای صنعت تنباکو در مورد عدم تبلیغات هدفمند برای کودکان، آن‌ها طرح‌های بسته‌های سیگار را طوری طراحی نکنند که باعث افزایش سیگار کشیدن کودکان شود. صنعت تنباکو به طور پنهانی و پشت درهای بسته این کارها را کرده‌اند.

    سیگارهای امروزی
    شرکت‌های تنباکو مقدار نیکوتین را افزایش داده تا اعتیاد با راحتی بیشتری انجام شود

    از طرف دیگر فیلتر‌های هواکش‌دار به سیگاری‌ها اجازه می‌دهد که با قدرت بیشتری استنشاق کنند، که بر اثر آن مواد سرطان‌زای زیادی عمیقا وارد ریه‌ها می‌شوند.

    آقای مایرز در این مصاحبه تاکید کرد حداقل کاری که FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) می‌تواند انجام دهد اين است كه از صنعت تنباکو  بخواهد همه‌ی اقداماتی  که انجام داده‌اند تا محصولاتشان خطرناک‌تر، اعتیادآورتر و در ضمن برای کودکان جذاب‌تر باشد را برطرف كند.

    کارشناسان حوزه پزشکی هشدار می‌دهند، شرکت‌های سازنده سیگار همه ساله مبالغ کلانی را صرف تحقیق در خصوص چگونگی اثرگذاری بیشتر سیگار بر بدن و وابستگی به آن می‌کنند. سیگارهای امروزی به خاطر دارا بودن نیکوتین سریعتر وارد قلب، مغز و ریه می‌شود و افراد باید جدا از مصرف آنها خودداری نمایند.

    آمارهای جهانی از مرگ و میر میلیون‌ها نفر در هر ثانیه در دنیا به خاطر عوارض مصرف سیگار حکایت دارد.

    پزشکان توصیه اکید می‌کنند: که افراد از مصرف سیگار خودداری کنند و یا اگر مصرف می‌کنند سریعاً نسبت به ترک آن اقدام کنند.

    این گزارش نشان می‌دهد در پنجاه سال گذشته صنعت تنباکو اصلاح نشده است.

    درباره اعتیاد به نیکوتین و ترک سیگار بیشتر بخوانید:

    سیگار انزوای اجتماعی و تنهایی را افزایش می‌دهد

    چگونه سیگار را ترک کنیم؟

    اعتیاد پنهان در پس لذت قلیان

     

     

    برچسب‌ها