58-HealthyLifestyle-2-200

هفت روش تغذیه ای برای سوزاندن چربی بدن

    58-HealthyLifestyle-2-200آیا می دانستید که می توانید حتی بدون اینکه فعالیت های ورزشی سنگینی داشته باشید؛ کالری بسوزانید؟

    شاید شما هم جزو کسانی باشید که انواع روش ها را برای سوزاندن چربی بدن امتحان کرده باشید.مانند: وزنه زدن، تمرینات هوازی، رژیم غذایی و مصرف کالری کم.اما روش های دیگری هم هستند که می تواند بدون اینکه با رژیم و تمرینات های سخت خودتان را به دردسر بیاندازد در سوزاندن چربی بدن به شما کمک کند و سرعت چربی سوزی در بدن بالا ببر! در این مطلب می خواهیم مواردی را برای سوزاندن چربی به شما معرفی کنیم که شاید از خواندن آن تعجب کنید.

    هفت روش تغذیه ای برای سوزاندن چربی بدن

    ۱- پروتئین بیشتری بخورید

    به گزارش سایت اعتیاد ، همه ما بدون اینکه در طول روز فعالیتی داشته باشیم، بازهم کالری مصرف می سوازنیم که به آن سوخت و ساز پایه گفته می شود. مواد غذایی که می خورید می تواند BMR شما را افزایش دهد و کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزانید.( BMR حداقل سطح انرژی مورد نیاز برای پایداری عملکردهای ضروری بدن در حال بیداری همچون تنفس و فعالیت مغزی می باشد که شامل انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت فیزیکی نیست.) برای مثال، مصرف پروتئین باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید زیرا پروتئین نسبت به کربوهیدرات و چربی انرژی بیشتری لازم دارد تا هضم شود و این یعنی یک گام برای سوزاندن چربی بدن.

    همچنین پروتئین معده را پُر می کند و باعث می شود شما پُر خوری نکنید. لازم به ذکر است پروتئین موجب رشد عضلات نیز می شود.شما می توانید حداقل مصرف پروتئین روزانه، یک گرم به ازای هر پند ( حدودا” 450 گرم) وزن بدن را هدف خود قرار دهید.

    ۲- قبل از تمرین اسید آمینه های شاخه دار بخورید

    آمینو اسیدهای شاخه دار(BCAA) می تواند سرعت چربی سوزی را افزایش دهد و مهمتر ایکنه به حفظ توده عضلانی در زمان رژیم نیز کمک می کند. آمینو اسیدهای شاخه دار شامل سه اسید آمینه است که از (ایزولوسین، لوسین و والین) تشکیل شده و هر سه آمینو اسید متعلق به گروه آمینو اسیدهای ضروری هستند که بدن نمی تواند به تنهایی آن ها را بسازد.محققان فرانسوی دریافتند که در دوره محدودیت کالری، آمینو اسیدهای شاخه دار به ورزشکاران کمک می کند ۱۷ درصد چربی بیشتری از دست دهند. مصرف ۵ تا ۱۰ گرم BCAA یک ساعت قبل از تمرین را تجربه کنید.

    ۳- چایی سبز را فراموش نکنید

    حتما” شما هم بارها و بارها از خواص چربی سوزی چای سبز شنیده اید. طبق تحقیقات محققان آمریکایی که در یک مجله پزشکی منتشر شده است، نوشیدن چایی سبز در سوزاندن چربی بدن در طول روز کمک می کند و اکسیداسیون چربی را نیز افزایش می دهد. همچنین در سال ۲۰۰۸، محققان بریتانیایی نتیجه گرفتند که چایی سبز حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز را افزایش داده که قابلیت بدن برای ذخیره سازی کالری در عضلات نسبت به چربی را ارتقا می دهد.شما می توانید در روز سه فنجان چای سبز میل کنید.

    ۴- معجزه روغن ماهی

    روغن ماهی گذشته از اینکه فواید زیادی برای سلامتی دارد مانند: کمک به سلامت قلب، کاهش آرتروز و کند کردن رشد سلول های سرطانی، به جرأت می توان گفت هیچ مکملی بدون آن کامل نیست. روغن ماهی در کنار تمرینات باعث کاهش چربی بدن می شود. نتایج یک تحقیق در فرانسه حاکی از آن است، مصرف ۶ گرم روغن ماهی در روز به مدت سه هفته باعث می شود که حدود یک کیلو چربی از دست بدهید! همچنین روغن ماهی سوزاندن چربی در حین تمرین را نیز تقویت می کند. در سال ۲۰۰۷، محققان استرالیایی کشف کردند که ترکیب تمرین هوازی با مصرف مکمل روغن ماهی منجر به چربی سوزی بیشتر نسبت به انجام، فقط تمرین هوازی شد.

    ۵- نوبت های متناوب روزه داری را امتحان کنید

    با طولانی کردن زمان بین وعده های غذایی ( از ۱۲ تا ۲۴ ساعت) می توانید حساسیت انسولین را افزایش دهید و چربی بیشتری را بسوزانید.برای مثال محققانی از LSU دریافتند که روزه داری متناوب یک روز در میان اکسیداسیون چربی را افزایش داده و منجر به چهار درصد کاهش چربی بدن در تنها ۲۲ روز شد.نیازی نیست که زیاده روی کنید تا به این نتایج دست پیدا کنید.روزه داری روزانه ۱۲ تا ۱۶ ساعته را امتحان کنید.

    58-Healthy-Lifestyle-1-480x300بعد از بیدار شدن، معمولاً بدن دچار کم آبی است. کم آبی، چربی سوزی را مختل میکند
    زیرا متابولیسم کند می شود تا مایعات را حفظ کند. یک لیوان بزرگ آب در صبح بنوشید

     

    ۶- بزرگترین وعده غذایی خود را بعد از تمرین بخورید

    بعد از یک برنامه تمرینی شدید با وزنه، بدن اشتیاق زیادی به دریافت گلوکز برای پُر کردن سطح گلوکز و توقف تخریب عضلات بدن را دارد.یعنی زمانی که حساسیت انسولین و سوخت و ساز در بالاترین میزان خود است.اگر بزرگترین وعده غذایی شما شام است اما معمولاً قبل از نهار تمرین می کنید، پس نهار بیشتر بخورید و شام کمتر.این روش افزایش ناخواسته چربی را به حداقل میرساند.

    ۷- بعد از اینکه بیدار شدید آب بنوشید

    بعد از بیدار شدن، معمولاً بدن دچار کم آبی است. کم آبی، چربی سوزی را مختل می کند زیرا متابولیسم کند می شود تا مایعات را حفظ کند.یک لیوان بزرگ آب در صبح بنوشید و ۶۴ اونس در طول روز را هدف خود قرار دهید. در یک مطالعه مربوط به سال ۲۰۰۳ که در مجله متابولیسم غدد شناسی پزشکی چاپ شد، گفته شده:نوشیدن دو لیوان آب سوخت و ساز را تا ۳۰ درصد بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه افزایش می دهد.ورزشکاران بد نیست بدانید که حتی کاهش یک درصد از وزن آب بدن، می تواند عملکرد ورزشی را ضعیف کند.

    تهیه و ترجمه:elmevarzesh.com

    منبع:.mensfitness