سایت اعتیاد

قوانین جدید کانادا برای جلوگیری از سوءاستفاده داروهای مسکن

    برای اولین بار در کانادا قدم‌هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده قرص‌های مسکن برداشته شد. مجمع قانونگذاری پزشگان ایالت بریتیش کلمبیا در مورد تجویز قرص های مسکن و آرام بخش قوانین جدیدی وضع کرد.

    به گزارش سایت اعتیاد، مرگ هزاران نفر در سال به علت مصرف بیش از حد داروهای مسکن در کانادا و آمریکا نگرانی های جدی به دنبال داشته است. دکتر مکنستری از وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا گفت: اوردوس داروهای «فتانیل» و مرگ صدها نفر بر اثر قرص های مسکن، انگیزه وضع مقررات جدید شده است.

    استانداردهای جدید مشابه دستورالعمل های ایالات متحده آمریکا در مورد تجویز مسکن ها خواهند بود. خط مشی جدید به دکترها تاکید میکند که قبل از تجویز دارو برای درد از راهکارهای دیگری استفاده کنند و نهایتاً اگر مسکن تجویز میکنند فقط برای دو سه روز بیشتر نباشد.

    اقدامات جدید بعد از تحقیقاتی است که روزنامه گلوب اند میل تورنتو انجام داد و فاش کرد که اتاوا و سایر ایالات کانادا در مورد تجویز غیر مجاز قرص های اعتیاد آور توسط پزشگان اقدامات لازم را انجام نداده و به اصطلاح مشکل را پشت گوش انداخته است.

    از بیست سال پیش به علت تبلیغات وسیع شرکت های داروسازی، مصرف زیان آور این قرص های اعتیاد آور آغاز شد. داروهای مسکن موسوم به داروی شگفت انگیز یا “واندر دراگ” (wonder drug) نه تنها در مصرف کننده اعتیاد به وجود می آورد بلکه دردهای مزمن او را شدیدتر می کند.

    دکتر مکنستری ادامه داد: ما نمیگوییم داروی ضد درد تجویز نکنید. قوانین جدید از دکترها میخواهد مسکن های ضعیف تر تجویز کنند و داروهای “اپید” (مشتقات تریاک) را با سایر داروها ترکیب نکنند.

    منبع: سایت اعتیاد www.etiad.org

    برچسب‌ها